Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@17:45:18 GMT

علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۸۸۴۳

علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، جوش های پوستی واقعا آزار دهنده هستند و معمولا عوامل خارجی باعث بوجود آمدن آکنه ها می شود و خیلی ساده درمان می شوند. در این جا با موثرترین روش های درمان جوش ها آشنا شوید.

_ جوش شانه ها و پشت

استفاده از کوله پشتی و لباس های تنگ باعث می شود شانه ها و پشت جوش بزند. اگر جوش ها ریز و قرمز باشند در اثر واکنش به مایعات شیمیایی خانگی بوجود آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از دلایل جوش زدن در این ناحیه مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی است.

راه حل از بین بردن جوش های شانه و پشت

این جوش ها با هفته ای یک بار حمام آب نمک یا شستشو با سرکه سیب و آب درمان می شوند.

_ جوش سینه

رایج ترین دلیل جوش زدن روی سینه واکنش آلرژیک پوست به پودر شستشو یا شامپو بدن است. این جوش ها در اثر واکنش به نوشیدنی های سرد، ادویه جات تند و غذاهای دریایی نیز ایجاد می شوند.

راه حل از بین بردن جوشش های سینه

برای درمان این جوش ها مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و روی پوست بمالید. سپس با آب گرم بشوئید.

_ جوش گردن

یقه تنگ روی پوست ساییده می شود و باعث جوش زدن گردن می شود. جوش های گردن در اثر آلرژی به شامپو نیز ایجاد می شوند. و دلیل دیگر آن ممکن است حساسیت به شیرینی جات باشد.

راه حل از بین بردن جوش گردن

برای درمان پنبه را به لیمو آغشته کنید و به گردن بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

_ جوش بازوها

مشکلات سیستم گوارشی، واکنش آلرژیک به مواد شوینده و آنتی بیوتیک دلایل به وجود آمدن جوش روی بازوهاست. سونا، استخر و باشگاه هم عفونت های قارچی را منتقل می کند که ملتهب شده و تبدیل به جوش می شوند.

راه حل از بین بردن جوش بازوها

اگر علت جوش بازوها عفونت قارچی نباشد با آب سیب زمینی می توان آن را رفع کرد. یک عدد سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی بازو بمالید و بعد از نیم ساعت بشوئید.

_ جوش پاها

بهداشت ضعیف و شلوار و جوراب های تنگ باعث جوش زدن پاها می شود. یکی دیگر از دلایل جوش زدن پاها استفاده از تیغ کند برای زدن موهای پاست.

راه حل از بین بردن جوش پاها

برای درمان 5 الی 6 قطره روغن درخت چای به شامپو بدن اضافه کنید و بدن را مثل همیشه بشوئید.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد

زهرا سیدمعلمی، در نشست مشارکت سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه که در ارتباط با پویش کشوری سلامت دهان و دندان برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما در این پویش علاوه بر آگاه سازی مردم درباره سلامت دهان و دندان خود، حساس سازی مسئولین سایر سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی است، تا مشارکت و توجه آنها را به این موضوع مهم جلب کرده و تفاهم و همکاری‌ها در این حوزه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همه افراد در هر دوره‌ای از زندگی با نوعی از بیماری دهان و دندان درگیر هستند، گفت: پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه و بی دندانی از جمله بیماری‌هایی است که در سنین ابتدایی و سپس در میانسالی و پیری شایع می‌شود.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: شایع‌ترین بیماری بشر مربوط به پوسیدگی دندان است و ۴۵ درصد از جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند.

سیدمعلمی خاطرنشان کرد: میزان پوسیدگی دندان در کودکان ۱۲ ساله ایرانی ۱/۸۴ است یعنی به طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله ایرانی نزدیک به ۲ دندان پوسیده دارد. این وضعیت در جهان وضعیت نسبتا خوبی است ولی در سنین میانسالی میزان پوسیدگی در افراد جامعه افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: باید شاخص پوسیدگی دندان را بهبود ببخشیم و این نیازمند اقدامات پیشگیری هوشمندانه است.

سیدمعلمی ضمن مقایسه اقتصادی بین ارائه مراقبت‌های پیشگیرانه و یا انجام درمان‌های پایه و ارائه درمان‌های پیچیده و پرهزینه، افزود: با انجام اقدامات پیشگیری و درمانی پایه صرفه جویی اقتصادی زیادی در سلامت مردم و نظام سلامت می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، توسعه عدالت در سلامت، پایداری ارائه خدمات دندان پزشکی در مناطق محروم، گسترش مراقبت‌های دهان و دندان برای دستیابی به هدف پوشش همگانی سلامت و بهبود سلامت دهان و دندان عموم جامعه را از اهداف دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت عنوان کرد.

سیدمعلمی افزود: برای کاهش پرداخت از جیب مردم در خدمات دندانپزشکی، علاوه بر رایگان کردن این خدمات در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تعدیل تعرفه‌های دولتی در شهرها، از تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای گسترش پوشش بیمه‌ای در خدمات دندان پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم علاوه بر بخش دولتی، دندانپزشکان بخش خصوصی نیز طرف قرارداد بیمه‌های پایه شوند تا بتوانند با کاهش هزینه‌ها به مردم خدمات دندانپزشکی را ارائه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گردن عامل بروز ۲۰ درصد از سردردها
  • منشاء بروز ۲۰ درصد سردردها از گردن است
  • امباپه تقصیرها را گردن گرفت: من مقصر حذفم!
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • شایع‌ترین عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس