Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دولت یازدهم بااستفاده بهینه از منابع موجود در سیاست کاری خود و علیرغم کمبود های زیاد ،عملکرد خوبی راداشته است افزود:وزارت راه وشهرسازی نیزدراین راستا با توان های علمی وتخصصی که دراختیار داشت با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدامات مثبت وقابل توجهی را به ثمر رساند که این امر دراستانها نیزتوسط ادارات کل راه وشهرسازی پیگیری وبه سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، مهندس جعفری بابیان اقدامات موثر وچشمگیر دولت یازدهم و وزارت راه وشهرسازی درکشور به تشریح اهم اقدامات اداره کل راه وشهرسازی درخراسان جنوبی پرداخت وافزود: 45 درصد بزرگراههای استان شامل 209 کیلومتر بزرگراه طی سالهای 93 تا 95 ودر زمان دولت یازدهم دراستان به بهره برداری رسید وتکمیل 50 کیلومتردیگر از باند های دوم استان دربرنامه سال 96 اجراخواهدشد که درمجموع اقدامات صورت گرفته دراین بخش از81 درصد رشد برخوردار بوده است

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۳،طول راه های روستایی استان 4768 کیلومتر بود که در سه سال گذشته به 5470 کیلومتر افزایش یافت که احداث وآسفالت 7025 کیلومتر ازراههای روستایی استان طی سالهای 92 تا 95 ودردولت یازدهم صورت گرفته است. مهندس جعفری یادآور شد: قبل از دولت یازدهم راه ۷۴۹ روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال دولت یازدهم به ۸۰۰ روستا افزایش پیدا کرده است. همچنین راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد. درمجموع اقدامات دولت یازدهم دربخش راههای روستایی درمقایسه با قبل15 درصد رشدداشته است.

بهسازی وآسفالت 60 کیلومتر ازراههای اصلی وفرعی ازدیگراقدامات دولت یازدهم درخراسان جنوبی بودکه بارشد 6 درصدی طی سالهای 92 تا 95 صورت گرفته است.مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی بااشاره به اقدامات صورت گرفته درجهت ایمن سازی اظهارداشت:طی سال 1395 تعداد 7 نقطه پرحادثه درسطح راههای استان ایمن سازی گردید وبا توجه با دیگراقدامات صورت گرفته خوشبختانه درطی سه سال 93 و 94 و95 شاهد کاهش تلفات جانی درسطح راههای استان بودیم.ازدیگر ثمرات دولت یازدهم درخراسان جنوبی میتوان به بهره برداری از3 پروژه اداری،فرهنگی وبهداشتی طی 6 ماه اخیر اشاره نمودکه شامل: بیمارستان 146 تختخوابی ومجتمع فرهنگی وهنری درشهرستان فردوس وساختمان اداره ثبت احوال عشق آباد شهرستان طبس می باشد.

مهندس جعفری ادامه داد:یکی ازاقدامات مهم که درشهربیرجند اجراشد پروژه آماده سازی اراضی 450 هکتاری زعفرانیه بیرجنداست که باسرمایه گذاری 850 میلیاردتومانی وبامشارکت موسسه خدمات وتوسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی اجراگردید ودرحال حاضر بیش از20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ازجمله اقداماتی که باپیگیری های جناب آقای مهندس پرویزی استاندارمحترم خراسان جنوبی اجرایی شد میتوان به اختصاص 40 میلیارد تومان اسنادخزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه وشهرسازی استان وهمچنین اختصاص 5/5 میلیاردتومان کمک نقدی وغیرنقدی جهت اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر درمهرشهر بیرجند اشاره نمود.

جعفری در ادامه یادآور شد: تعهد استان در بحث مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد و رشد ۱۹۹ درصدی داشت که قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.

همچنین در حوزه شهرسازی و معماری تا ابتدای سال ۱۳۹۲ ، ۱۹ طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر ۲۸ شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد ۴۷ درصدی هستیم.همچنین در ابتدای سال ۱۳۹۲ تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت که هم اکنون ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد ۸۸ درصدی هستیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبودها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که 45 سال از انقلاب گذشته اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کارهای سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبودها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر