Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه فرهیخته فرهنگیان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش با حضوری آگاهانه در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور افزوده و حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی عصر روز گذشته در دیدار معلمان استان‌های سراسر کشور با رئیس جمهور که در سالن اجلاس سران برگزارشد، با گرامیداشت یاد و نام معلم شهید، استاد مطهری با تاکید بر اینکه آموزش ‌و پرورش، بخش سرمایه‌ایست، نه بخش مصرفی و توسعه همه ‌جانبه بر اصلاح مدرسه استوار است، تصریح کرد: آموزش ‌و پرورش پویا و روزآمد، یعنی جامعه توانمند و جامعه توانمند؛ یعنی سیاست، اقتصاد و فرهنگ توانمند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر اینکه آموزش ‌و پرورش جدید، آموزش «سکوت» و انفعال در برابرتغییرات نیست، بلکه آموزش «هوشیارسازی» و «انطباق فعال» دربرابر تحولات است، تصریح کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان امروز نمی‌توانند از جهان جدید بگریزند، باید آن جهان را بشناسند، در آن زندگی کنند و در عین ‌حال تعلق‌خاطر به آیین، فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که «مدرسه ثابت» ، در«جهان متغیر»، ناممکن است، خاطرنشان کرد: ما نیاز به «مدرسه متحول» در جهانِ دائماً دستخوش تغییر داریم و ارزشِ‌افزوده جامعه ایرانی با آموزش ‌و پرورش خلاّق ممکن است. آموزش خلّاق، یعنی اولویت دادن به پرورش در برابرآموزش، یعنی تربیت دانش‌آموز به ‌مثابه شهروند مسئولِ قادر به ارتباط با جامعه و جهان پیرامون، یعنی دانش‌آموزِ آموزش‌دیده و روزآمد.

وی با اشاره به این که مدرسه ما باید بتواند انسان‌های پرسشگر، متفکر، نقّاد، با معنویت، متعهد، انتخاب‌گر و مشارکت‌جو تربیت کند، اظهارکرد: ظاهر سازی در تربیت، نه ‌تنها مفید نیست، بلکه مخرب هم است.در مدرسه ما باید کودک، نوجوان و جوان یاد بگیرد که «راست بگوید»، نه دروغ ؛ «حُسنِ ظّن» بیاموزد و نه «سوءظن».

دانش آشتیانی بیان کرد: آموزش ‌و پرورش ما باید مدرسه محور شود، اما نه مدرسه «محفوظات»، نه مدرسه «القائات»، نه مدرسه «تک‌گویی»، این‌گونه مدرسه، مناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی و متناسب با اندیشه حضرت امام (ره) و رویکردهای مقام معظم رهبری نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه مطلوب ما، «مدرسه خلاقیت» ، «مدرسه عقلانیت» ، «مدرسه گفت‌وگو» و مدرسه «اخلاق» است. مدرسه «دین‌باوری» است نه «مدرسه دین‌نمایی» ، «مدرسه زندگی» است ، نه «مدرسه دل‌مردگی».

وی با تاکید بر این که «مدرسه» باید پناهگاه دانش‌آموز باشد، نه گریزگاه او، افزود: مدرسه باید محل کشف استعدادها باشد، نه محل هدر رفتن استعدادها.

عضوکابینه تدبیر و امید با اشاره به این که آموزش ‌و پرورش برای رسیدن به این نقطه، تنگناهای زیادی دارد، گفت: گفتمان و فرهنگ حاکم بر آموزش ‌و پرورش هنوز نقص‌های بسیاری دارد. اقتصاد آموزش‌وپرورش، هنوز مسئله است و نوآوری در آموزش ‌و پرورش ضروری است و مسئله بودجه و اعتبارات آن نیز مهم است.

وی با تاکید بر این که زندگی و معیشت معلمان و مربیان، مسئله‌ای جدّی است و از آنجایی که برای چرخیدن چرخ معیشت، می بایست مدام کار کنند و فرصت آموزش‌های جدید نمی‌یابند، افزود: معلم، نیازمند زندگی شرافتمندانه است، تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کند.

دانش آشتیانی با اشاره به این که خوشبختانه بالاترین گروه مرجع در جامعه ما معلم است؛ افزود: این منزلت باید وجه مادی هم بیابد. جامعه، چشمِ حرمت و تأثیرگذاری به معلم دارد. باید نظام ما هم این حرمت و منزلت را اجرایی کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که توسعه کمّی و کیفی آموزش‌ و پرورش، توسعه نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی و فرهنگی و سپس توسعه همه ‌جانبه ایران را در بر خواهد داشت، افزود: گسترده‌ترین سطح تماس نظام با جامعه در آموزش ‌و پرورش است و دولت تدبیر و امید می‌تواند خود را امروز و در آینده بیش از هر جا در آموزش‌وپرورش نشان دهد.

دانش آشتیانی به اندیشه رئیس جمهوردر خصوص نقش خطیر آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه و پایدار کشور و به تبع آن، حمایت های اصولی دولت تدبیر و امید در این دوره از ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: میانگین افزایش حقوق معلمان به بیش از صد درصد ارتقاء یافته است؛ که البته این افزایش با تراز والا و ممتاز معلمان معزز فاصله زیادی دارد.

وی گفت: بیش از پنج میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید در اختیار دانش آموزان قرارگرفته است و با عنایت دولت تدبیر و امید، حدود 38 درصد از فضای جدید آموزشی، توسط خیرین مدرسه ساز صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در پیش دبستانی از 38.2 درصد در سال تحصیلی 93-92 به 57.1 درصد در سال تحصیلی 95-94 افزایش یافته است، افزود: این افزایش شاخص، در تمامی مقاطع تحصیلی رشد چشمگیری داشته است .

دانش آشتیانی گفت: امیداست در دوره دوم ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید، ‌شاهد رشد پرشتاب تمامی شاخص های آموزشی و پرورشی و نیز اعتلای جایگاه و منزلت معلمان و رفع مشکلات معیشتی جامعه فرهنگیان باشیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، وی افزود: امیدوارم جامعه فرهیخته فرهنگیان وخانواده بزرگ آموزش و پرورش بر اساس رسالت تاریخی و انقلابی خویش به عنوان تاثیرگذارترین و معتمدترین اقشار جامعه، همچون گذشته با حضوری آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور افزوده و حماسه ایی دیگر را همپای ملت بزرگ و فهیم ایران خلق کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش