Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@14:46:02 GMT

انتخاب مکرون یا لوپن؛ جهان در انتظار موجی تازه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۹۱۲۰

انتخاب مکرون یا لوپن؛ جهان در انتظار موجی تازه

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، فرانسه خود را برای انتخابات راست جمهوری آماده می‌کند. انتخاباتی که بدون شک تحت تاثیر انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دارد. لذا باید به این انتخابات توجهی ویژه داشت. انتخاباتی که به معنی روی کار آمدن یک ناسیونالیسم راستگرای تندرو به نام مارین لوپن خواهد بود، یا به معنی انتخاب امانوئل مکرونی که هیچگاه در انتخاباتی پیروز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه مشخص است، تاثیر بالای نتیجه این انتخابات بر انتخابات های سایر کشورهای جهان خواهد بود و پیشبینی می شود که در اثر آن موجی در جهان ایجاد شود. لذا رای دهندگان فرانسه در حال انجام انتخابی بیش از انتخاب یک رئیس جمهور هستند.

اتحادیه اروپا؛

بنظر می رسد فرانسه خود را برای جدایی از اتحادیه اروپا آماده می کند و می تواند برگزیت دیگری را رقم بزند. خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، به معنی خروج دومین قدرت مهم این اتحادیه خواهد بود و بدون شک تاثیری به مراتب قوی تر از خروج بریتانیا از این اتحادیه خواهد داشت.

این انتخابات چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند موج جدیدی از بی ثباتی را به همراه داشته باشد و موجب شکست دو طرف چپ و راست شده است. لذا هر که پیروز شود، تحول در شیوه حکومتداری فرانسه قطعی به نظر می‌رسد.

نظرسنجی ها نشان می دهد مردم آمریکا در خصوص انتخابات فرانسه نگرانند. آن ها که امروز با روی کار آمدن رئیس جمهوری چون دونالد ترامپ مواجه شده اند، نگران روی کار آمدن مارین لوپن در فرانسه هستند.

شاید هرکسی که در یک کشور خاورمیانه ای یا آفریقایی زندگی می کند، به فرانسه به عنوان یک پناهگاه می‌نگرد. اما کاندیدا شدن فردی چون مارین لوپن باعث ایجاد نگرانی در افرادی شده است، که قصد مهاجرت به کشورهایی چون فرانسه را دارند. کاندیدایی که با ادامه مهاجرت ها مخالف است.

اقتصاد فرانسه؛

دو کاندیدا نظرات متفاوتی در مسائل اقتصادی ارند. لوپن خواهان جدایی از اتحادیه اروپا و برنامه ریزی اقتصادی برپایه بازارهای داخلی فرانسه است. در حالی که مکرون هوادار ارتباط تنگانگ با اروپاست.

نمونه بارز کشورهای خارج شده از اتحادیه اروپا، کشور یونان است. آتن در سال 2012 از این اتحادیه شد و امروز با فساد و بی ثباتی دست و پنجه نرم می کند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله انجام می پذیرد. لذا متفاوت از انتخابات آمریکاست که نتیجه آن یک روزه برگزار می شود. هرچند به پای انتخابات پنج هفته ای هند نمی رسد.

مارین لوپن؛

او یک راست افراطی ملی گرا محسوب می شود که عمده شهرت حزب خود را از بیگانه ستیزی و یهودی ستیزی بدست آورده است. هرچند توانسته با ایجاد تصویری نرم تر از حزب خود، به صورت نسبی موفقیت هایی را کسب نماید و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برسد. حزب او در گذشته مسئولیت دستگیری و فرستادن یهودیان به اردوگاه های آلمان نازی را بر عهده داشته است.

لوپن می خواهد فرانسه نه تنها از اتحادیه اروپا، بلکه از پیمان ناتو نیز خارج شود. او قصد دارد تعداد مهاجران را سالانه به 10 هزار نفر کاهش دهد.

از طرفی او قول مبارزه با چیزی را داده که آن را "اسلام رادیکال" معرفی می کند. در صورتی که لوپن در انتخابات آتی پیروز شود، اولین رئیس جمهور تاریخ اروپا با این ویژگی ها خواهد بود.

یک نکته سرگرم کننده: مارین لوپن سال ها قبل و پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، به عنوان یک وکیل حامی مهاجرت های غیرقانونی فعالیت کرده است.

یک نکته شوکه کننده: زمانی که او هشت ساله بود، تروریست ها در خانه پدری او بمب کار گذاشتند. آن ها تلاش می کردند پدر او را که موسس جبهه ملی فرانسه بود، ترور کنند.

امانوئل مکرون؛

او پدیده این انتخابات است. در حالی که مکرون عضو هیچ حزبی نبود، با تاسیس حزب "ان مارشه" تلاش کرد سکویی برای پرتاب خود به سوی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بیابد. او نام حزب خود را از یک جنبش قدیمی وام گرفته است.

او به عنوان یک لیبرال حامی کسب و کار پا به عرصه انتخابات نهاده است و قصد دارد با سرمایه گذاری بیشتر بر نیروی پلیس، امنیت را در فرانسه تقویت کند.

نکته سرگرم کننده: او زمانی که 17 سال داشت، به یکی از معلمان خود گفت که روزی با او ازدواج خواهد کرد و سرانجام همینکار را انجام داد.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد