Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قره چلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت 4 بامداد جمعه /15 اردیبهشت جاری/ سر و صدای ایجاد شده، صاحب دام را متوجه رخداد تلخ تلف شدن هشت راس بز و 44 راس گوسفند از سوی گرگ ها می کند.
وی اظهار کرد: متاسفانه ارتفاع دیوار محل نگهداری دام ها که در منتهی الیه روستا قرار داشته بسیار پایین بوده و گرگ ها از این فرصت برای ورود به این محل روباز استفاده کرده اند و سگ های گله نیز از ترس جان نه تنها جلو نیامده اند بلکه پارس هم نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قره چلو تصریح کرد: صاحب این دام، مدعی است که این تعداد گوسفند و بز بر اثر حمله گرگ ها تلف شده اند و بازرسان این اداره کل برای اطمینان بیشتر نسبت به مستند سازی احشام تلف شده اقدام کرده اند و لاشه گوسفندان و بزهای دریده شده با آمار ارایه شده ازسوی این دامدار، همخوانی ندارد که شاید تعدادی از لاشه ها برای تغذیه سگ ها مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: این دامدار، تعدادی از این گوسفندان را که دریده شده و اما زنده مانده بودند ذبح کرده است و لازم است در استفاده از گوشت این احشام با دامپزشکی هماهنگی های لازم انجام شود.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این دامدار، مدعی شده است که این گرگ ها دارای پلاک در گوش خود بودند که اگر اینچنین باشد به حتم این حیوان درنده گرگ معمولی نبوده بلکه از نوع گرگ های هیربید (سگ گرگ) بوده اند که از انسان ها نیز هیچ ترسی ندارند.
قره چلو به دامداران توصیه کرد در این فصل از سال که موقع زاد و ولد گرگ ها و شیردهی به توله ها است، مواظب کودکان و حیوانات اهلی خود باشند و چوپانان نیز برای چرای دام ها از سگ های گله قوی و تنومند استفاده کنند.
کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: موضوع دریده شدن این تعدا دام، از سوی این اداره کل در دست بررسی و مستندسازی است.
پرویز رستمی افزود: در بازرسی صورت گرفته، تاکنون فقط تعداد 10 لاشه مشاهده و مستندسازی شده، در حالیکه این دامدار مدعی است که تعداد بزها و گوسفندان تلف شده 52 راس می باشد و به همین خاطر برای اطمینان بیشتر به نیروی انتظامی که از لاشه ها تصویربرداری کرده است مراجعه خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: متاسفانه دیوار محل نگهداری دام ها، بسیار کم ارتفاع بود و اگر صاحب دام حدود نیم متر ارتفاع را بیشتر می کرد و یا از سیم های خاردار و سگ های قوی و نترس بهره می گرفت به حتم چنین پیشامدی اتفاق نمی افتاد.
رستمی افزود: این دامدار مدعی است که در هنگام هجوم گرگ ها در این محل تعداد 200 راس دام بوده است و این در حالی است که اگر تعداد گرگ ها سه قلاده بود با توجه به فرصتی که داشتند می توانستند در این مدت یک هزار راس دام را نیز خفه کرده و از پای درآورند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقویم و اوقات شرعی فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان به شرح زیر است:

 

اذان صبح: ۰۳:۴۳

طلوع آفتاب: ۰۵:۱۹

اذان ظهر: ۱۲:۱۳

غروب آفتاب: ۱۹:۰۷

اذان مغرب به افق زنجان: ۱۹:۲۷

نیمه شب شرعی: ۲۳:۲۴

دیگر خبرها

  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان
  • آیین تقدیر از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان توسط خبرگزاری تسنیم
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • جشن روز کار و کارگر - زنجان
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول