Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چهره هاي جريان سياسي خاص در تلاش هستند تا گذشته تاريک دولت و خودشان در زمينه سياه نمايي از اوضاع کشور و القاي شرايط «ته درّه» را پاک کنند.

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزديک شدن به روزهاي داغ انتخابات، 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.


***

پاک‌کن اصلاح‌طلبان روي پرونده سياه روحاني!
سيدمحمود ميرلوحي، عضور شورايعالي سياست گذاري اصلاح طلبان به تازگي دربخشي از يک يادداشت که در روزنامه آرمان امروز منتشر کرده، با اشاره به فضاي انتخاباتي کشور نوشته است:
«اصولگرايان پاي خود را از سياه‌نمايي فراتر گذاشتند و تن به انتحاري سياسي زدند. آنها مدعي ورشکستگي کشور و غوطه‌وري در فقر شده‌اند. با اينکه در ادامه تخريب‌هايشان به آمدن خود اشاره مي‌کنند و مدعي منجي‌گري هستند، اما جامعه بيشتر از ادعاهاي نجات‌بخشي آنان به بخش اول حرفشان گوش فرامي‌دهد که بدون شک ادامه اين روند، تبعات ناگواري براي جامعه دارد. آنچه بيشتر از ادعاهاي آنان، مورد توجه رسانه‌هاي بين‌المللي و داخلي قرار مي‌گيرد، آمارها و گزارشاتي است که درباره وضعيت کشور مي‌دهند. برخي گمان مي‌کنند با تخريب روحاني برنده خواهند شد. در صورتي که دستاوردهاي نظام و عزت آن را قرباني مطامع تبليغاتي خود خواهند کرد.»[1]

*اظهارات ميرلوحي مصداق به هم ريختن کافه است...
چه اينکه نه اصولگرايان بلکه اين شخص رئيس جمهور روحاني و حاميان اصلاح طلب او بودند که از قبل از نشستن بر کرسي ساختمان پاستور تا همين چند هفته قبل، چنان پرونده قطوري از سياه نمايي اقتصادي و افليج نمايي از شرايط کشور از خود برجاي گذاشتند که مسلمان نشنيد و کافر هم نديد...
في الواقع آقاي ميرلوحي حکما از ياد نبرده است که طرح مباحثي مثل «خزانه خاليست»، «اقتصاد ايران فلج شده است»، «آب خوردن مشکل دارد»، «چرخ زندگي مردم نمي چرخد»، «تحريم ها طناب داري بر گردن اقتصاد ايران است»، «اقتصاد ايران غارت زده است»، «700 ميليارد دلار را بردند و خوردند» و غيره تماما تنها بخشي از رئوس سياه نمايي هايي بوده است که دولتي ها و اصلاح طلبان طي 4 سال گذشته صورت دادند...
اما امروز که يوم الحساب فرا رسيده و مطالبه عمومي هم بر اساس همين سياه نمايي ها شکل گرفته است، ستاد مشترک دولت و اصلاح طلبان در يک گيجي مفرط به سر مي برد و تشخيص نمي‌دهد که چرا اکثريت مردم و نامزدشان خواستار رفع اين سياهي‌ها و تغيير وضع موجود هستند!
جهت يادآوري به آقاي ميرلوحي بيان مي کنيم که آش سياه نمايي از اوضاع کشور در دوران دولت آقاي روحاني تا حدي شور شد که مسئله «فتنه اقتصادي» چندين مرتبه مورد هشدار رهبر معظم انقلاب نيز قرار گرفت و حتي برخي اصلاح طلبان هم با استشمام بوي اين فتنه، به صحنه آمدند و از اين گفتند که اگر کسي به خيابان بيايد و اعتراضي بکند، بوسيله رقباي دولت شارژ شده است. هم درست مثل اکنون که مي گويند سياه نمايي ها کار اصولگرايان بود!

***

وزير بهداشت؛ از کنايه به حاج‌قاسم تا حمله به قاليباف...
حسن قاضي زاده هاشمي، وزير بهداشت دولت روحاني که چندي قبل طي اظهاراتي در کنايه به حاج قاسم سليماني اظهاراتي را مطرح کرد و با انتقادات شديدي نيز مواجه شد؛ به تازگي و ساعاتي قبل از پخش دومين مناظره تلويزيوني نامزدهاي انتخابات، در مطلبي در کانال تلگرامي خود که با عنوان "دوستانه با محمدباقر قاليباف" منتشر شد، خطاب به شهردار تهران نوشت:
«برادر قاليباف! بار ديگر به ميدان سياست آمده‌ايد؛ آن هم با ادبيات و رفتاري متفاوت. شيوه‌اي که در مرام اهل تقوي جايي ندارد و طعم تلخ خسارت‌هاي مادي و معنوي چنين رفتاري، نه براي 8 سال، که به درازاي يک تاريخ بر جانمان نشسته و سرمايه‌هايي ارزشمند را از کشور و مردم ربوده است. »
اين وزير کابينه در ادامه با پيش بيني ذلت دنيا و آخرت براي قاليباف نوشته است: چگونه در برابر چشمان مردم، رييس جمهور شرعي و قانوني کشور را که بعد از رهبري نماد اقتدار اين ملت است، بي‌عقل و بي‌صداقت خطاب مي‌کنيد؟ و بسياري مطالب ديگر که هنوز باورم نمي‌شود از شما شنيده‌ام!
چنين رفتاري براي کسب مقامي دنيوي اگر ذلت در دنيا نباشد (تجربه نشان داده که هست) قطعا ذلت در آخرت خواهد بود.
به گزارش ايرنا، قاضي زاده هاشمي در بخش ديگري از مطلب خود نيز آورده است: برادر عزيز! اي کاش لباس سياست را جايگزين لباس خاکي جبهه نمي‌کرديد...[2]

*حسن قاضي زاده هاشمي که چندي قبل به يکي از فرمانداران دولت لقب «بي‌شعور» داده و بعدا هم مجبور به عذرخواهي شد، چند ماه پيش از اين نيز اظهاراتي را مطرح کرد که افکار عمومي آنها را توهين به سردار سليماني تلقي کرد.
اين وزير پرحاشيه دولتي در يک مراسم سخنراني گفته بود: «در کشور ما هر کسي اظهار نظري دارد مثلاً‌ يکي سردار عَلَم بوده، نوحه مي‌خواند و رئيس‌جمهور و مسئولان را زير سؤال مي‌برد؛ ديگري مي‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر مي‌کند؛ يکي نيز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفي دارد.»[3]
البته قاضي زاده هاشمي همچون ماجراي عذرخواهي از فرماندار دولت، ساعاتي پس از اين صحبت ها نيز متني را در عرض ارادت به ساحت مدافعان حرم منتشر و تلاش کرد تا نشان دهد که قصدي عليه مدافعان حرم نداشته است.
از همين روست که به نظر مي رسد صحبت هاي او عليه سردار محمدباقر قاليباف! نيز نشأت گرفته از همان صحبت هاي قبلي باشد، با اين تفاوت که هاشمي احساس کرده است حالا از اُتوريته مدافعان حرم دور شده و مي تواند عليه مديريت جهادي و محمدباقر قاليباف که همرزم و دوست حاج قاسم سليماني هم هست، راحت تر صحبت کند.
قاضي زاده همچنين در حالي قاليباف را به سبب نسبت دادن بي صداقتي به رئيس جمهور استنطاق کرده است که بي صداقتي هاي رئيس جمهور در ماجراي عبور از رکود، لغو بالمرّه تمام تحريم ها پس از امضاي برجام، وابسته بودن آب خوردن به تحريم ها، خوشبيني به آمريکا، ايجاد 4 ميليون شغل، حل مشکلات کشور در 100 روز و... شهره خاص و عام است و مشخص نيست که وزير بهداشت دقيقا از کدام صداقت صحبت مي کند؟!
گفتنيست، اظهار نظر برخي چهره هاي پر سن و سال اصلاح طلب مبني بر اينکه کاش قاليباف لباس خاکي جبهه را از تن به در نمي کرد و وارد سياست نمي شد، حرف درستي نيست و نشأت گرفته از شناخت ناصحيح نسبت به مباني انقلاب اسلامي است.
چه اينکه جهاد در راه دفاع از نظام فقط جهاد نظامي نيست و «جهاد سياسي» و «مديريت جهادي» هم از منصه هاي مهم دفاع از نظام هستند و اي بسا که مرارت و اجر آنها هم بيش از جهاد نظامي باشد.

***
«توبه يواشکي ستاد روحاني» از توهين به مردم و سياه‌نمايي اقتصادي!
محمد کيانوش‌راد، از فعالان اصلاح طلب به تازگي در بخشي از گفتگوي خود با خبرگزاري ايسنا، اظهار کرده است:
«بايد از برخي کانديداها پرسيد اگر پس از 38 سال جمهوري اسلامي ايران نتوانسته است ساده ترين مشکلات را آنگونه که شما تبليغ مي‌کنيد حل کند، چه دفاعي از جمهوري اسلامي ايران مي‌توان داشت؟ اين شيوه از سياه‌نمايي کل مسائل در کشور و عدم ذکر منصفانه وجوه مثبت که تاکنون دولت هاي گوناگون از جمله دولت روحاني داشته اند عملي غير منصفانه و در راستاي عوام فريبي است و حتي مي توان آن را نوعي تشويش اذهان عمومي دانست.»
او مي افزايد: ما اصلاح‌طلبان خود از دولت احمدي‌نژاد انتقاد کرده و مي‌کنيم اما هيچ گاه اقدامات مثبت انجام شده در طول 38 سال اخير را منکر نبوده ايم. انتقاد اصلاح‌طلبان به سياست‌هاي دولت احمدي‌نژاد بوده است نه بزرگ‌نمايي غيرواقعي برخي مشکلات کشور.[4]

*صحبت هاي کيانوش راد اشاره به بخشي از مناظره انتخاباتي است که طي آن رئيس جمهور روحاني در تقلا براي پاسخ به انتقادات از اين گفت که آيا اين دولت(يازدهم) هيچ کار خوبي نداشته است؟!
در پاسخ به آقايان روحاني و کيانوش راد بايستي اشاره کرد که خودکرده را تدبير نيست...
البته که تمام دولت ها در نظام جمهوري اسلامي ايران صاحب خدماتي بوده و هستند اما دولت فعلي و حاميان اصلاح طلبش در معبد سياه نمايي به فنا رسيدند و آن اندازه از اوضاع کشور بد گفتند تا اين انتظار عمومي ايجاد شد که حکما کليد بهشت است که در دست آقاي روحاني خودنمايي مي کند...
تقصير کسي نيست اگر کانديداي پوششي حاضر در مناظرات يعني آقاي جهانگيري چندي قبل شرايط کشور را به «شرايط تهِ درّه» تشبيه کرد.[5]
آيا تقصير رقباي رئيس جمهور روحاني است که شخص ايشان از اين گفته است که «خزانه خاليست» و يا يک چهره اصلاح طلب از افليج بودن کشور به دليل تحريم هاي آمريکا سخن مي گويد؟!
اکنون آقايان روحاني و کيانوش راد چگونه انتظار دارند که در اين حجم عميق از سياه نمايي، کسي به فکر خدمات دولت باشد و مثلا از ايجاد اشتغال توسط شرکت هاي دانش بنيان حرف بزند؟
به سخن ديگر اينکه امروز، يوم الحساب دولت است و انتظار عدم انتقاد از رقبا هنگاميکه رئيس جمهور و يارانش پيشقراولان سياه نمايي و کوبش خدمات دولت قبل بوده اندهنوز هم از آن دست بردار نيستند) انتظاري کودکانه و غير عقلاني است.
کسي که مرتکب تشويش اذهان عمومي شد، هم او بود که مي گفت به آمريکا خوشبين هستم...
لازم به يادآوريست که جريان سياسي خاص در آستانه انتخابات دولت دوازدهم به دو رفتار ناراست روي آورده است که با رفتارهاي حين ماه عسل 4 ساله اين جريان با دولتي ها صد در صد در تضاد است.
رفتار ناراست اول، تغيير فاز يکباره به انتقاد از سياه نمايي و مسئول جلوه دادن اصولگرايان در اين قضيه است.
و رفتار دوم نيز محترم شدن يکباره مردم و هوشمند قلمداد شدن آنها در نزد اصلاح طلبان و دولتي ها در آستانه انتخابات است.
اين در حاليست که همين مردم در 4 سال گذشته و از جانب ستاد مشترک اصلاحات و دولت با الفاظي و عباراتي مثل بي قانون، لبوفروش هاي بي دانش، عوام، کساني که بايد بروند سرِ زمين متموّلين بيل بزنند و آدم هايي که براي توزيع جارو هم صف مي بندند! توصيف شده بودند.

***



1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/184624
2_http://www.irna.ir/fa/News/82517031/
3_http://www.mashreghnews.ir/news/644605
4_ http://www.isna.ir/news/96021609270
5_ http://www.mashreghnews.ir/news/671567

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بهرام عین اللهی اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب روز گذشته مجلس، مقرر شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت برای برقراری فوق العاده خاص به کارکنان این وزارتخانه، پرداخت شود.

وی با بیان اینکه هدف ما از حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی، تسهیل امور و راحتی مردم دانست و گفت: امروزه مواد غذایی به راحتی و به شیوه غیرحضوری برای همه در دسترس است و مشارکت سکو‌های اینترنتی در حمل دارو می‌تواند موجب راحتی کار مردم شود. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی به صورت کد پیگیری است و حمل کننده دارو از سکو، اطلاعی از فهرست و محتویات دارو‌های افراد ندارد و مسئولیت ارائه دارو نیز با مسئول فنی داروخانه‌هایی است که آن را از این شیوه فروخته است. 

وی با تاکید بر اهمیت سلامت کودکان در تامین سلامت بزرگسالان، از اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در سراسر کشور خبر داد و با بیان اینکه بخشی از رشد تکاملی در دهه اول زندگی هر فرد رخ می‌دهد، افزود: تمام اعضای بدن، رشد تکاملی دارند بنابراین هر حادثه و بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، می‌تواند در سنین بالاتر و حتی تا پایان عمر نیز وجود داشته باشد و سلامت افراد را به مخاطره بیندازد.

عین اللهی با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت و بررسی طرح درمان کودکان زیر ۷ سال در کمیته‌های مختلف دولت، گفت: خوشبختانه این طرح در هیات دولت تصویب شد و جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که علیرغم مشکلات و تحریم‌ها خدمات مورد نیاز کودکان زیر ۷ سال را در مراکز دولتی به صورت رایگان ارائه دهد.

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور است

وزیر بهداشت از طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و گفت: ممکن است نتایج این طرح در دولت مردمی مشخص و ملموس نباشد، اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی ابلاغ شده است. 

تامین نیاز‌های دارویی کشور با کمک شرکت‌های دانش بنیان

عین اللهی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت را تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت دانست و گفت: با استفاده از توان و ظرفیت این شرکت‌ها می‌توانیم بسیاری از نیاز‌های دارویی کشور از جمله دارو‌های بیماران تالاسمی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد رشد تولیدات دارو‌های مورد نیاز توسط شرکت‌های ایرانی هستیم، گفت: بعضا ممکن است برخی از بیماران، تمایلی برای مصرف دارو‌های ایرانی نداشته باشند که تجویز و مصرف دارو‌های خارجی توسط متخصصان مورد تایید وزارت بهداشت انجام می‌شود، اما اولویت ما، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است. 

ثبت رکورد افزایش شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در دولت مردمی

وزیر بهداشت به فعالیت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت تا سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: در دولت مردمی و تا کنون، تعداد شرکت‌های دانش بنیان این حوزه به بیش از یک هزار و ۴۰۰ شرکت رسیده و شاهد رکوردی در افزایش تعداد این شرکت‌ها هستیم و با تسهیلات و حمایت‌های دولت نیز تعداد این شرکت‌ها رو به رشد است. 

عین اللهی تولید پانسمان مورد نیاز بیماران پروانه‌ای را یکی از اقدامات ارزشمند شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تولید این پانسمان‌ها آغاز شده البته قبل از تولید و تجاری سازی هر محصول، باید پژوهش و تحقیقات انجام شود که تولید این پانسمان نیز در مرحله تحقیقاتی است و امیدواریم با حمایت‌های دولت به مرحله تجاری سازی و تامین نیاز‌های داخلی برسد. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در تامین نیاز‌های کشور یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه والای پزشکی کشورمان در منطقه، گفت: امروز قوی‌ترین نظام سلامت منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و در جهان نیز در حوزه‌های مختلف، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم که باز هم تقویت می‌شود. 
سینوفارم کم عارضه‌ترین واکسن بود

وزیر بهداشت در خصوص برخی عوارض یک واکسن خارجی، گفت: کمیته علمی کشوری کرونا متشکل از ۶۰ نفر از بهترین اساتید، دانشمندان و صاحبنظران در رشته‌های مختلف پزشکی است. بیشترین واکسن تزریق شده در کشور که تا کنون بیش از ۱۵۵ میلیون واکسن تزریق شده سینوفارم بود و این واکسن، کم عارضه‌ترین واکسن بوده است.

عین اللهی از رصد و ثبت عوارض واکسن‌ها توسط کمیته علمی کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه کمترین عوارض مربوط به واکسن را در جمهوری اسلامی ایران داشته ایم و استفاده از واکسن توانست به کنترل کرونا کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • کنایه تند درویش به سپاهان/چه قدرتی پشت این تیم است؟
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟