Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار گزارشی که دولت سابق آمریکا را به نادیده گرفتن مخاطرات امنیت ملی متهم می‌کند شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرده‌اند «تحقیقات جامع» از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را آغاز کرده‌اند.

به گزارش «قدس آنلاین»، پس از انتشار گزارشی که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور را به نادیده گرفتنن مخاطرات امنیت ملی متهم می‌کندقانونگذاران جمهوری‌خواه در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند «تحقیقات جامع» از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری پالیتیکو در گزارش تحقیقی مفصلی چند هفته پیش که بازتاب گسترده‌ای در محافل کارشناسی آمریکا داشت اوباما را متهم کرده بود در راستای تلاش جهت جلب حمایت برای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مخاطرات امنیتی را در توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا نادیده گرفته و درباره آن پنهان‌کاری کرده است.

این گزارش همچنین مدعی شده که توافق مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا که در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ انجام شد بخشی از توافقات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بوده است.

پالیتیکو یادآوری کرده اوباما در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ هنگام اعلام مبادله زندانیان گفته که هیچ یک از زندانیان ایرانی که به موجب توافق دو جانبه با ایران آزاد می‌شوند به جرائم مرتبط با «تروریسم» یا سایر جرائم مرتبط با آن متهم نشده بودند. یک مقام کاخ سفید در آن زمان در نشستی که با خبرنگاران ترتیب داده شده بود گفت که ایرانی‌ها خواستار آزادی شمار بیشتری از زندانیان بازداشت‌شده در زندان‌های آمریکا بودند اما واشنگتن موافقت کرد که هفت نفر از آنها را آزاد کند که شش نفر از آنها تابعیت مضاعف ایرانی - آمریکایی داشتند.

اما تحقیقات این رسانه آمریکایی نشان داده آنچه که مقام‌های دولت اوباما در آن زمان شرح داده بودند کل ماجرا نبوده است. پالیتیکو ادعا کرده تعدادی از این زندانیان بر خلاف ادعای مقام‌های کاخ سفید، توسط مقام‌های وزارت دادگستری خود آمریکا به انتقال قطعات الکترونیکی قابل کاربست در موشک‌های کروز و موارد مشابه متهم شده بودند.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند وزارت دادگستری اوباما به عنوان بخشی از این توافقات از بررسی اتهامات ۱۴ نفر از افرادی که تحت تعقیب پلیس بین‌المللی بوده‌اند هم صرفنظر کرده است. دولت اوباما نام این افراد و موارد اتهامات آنها را ذکر نکرده است.

پالیتیکو در مجموع به این جمع‌بندی رسیده که دولت اوباما برای تقویت توافق هسته‌ای با ایران تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا را کم‌اهمیت جلوه داده است.

سران جمهوری‌خواه در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفته‌اند تحقیقات جامعی را در این باره آغاز کرده‌اند. هدف از این تحقیقات پاسخگویی به این سوال است که آیا اوباما در راستای تلاش برای جلب حمایت برای توافق هسته‌ای، تلاشهای واشنگتن برای مقابله با «شبکه‌های قاچاق سلاح ایران» را تضعیف کرده است یا خیر.

به علاوه، ۱۳ سناتور جمهوری‌خواه خواستار توضیح در این باره شده‌اند که آیا دولت مذاکرات محرمانه دولت اوباما به تهران امنیت ملی آمریکا را به مخاطره انداخته است یا خیر.

این خبر در شرایطی منتشر شده که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اعلام کرده در حال انجام بررسی کامل توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است. دولت آمریکا اعلام کرده هدف از این بررسی تعیین این است که آیا برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا بوده است یا خیر.

«جیسون چافتز» و «ران دی‌سانتیس»، دو عضو ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان در نامه‌ای روز جمعه خطاب به «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا خواستار ارائه اسنادی از وزارت دادگستری شده‌اند که می‌تواند به این کمیته در درک بهتر مسائل پیرامون این موضوع و تحقیق درباره آنها کمک کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ۲ حادثه مرگبار در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث : نخستین حادثه ساعت ۱۱ صبح جمعه بیست و چهارم فروردین ماه به قاضی امیر حسین عیلمردان بازپرس جنایی تهران اعلام شد. مقتول مردی جوان بود که از ناحیه کمر هدف ضربه چاقویی قرار گرفته و جان باخته بود. به دستور بازپرس جنایی، ‌تحقیقات در این پرونده آغاز و مشخص شد که روز حادثه، دو مرد که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند مقابل درمانگاهی در جنوب شرق تهران توقف کردند.

آنها مرد زخمی را که روی موتور بود، به مقابل درمانگاه برده و در خیابان رهایش کردند. سپس هر دو سوار بر موتور شده و گریختند. پرسنل درمانگاه، مرد مجروح شده را به داخل درمانگاه بردند و تلاش برای نجات او را آغاز کردند اما وی به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به دنبال این حادثه، تیم جنایی تحقیقات خود را برای کشف اسرار این حادثه مرگبار آغاز کرده اند.

دومین حادثه شامگاه جمعه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. قربانی دوم نیز مردی جوان بود. وی در یک کارگاه ساختمانی واقع در غرب تهران کار می کرد و با همکارانش در حال حفر یک چاه بود. به گفته شاهدان، ناگهان کارگر جوان به داخل چاه سقوط کرده و جانش را از دست داد. در این شرایط تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی آغاز شده و جسد به پزشکی قانونی انتقال یافته است.

کد خبر 843951 برچسب‌ها درمان درمانگاه قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • جزئیات ۲ حادثه مرگبار در پایتخت