Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: در هشت شهرستان زرند، کهنوج، جیرفت، رفسنجان، بافت، شهربابک، سیرجان و بم قرار است انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش ایسنا، «احمد انارکی محمدی» عصر دیروز(شنبه 16 اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری اظهار کرد: مجلس بحث نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را به عهده دارد و رأی‌گیری اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که کار را بر مدار قانون آغاز کرده‌ایم، افزود: هیئت های نظارت در رسیدگی به صلاحیت‌ها، شکایات، تبلیغات پیش از موعد، فرآیندهای انتخابات و بعد از آن را انجام می‌دهد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان با اشاره به این‌که بازرس برای صندوق‌های رأی انتخاب شده است، تصریح کرد: شوراها یک حلقه واسط میان مردم و مسئولان هستند و جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند و امیدواریم مردم با تعیین سرنوشت خود بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

انارکی‌محمدی افزود: در تأیید صلاحیت‌ها براساس استعلام مراجع چهارگانه کار می‌کنیم و طبق قانون چنانچه در این استعلامات کسی مشکلی داشته باشد، رسیدگی می‌شود و درباره کسی که محکومیتی ندارد، نمی‌توانیم اقدامی بکنیم و چیزی دال بر محکومیت کسی در میان نامزدهای انتخابات شورای شهر کرمان وجود ندارد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمی‌خواهیم به بحث شورای قبل ورود کنیم و تلاش ما عمل کردن براساس قانون است و در رسیدگی به صلاحیت‌ها، همه افرادی که به هر نحوی شاکی داشته، رسیدگی شده و تاکنون مدارکی دال بر رد کسی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: یکی از رسالت رسانه، اطلاع‌رسانی تخلفات انتخاباتی است و توقع داریم براساس اصل صداقت این اطلاع‌رسانی را داشته باشند هم‌چنین در دادگستری به‌صورت شبانه‌روزی قبل، حین و بعد از انتخابات قاضی ویژه جرائم انتخاباتی حضور دارد و به تخلفات رسیدگی می‌شود.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: امروز یک گزارش در زمینه تخلف انتخاباتی در زمینه تبلیغات پیش از موعد یکی از نامزدهای شورای شهر واصل شده و در حال پیگیری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به پراکندگی استان کرمان تصریح کرد: پراکندگی استان کار را دشوار کرده و به‌دنبال افزایش شمار ناظران هستیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان اظهار کرد: تاکنون صلاحیت 397 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای استان در هیئت‌های اجرایی رد شده و از فردا رسیدگی به شکایات انجام خواهد شد.

وی افزود: در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان 196 نفر رد صلاحیت داریم که از قبولی‌های هیئت اجرایی بودند که در این هیئت رد شدند.

انارکی‌محمدی با اشاره به اجرای زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک در استان کرمان، تصریح کرد: در هشت شهرستان زرند، کهنوج، جیرفت، رفسنجان، بافت، شهربابک، سیرجان و بم قرار است انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران آموزش ما جلسات مختلفی را در شهرستان‌ها و مرکز استان برای هیئت‌های نظارت برگزار کرده‌اند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 58 بخش، 23 شهرستان، حدود 2500 روستا و 71 شورای شهر در کل استان کرمان داریم.

وی افزود: 2700 شعبه اخذ رای و حدود 5000 صندوق اخذ رأی در استان کرمان داریم که 719 شعبه شهری و نزدیک به 2000 شعبه روستایی است.

انارکی‌محمدی در ادامه تصریح کرد: سعی کرده‌ایم فرصت برای همه کاندیداهای مردم که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، مهیا شود و کسی بدون علت رد صلاحیت نشده و اصل و اساس را بر قانونمداری گذاشته‌ایم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان افزود: باید به مرم امید بدهیم. زمان جنگ و فتنه‌ها گذشت، بد است که بر مدار قانون نباشیم و سلیقه‌ای عمل کنیم.

وی به نامزدهای انتخابات شورای شهر توصیه کرد رقابت را در کنار رفاقت داشته و اخلاق را حفظ کنند.

انارکی‌محمدی گفت: اگر نامزدها خودشان را عرضه کنند و به جای تخریب دیگران درباره خود و داشته‌های خودشان صحبت کنند، مردم خوب تشخیص داده و افراد متخصص و متعهد را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم افراد خوب را انتخاب کنند تا در انجام کار خود مردم موثر باشند و باید با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم که اقتدار نظام را بالاتر می‌برد و تثبیتی برای نظام و مشت محکمی بر دهان دشمنان جمهوری اسلامی است.

انارکی‌محمدی با اشاره به حق‌الناس بودن رأی مردم یادآور شد: از همان روز نخست ثبت‌نام نامزدها بحث حق‌الناس مطرح است و باید توسط رسانه و هیئت‌های نظارت و اجرایی رعایت شده و این امید را به مردم بدهیم که کار براساس قانون انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست