Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-02@21:57:47 GMT

۴ کتاب داستانی تازه در نمایشگاه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۸۵۸۷

به گزارش بولتن نیوز، داستان پلیسی «عکس خصوصی» از علیرضا رحیمی‌نژاد در ۱۳۵ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۸۵۰۰ تومان در انتشارات هیلا منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: «عکس خصوصی» ماجرای تلاش جوانی ثروتمند به نام احسان برای رازگشایی از یک معماست. یکی از دوستان احسان که به‌تازگی فوت شده مدت‌ها قبل عکسی از او گرفته بود و حالا این سند به دست فردی غریبه افتاده است که قصد اخاذی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان در این هراس است که انتشار عکس مانع ازدواج او شود، ازدواج با دختری متمول که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریخته است. در این میان پای افراد دیگری نیز به ماجرا کشیده می‌شود و از این طریق وارد دنیای جوانانی می‌شویم که از نظر اقتصادی و اجتماعی در طبقه‌ای خاص قرار دارند؛ طبقه‌ای که این روزها از آن زیاد گفته می‌شود؛ نوکیسگان.
همچنین مجموعه داستان «بوطیقای شیطان» از علیرضا لبش در ۹۵ صفحه، با شمارگان ۹۹۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان در نشر یادشده منتشر شده است.در نوشته پشت جلد کتاب که بخشی از متن آن است، می‌خوانیم: خلیل دانه‌پاش دست بر شانه حکمت دربندی گذاشت و گفت: «پایان تلخی داشت.»حکمت دربندی بغض بالاآمده‌اش را فروداد و گفت: «نمی‌خواهم دوباره آن‌چیزی را که از ایوب در ذهن دارم، با کلمات خیانتکار با شما در میان بگذارم. می‌خواهم از کلمات بگریزم. او هم در نهایت موفق شد از کلمات بگریزد.»نعمت گندم‌کار اشک‌هایش را بی‌صدا از گونه‌ پاک کرد و گفت: «ما همیشه در دام چیزهایی می‌مانیم که از آن‌ها می‌گریزیم. مرگ ‌دام و دانه ایوب بود.»خلیل دانه‌پاش گفت: «نگاه کنید.» و بعد به گور تازه آقای ایوبی اشاره کرد. هر سه نفر با چشمان حیرت‌زده دیدند که جسم بی‌وزن آقای ایوبی از میان درزهای خاک سبک و پوک بیرون آمد و کمی بالای قبرش شناور شد. بعد باد تندی وزید و جسم ایوب ایوبی را مانند بادبادکی رنگی بالا کشید.
دیگر کتاب تازه منتشر شده در انتشارات هیلا، کتابی داستانی «پیاده‌روهای پارک لاله، سکوی دوم» نوشته رویا هدایتی است که در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱هزار تومان عرضه شده است.در نوشته پشت جلد کتاب بخشی از متن داستان آمده است:مامانم می‌گه :«هیچ‌ کدومتون اون‌جوری نشدین که من می‌خواستم.» منو داداش پیمانمو می‌گه. من نمی‌دونم چرا هنوز که هنوزه مردم بچه می‌آرن. به نظر من که جمعیت جهان دیگه بسه. به نظرم وقتشه آدم‌ها مثل دایناسورا منقرض بشن.از این حرفم چقدر خوشم اومد. خیلی حرف جالبی‌زدم. حرف فیلسوفی‌ای بود به نظرم. شاید اگر شوهر نکرده بودم فیلسوف می‌شدم یا مثلا دانشمندی چیزی. فیلسوف شدن خیلی راحته. فکر کنم فیلسوفای مرد از بیکاری فیلسوف می‌شدن. فکر کنم اکثر اونایی که فیلسوف شده‌ن، از اونایی بوده‌ن که زنشون بیرون کار می‌کرده و خودشونم تو خونه می‌موندن کارای خونه رو می‌کردن، یا اصلا کار نمی‌کردن. بعد زنشون از اینایی بوده که به شوهره محل نمی‌گذاشته. بعد اونا از روی تنهایی و از این‌که زنشون محل نمی‌گذاشته، می‌شستن یه گوشه پیپ یا سیگار می‌کشیدن و فکر می‌کردن. بعد مریض می‌شدن. یه جور مرضی که آدم به همه چیز شک می‌کنه و هی‌ می‌خواد از همه چی‌سر دربیاره ولی سر در نمی‌آره هی خودش نظر می‌ده راجع‌به همه‌چی. بعد هم فیلسوف می‌شدن کم‌کم.ولی‌ فیلسوفای زن اصلا ازدواج نمی‌کنن به نظرم. چون فیلسوف به دنیا می‌آن. وقتی فیلسوف به دنیا بیای دیگه نمی‌تونی ازدواج‌ کنی. فکر کنم دارم زرزر می‌کنم. کاش منم فیلسوف به دنیا می‌اومدم. کاش یه چیزی می‌شدم.
همچنین کتاب داستانی «این‌ تنهایی لعنتی» از فوژان برقیان در ۱۸۳ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۱هزار تومان در همین نشر راهی بازار شده است.در نوشته پشت جلد کتاب قسمتی از متن آن را می‌خوانیم: فکر می‌کنیم می‌شه سرشو کلاه گذاشت. بعضیا پا می‌ذارن به فرار، بعضیا ندید می‌گیرنش. اما اون دیر یا زود خودشو نشون می‌ده. بی‌هوا، سر بزنگاه مچتو می‌گیره. این‌ تنهاییه! نمی‌تونی انکارش کنی چون از تو قوی‌تره. واقعیه! مثل زندگی نیست. خود زندگیه. تو هم فهمیده‌ایش، واسه همینه مونده‌ای سر سه‌راه چه کنم!
کتاب‌های یادشده در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب) عرضه می‌شوند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش