Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه‌های حضور مصطفی میرسلیم در دانشگاه امیرکبیر، امکان اعمال نظر شورای نگهبان بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها ، انتقاد از تخریب ها و وعده های بی اساس، برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان حام«روحانی، حمایت انصار حزب‌الله مشهد از ابراهیم رئیسی و ... از جمله اخبار انتخاباتی امروز ( یکشنبه) هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، جدول اخبار انتخاباتی امروز (هفدهم اردیبهشت) به شرح زیر است:

حاشیه‌های حضور مصطفی میرسلیم در دانشگاه امیرکبیر

مراسم سخنرانی سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که به دعوت تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزارشد با حاشیه‌هایی همراه از جمله اعتراض دانشجویان به عدم انتقاد اصولگرایان و میرسلیم از اقدامات دولت احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود.

شورای نگهبان بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها هم می‌تواند نسبت به صلاحیت کاندیداها اظهارنظر کند

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اگر بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها اسنادی به دست ما برسد که در صلاحیت یک کاندیدا تاثیرگذار باشد، می‌توانیم اعلام نظر کنیم.

تخریب به مصلحت کشور، مردم و کاندیداها نیست

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «تخریب کردن از سوی کاندیداها نتیجه‌ای ندارد و به مصلحت هم نیست» گفت: کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای حل مشکلات ارائه دهند اما متاسفانه این گونه نیست و به دنبال طرح مسائلی برای تخریب یکدیگر هستند.

طرح شعارهای غیرقابل اجرا از سوی کاندیداها ضد تبلیغ است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که در طرح وعده‌های خود صادقانه برخورد کنند و وعده‌های غیرقابل اجرا به مردم ندهند.

نشست هم‌اندیشی نمایندگان حامی «روحانی» برگزار شد

نماینده مردم شیراز از برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان حامی روحانی خبر داد.

با وعده‌های بی اساس نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پوپولیسم از نشانه‌های سیاست‌های تعقل گریز است، در شرایط فعلی نمی‌توان تعقل‌گریز بود و با وعده‌های بی اساس مشکلات مردم را حل کرد.

با وعده‌های انتخاباتی کاندیداها چیزی عاید مردم نمی‌شود

نماینده مردم دشت ‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولتمردان ما بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و به دور از حاشیه حرکت کنند تمام نیازها و مشکلات کشور ما حل می‌شود.

دولت روحانی در ایجاد ثبات از دولت خاتمی هم موفق‌تر عمل کرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان برای دادن فرمان قوه مجریه به دست روحانی کاملا صحیح عمل کردند و نه تنها از آن پشیمان نیستند بلکه معتقدند روحانی می‌تواند برجام را به اقتصاد تسری و شرایط را برای رشد فراهم کند.

تخریب دولت، برنامه کاندیداها شده است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نمی‌توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد مگر اینکه زنان در این مسیر نقش‌آفرینی کنند.

حمایت انصار حزب‌الله مشهد از ابراهیم رئیسی

مسوول انصار حزب‌الله مشهد، از حمایت تشکل متبوعش از ابراهیم رییسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مردم دیگر فریب بگم‌بگم‌ها را نمی‌خورند

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم دیگر فریب بگم‌بگم‌ها و نسبت‌های ناروایی که چه در گذشته و چه در مناظره‌های اخیر به افراد نسبت داده شده است را نخواهند خورد.

سیاه نشان دادن چهار سال فعالیت یک دولت تضعیف نظام نیست؟

آیا سیاه نشان دادن چهار سال فعالیت یک دولت در نظام جمهوری اسلامی تضعیف نظام محسوب نمی‌شود؟

عملکرد «روحانی» مشخص است، نیازی به موضع تدافعی ندارد

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: روحانی نباید در مناظره‌ها درگیر پاسخگویی شود بلکه باید صرفا دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کند.

ادامه راه، و کسب توفیقات بیشتر با اعتماد مجدد به روحانی میسر است

فاطمه هاشمی با بیان اینکه دولت روحانی ثبات سیاسی و اقتصادی را به ارمغان آورد ،تصریح کرد: ادامه راه، و کسب توفیقات بیشتر در این مسیر با اعتماد مجدد به حسن روحانی میسر خواهد شد.

امروز؛ اعلام نتایج تایید صلاحیت‌شدگان هیئت نظارت استان تهران به فرمانداری‌ها

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت که امروز نتایج بررسی پرونده‌های داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی و نظارت به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود تا آنها ظرف دو روز آینده نتایج را به صورت رسمی اعلام کنند.

مردم ایران خود را متمایل به کدام جریان سیاسی می‌داند؟

ایسپا در تازه‌ترین نظرسنجی ملی خود بررسی کرد که مردم ایران خود را در حال حاضر متمایل به کدام جریان سیاسی می‌داند؟

کدام نامزدها یکشنبه در صداوسیما برنامه دارند؟

برنامه‌های تبلیغاتی اسحاق جهانگیری، سید ابراهیم رییسی، حسن روحانی و محمدباقر قالیباف - نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری - یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم

به گزارش «نماینده»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، صبح امروز(پنجشنبه، 9 فروردین ماه 1403) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار، ضمن خیر مقدم به رئیس دفتر حماس برای حضور در تهران، گفت: امروز غزه به یک نقطه امید و موفقیت رسیده که خارج از منطق جامعه جهانی بود و امروز در حالی بیست و پنجمین هفته و 175مین روز مقاومت مردم فلسطین را سپری می‌کنیم که در واقع شاهد مقاومت ایمان در مقابل کفر هستیم. مردم غزه با تکیه بر قرآن توانسته‌اند ایستادگی کنند که باید این پیروزی را به شما تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و مبارزاتی کشورهای اسلامی دانست و گفت: این عملیات، تحلیل‌ها و راهبردهای دشمنان و دوستان ما را به دو زمان قبل و بعد از خود تقسیم کرد از این رو مجدداً این پیروزی را به شما و تمام گروه‌های مقاومت فلسطین تبریک می‌گویم.

وی همچنین تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی همگی در میدان هستیم و پشتیبانی خود را در مسیر دفاع از فلسطین و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی همواره در دستور کار داریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد برنده نهایی این نبرد طرفی است که قدرت مقاومت بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: این جنگ با هجوم کمتر یا بیشتر، تعیین تکلیف نمی‌شود بلکه با تداوم مقاومت دنبال می‌شود و طرفی که مقاومت بیشتری داشته باشد، پیروز نهایی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه از زمانی که طول مدت این جنگ از 3 ماه گذشت، نوع راهبرد جنگی متفاوتی نسبت به اوایل آن گرفته است، گفت: مقاومت باید در عرصه‌های مختلف تلاش کند و در این میان توجه به مردم غزه به طور ویژه برای تحمل این شرایط سخت باید صورت گیرد. همچنین همه دست‌اندرکاران جبهه مقاومت همگرا و هم‌افزا گام بردارند و حرکت کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه با همه وجود درک می‌کنیم که مردم غزه، کرانه باختری و همه رزمندگان جبهه مقاومت در شرایط بسیار سخت قرار دارند، یادآور شد: انصافاً مقاومت و ایثار در جبهه مقامت بر پایه‌هایی که تأکید شد و پیش می‌رود و اگر باور به سنت‌ها و وعده‌های الهی و باورهای قرآنی نبود، چنین مقاومتی از قوه یک انسان عادی خارج بود.

وی همچنین با بیان اینکه ما با همه وجود و تجاربی که داریم، این موضوع را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این مقاومت نه تنها کم نظیر بلکه بی‌نظیر در حوزه نظامی و مقاومت است، ابراز داشت: از سویی در حوزه نظامی جبهه مقاومت بعد از گذشت 6 ماه جنگ هنوز توان نظامی داشته و می‌جنگد و باعث شده است رژیم صهیونیستی نتواند به اهداف خود برسد و از سوی دیگر نیز مردم غزه چنین شرایط سختی را تحمل کرده و فضای زندگی را احیا می‌کنند. آنها فشارها را تحمل کرده و با جبهه مقاومت همراهی می‌کنند که این اتفاق تکلیف ما را برای توجه به آنها سنگین‌تر کرده و ما را بیش از پیش مدیون خود می‌کند. همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند.

رئیس قوه مقننه در ادامه یادآور شد: موضوع فلسطین یکی از دغدغه‌های امروز رهبری است از این رو ما نیز در مجلس شورای اسلامی حامی شما بوده و از جبهه مقاومت پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که سنت‌های الهی نیز چنانچه خداوند فرموده و وعده قطعی الهی بوده، پا برجا است، گفت: این جنگ، شبیه جنگ احزاب است که در قرآن آمده است و همانند جنگ احزاب همه دشمنان یکجا در برابر جبهه اسلام جمع شده‌اند. در سوره احزاب نیز می‌بینیم که عده ای منافق، کافر و سست عنصر هستند و وقتی چشمشان به عظمت ظاهری و حجم دشمن می‌افتد، می‌ترسند و عرصه را خالی می‌کنند اما بخش دیگری که از مؤمنان بودند زمانی که چشمشان به احزاب دشمن افتاد گفتند به صداقت خداوند و رسول ایمان آورده‌اند و به جنگ با آنها می‌روند، آنها سختی کشیدند تا جایی که به تعبیر قرآن جان‌ها به لب رسید اما در نهایت به بزرگ‌ترین پیروزی به لطف خدا دست پیدا کردند لذا امروز باید نشان دهیم از مؤمنان هستیم که مطابق وعده الهی جبهه ایمان حتماً در این جنگ نیز پیروز خواهید شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس: نبرد طوفان الاقصی آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از استقبال گرم و ابراز احساسات محبت‌آمیز رئیس مجلس و قبولی طاعات و تبریک عید باستانی نوروز، گفت: در تمامی سفرهایی که به ایران داریم، فرصت دیدار با شما در مجلس شورای اسلامی را پیدا می‌کنیم؛ جایی که نماد و بیانگر تاریخ و تمدن ملت مسلمان ایران و یکی از نمودهای پیوند ایران با مسأله اصلی جهان اسلام یعنی مسأله فلسطین است. فلسطینی که دل تمام فرزندان اسلام به سمت او که همان مسجد الاقصی است، پر می‌کشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ادامه با بیان اینکه ما از نشست‌هایی که درباره فلسطین در کمیته‌های مختلف مجلس برگزار می‌شود، مطلع هستیم، گفت: از این رو ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم و از این بابت قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی غزه در سایه عملیات طوفان الاقصی و شرایط میدانی انسانی و سیاسی نوار غزه، عنوان کرد: نبرد کنونی یک نقطه عطف در تاریخ مواجهه با رژیم صهیونیستی است که نتایج راهبردی عمیقی را برای فلسطین، جهان اسلام، جهان عرب و تمام دنیا در بر داشته است؛ از این رو قطعاً دوران پس از وقوع عملیات طوفان الاقصی با دوران پیش از آن متفاوت است.

هنیه در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در آستانه پایان ششمین ماه مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات هستیم، یادآور شد: در این ماه‌ها، ملت فلسطین با نسل کشی روبرو بودند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ سه هدف را دنبال می‌کرد، گفت: از بین بردن جهاد، حماس و جریانات مقاومت، بازپس گیری اسرای صهیونیست که در دست فلسطینیان هستند و کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا و خالی کردن غزه از مردم آن از جمله اهدافی است که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست‌ها تصور می‌کردند با این اهداف می‌توانند وضعیت سیاسی و امنیتی غزه را به طور کامل تغییر دهند، عنوان کرد: به ویژه در فضای کلی مسأله فلسطین، غزه نوک پیکان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است از این رو آنها به دنبال خارج کردن غزه از محور مقاومت و وارد کردن آن به محور سازش هستند.

هنیه ادامه داد: علیرغم تمام جنایات، تخریب‌ها و تلاش‌ها برای کوچاندن مردم و به شهادت رساندن مردم و نابودی زیرساخت‌ها، دشمن در تحقق تمامی اهداف خود از حیث نظامی با شکست مواجه شد. اهداف دشمن در مقابل ایستادگی و پایمردی افسانه‌ای مردم غزه به نتیجه نرسید و شکست خورد.

این مقام بلندپایه فلسطینی با اشاره به عوامل اصلی که منجر به ایستادگی قهرمانانه فلسطینیان در برابر یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه شد، گفت: آمریکا مدیریت این جنگ علیه غزه را در دست دارد و در آغاز جنگ نیز بایدن در جریان سفر به اراضی اشغالی، شخصا ریاست شورای جنگ رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و راهبردهای جنگی را مشخص کرد و در شرایطی این اراضی را ترک کرد که تصور داشت صهیونیست‌ها در مدت زمان کوتاهی پیروز می‌شوند و غزه از ملت آن خالی می‌شود که دیدیم که به هیچ کدام از تصورات خود دست پیدا نکرد.

وی افزود: عامل نخست این است که جامعه فلسطین به شکل عام و مردم غزه به شکل ویژه، مردمی مؤمن، قرآن‌باور و مجاهد هستند. این مردم در بستر ایمانی و جهادی تربیت شده‌اند و ده‌ها عالم دینی و جهادی را تربیت کرده‌اند که همین باعث شده هسته مرکزی پرقدرتی تشکیل شود که عامل ایستادگی در برابر این تجاوز باشد. ما حدود 90 هزار حافظ قرآن در غزه داریم. مجاهدانی که در 7 اکتبر آن عملیات شکوهمند را صورت دادند عموماً از حافظان قرآن بودند چنانچه اکثر شهدای ما نیز حافظ قرآن بوده‌اند و این باعث می‌شود جامعه غزه بتوانند در برابر طوفان‌های شدید ایستادگی کنند.

هنیه ادامه داد: عامل دوم این بود که همه گروه‌های مقاومت و حماس برای مدت طولانی آمادگی کامل و استراتژیکی در خود ایجاد کرده و آن را توسعه دادند و این آماده‌سازی نظامی، روحی و معنوی برای سال‌های طولانی برای مجاهدان انجام شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت، گفت: همچنین از شهید حاج قاسم سلیمانی باید تشکر کنم و از اینکه راه او ادامه دارد کمال قدردانی را دارم. در کنار این عوامل، حمایت سایر نیروهای جبهه مقاومت به ویژه لبنان و سوریه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار مهم بود.

هنیه افزود: همراهی و همبستگی فلسطینیان کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی و همچنین همیاری ملت‌ها و مردم مسلمانان و در کنار آن سایر ملت‌های آزاده عامل دیگری برای استمرار مقاومت ملت غزه بود.

وی در ادامه این جنگ را با سایر جنگ ها و برخوردها با رژیم صهیونیستی متفاوت دانست و افزود: این جنگ، جنگ میان مرگ و زندگی است و رژیم صهیونیستی نیز با همین نگاه وارد میدان شده از این رو جنگی استراتژیک است که البته توانسته‌ایم در این مسیر به پیروزی‌های راهبردی دست پیدا کنیم.

هنیه همچنین با بیان اینکه امروز مردم غزه نیازمند کمک جدی و گسترده هستند، گفت: بر اساس گزارش‌ها، حدود بیش از 30 هزار شهید، مجروح و مدفون زیر آوار داریم. جنایات اسرائیلی‌ها بسیار گسترده است؛ برای مثال تصاویر روز گذشته رسانه‌های غزه نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها عده‌ای از فلسطینیان که پرچم سفید داشتند را مورد هدف گلوله قرار داده و به صورت مجروح، زنده زنده و دسته جمعی با لودرهای خود دفن کردند لذا آنها از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه نتیجه‌ای که از دادگاه لاهه خارج می‌شود باید این باشد که رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی شده، گفت: ما مسیر سیاسی را نیز در کنار مسیر نظامی دنبال می‌کنیم اما خط مشی نظامی از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است چرا که صهیونیست‌ها قصد دارند هرآنچه در میدان جنگ به آن دست پیدا نمی‌کنند را پای میز مذاکره از ما بگیرند و این آن چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم. ما صرفاً به دنبال پیروزی نهایی و بیرون راندن صهیونیست‌ها از فلسطین هستیم.

دیگر خبرها

  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • آبان ۱۴۰۲؛ شورای فرهنگ عمومی تحت تأثیر «آقای همساده» در «مهمانی» ایرج طهماسب!
  • آبان ۱۴۰۲؛ شورای فرهنگ تحت تأثیر «آقای همساده» در «مهمانی» ایرج طهماسب!
  • آبان ۱۴۰۲؛ «این مملکت، مال حزب‌اللهی‌هاست!»
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!