Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:44:10 GMT

یک دختر بیکار مظلوم از سویل اسپانیا تا پرنتال ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۲۳۵۴

یک دختر بیکار مظلوم از سویل اسپانیا تا پرنتال ایتالیا

دفاعیه‌های مناظره دوم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری از برجام و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از برجام و تحولی که توانست در زندگی مردم ایجاد کند، به هیچ عنوان دروغ یا توجیه نبود!

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، دفاعیه‌های مناظره دوم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری از برجام و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از برجام و تحولی که توانست در زندگی مردم ایجاد کند، به هیچ عنوان دروغ یا توجیه نبود! برجام حقیقتاً زندگی برخی از مردم را متحول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال قبل خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌داد 73/7 درصد ایرانی‌ها معتقدند برجام هیچ تأثیر مثبتی بر زندگی آنها نداشته، اما اقلیتی 1/5 درصدی اعلام کرده بودند، برجام به نحو شگفت‌انگیزی زندگی آنها را بهتر کرده است. حالا دیگر هویت بخشی از اقلیت محدود منتفع از برجام مشخص شد. یکی از آنها اتفاقاً دختر وزیر آموزش‌وپرورش از آب درآمد!


اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ای که روز جمعه برگزار شد، واردات 200 میلیونی پوشاک شرکت دختر وزیر آموزش و پرورش را اینگونه توجیه کرد« یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار شرافتمندانه واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌ها بوده که وارد کرده است.‌» اما اطلاعات صفحه شخصی دختر وزیر آموزش و پرورش در شبکه لینکدین نشان می‌دهد، برخلاف ادعای جهانگیری وی نه‌تنها ایام بیکاری نداشته، بلکه بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سویل اسپانیا، در یکی از زیرمجموعه‌های برنامه اتحادیه اروپا مشغول به کار شده است. ضحی دانش، سپس در بخش تحقیق و توسعه شرکتی اسپانیایی با حوزه کاری انرژی و محیط‌زیست شاغل شده است. پس از آن به ایران بازگشت و در فضای پسابرجام، مدیریت واردات محصولات و تأسیس شعبات برند لوکس پرنتال ایتالیا را برعهده گرفت. در حقیقت دختر دانش آشتیانى بر خلاف گفته جهانگیرى نه‌تنها بیکار نبوده بلکه در فضای پسابرجام برای واردات پوشاک به بازار 80 میلیونی ایران، تازه از کار خود در اسپانیا به ایران برگشته تا در شرایط ایجاد شده برای حضور برندهای خارجی در کشور کسب و کارش را تا حد تأسیس نمایندگی شرکت پرنتال ایتالیا گسترش بدهد!

شرکت صوری دختر آقای وزیر


بر اساس مستندات دختر وزیر با شرکت مربوطه (آمیتیس طراوت کودکی)، پوشاک مورد اشاره در پرونده را وارد نکرده است و به جای آن اسمی از شرکت تولید بازرگانی راتین گستران طبرستان به میان آمده است. بماند که سرمایه اولیه این شرکت یک میلیون تومان ثبت شده است. کارشناسان معتقدند احتمالاً این شرکت صوری اصطلاحاً «یک‌بار مصرف» بوده است. معنی استفاده از چنین شرکت‌هایی نپرداختن مالیات و حقوق بیت‌المال و نماندن ردپای عاملان اصلی در این گونه شرکت‌ها است.


پیش‌تر رئیس سازمان مالیاتی گفته بود اصل و جریمه مالیات کارت‌های بازرگانی موسوم به یک‌بار مصرف حدود 8 هزار میلیارد تومان است. این بدان معناست که به‌رغم اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر اینکه «این محموله جزو دقیق‌ترین و منضبط‌ترین محموله‌های گمرکی است» چندان هم خالی از مشکل نیست. از سوی دیگر یکی از عمده‌ترین ایرادات اسناد منتشر شده از سوی گمرک مربوط به تفاوت نرخ ارز فاکتور خرید با اظهارنامه است. ارز ثبت شده در اظهارنامه (دلار)، اما ارز فاکتور خرید به (یورو) آمده است. بنابراین اولین سؤال اینکه چرا میان اظهارنامه و فاکتور خرید تفاوت وجود دارد؟

طبق آیین نامه ماده 64 قانون امور گمرکی گفته شده «در این بخش اظهارنامه و اسناد از جهات تکمیل بودن اطلاعات و اسناد ضمیمه، نداشتن بدهی قطعی، محاسبات، نداشتن خط‌خوردگی، احراز مالکیت، ارتباط اسناد با کالا و همچنین برگ وکالتنامه یا نمایندگی و کارت کارگزاری (در صورت لزوم) بررسی شده و در صورتی که ایرادی در هر یک از موارد یادشده مشاهده شود، اظهارنامه و اسناد جهت رفع نقص و تکمیل به اظهارکننده مسترد می‌شود تا نسبت به اصلاح، تکمیل و امضای آن اقدام و اعاده کند». اگر اسناد ارائه شده از سوی گمرک واقعی و صحیح هستند، چرا سامانه و مسئولان گمرک مغایرت اظهار و اطلاعات فاکتور را تشخیص نداده‌اند؟

کشیده شدن ترمز رشد علمی و شوراهای عالی

دروغ‌ها و توجیهاتی که در جریان مناظره دوم از سوی دکتر روحانی و اسحاق جهانگیری یار کمکی‌اش در مقابل دوربین به مردم تحویل دادند، اما به ماجرای بیکاری دختر آقای وزیر محدود نمی‌شود و قصه دنباله‌داری است که برخی از موارد آن را در این گزارش مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

کمرنگ بودن جلسات شوراهای علم و فناوری مانند شورای عالی عتف و شورای‌عالی فضایی و رکود طرح‌های علمی کلان این روزها سؤال اساسی جامعه علمی از دولت یازدهم است که این سؤال از سوی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح شد.

علم و فناوری کشور که در سال‌های گذشته روزهای خوبی را سپری می‌کرد و هر روز اخبار جدیدی از پیشرفت رتبه علمی کشور و پرتاب ماهواره‌های دانشجویی می‌شنیدیم در دولت یازدهم به مرحله‌ای رسید که شتاب علمی کاهش یافت و ترمز طرح‌های کلان ملی کشیده شد. مقام معظم رهبری نیز بارها این مسئله را به مسئولان تذکر دادند، ولی همچنان قطار علم و فناوری دولت یازدهم خالی حرکت می‌کرد و به جای عمل از مسئولان فقط شعار می‌شنیدیم تا اینکه این قطار به ایستگاه مناظرات رسید و دولت یازدهم خود را در جایگاه پاسخگویی به مردم دید.

شورای عالی فضایی حتی یک جلسه در دولت یازدهم نداشته آن هم در شرایطی که هشت سال پیش بود که ایران به عنوان نهمین کشوری که توانسته به فضا برسد، معرفی شد و ششمین کشوری شد که توانسته موجود زنده به فضا بفرستد. حالا اما دانش و تکنولوژی هوا و فضا در کشورمان با کاهش 90 درصدی بودجه بخش هوا و فضا مواجه است و دیگر ماهواره‌ای به فضا ارسال نمی‌کند. بهمن 93، حسن روحانی برای آخرین‌بار دستور پرتاب ماهواره فجر را صادر کرد تا آغازی باشد بر شروع تعطیلی پیشرفت‌های صنعت هوافضا. این در حالی است که جهانگیری در مناظره دوم گفت «ما دانشگاه‌ها را به مراکز صنعتی کشور وصل کردیم.» از سوی دیگر روحانی در حالی بحث حمله به دولت برای انتصاب فرماندار زن اهل سنت را مطرح کرد که این دولت یکی از کم‌کار‌ترین دولت‌ها در حوزه زنان بوده و جلسه ستاد ملی زن و خانواده هم یکی دیگر از شوراهایی است که در طول دولت یازدهم و به رغم تمام شعارهای زنانه‌ای که در این حوزه داده می‌شد، یک‌بار هم برگزار نشده است.

حمله به دانش موشکی به نفع برجام

از سوی دیگر روحانی در مناظره روز جمعه گفت: «آنجا که می‌خواستند برجام را به هم بزنند، روی موشک شعار نوشتند، شهرهای زیرزمینی را نشان دادند تا برجام را به هم بزنند.» این در حالی است که صنایع موشکی ایران جزو افتخارات علمی کشور است و موشک دفاعی ملت که صرفاً منقش به پیامی با الفبای عبری و حاوی مفهوم صلح بازدارنده و نیز بیانگر دوستی با تمامی جهانیان الا رژیم جعلی اسرائیل بود، انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور به جای حمله به چنین دستاوردی از آن به عنوان یکی از افتخارات نظام یاد کند. تمام این تناقض‌ها و دروغ‌ها در حالی پیش چشم مردم عنوان می‌شود که پیش از این روحانی گفته بود «دروغ بزرگ‌ترین خیانت به مردم است!»

منبع: جوان

انتهای پیام/

R1361/P1361/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند

به گزارش جماران از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سه خبرنگار روزنامه ایتالیایی دومانی – جووانی تیزیان، نلو تروکیا و استفانو ورجینه – در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند. آن‌ها تحت تحقیقات دفتر دادستانی پروجیا به اتهام درخواست و دریافت اسناد محرمانه از یک مقام دولتی ناشناس قرار دارند و دادستانی خواهان افشای نام این منبع است.

تحقیقات در این باره از اکتبر ۲۰۲۲ و پس از انتشار مقالات روزنامه دومانی درباره منافع وزیر دفاع ایتالیا در صنعت اسلحه سازی آغاز شد. گویدو کروستتو وزیر دفاع قبل از اینکه به عنوان وزیر منصوب شود، سال‌ها به عنوان مشاور در صنعت تسلیحات فعال بوده است. وزارت اطلاعات ایتالیا هیچگاه این افشاگری را تکذیب نکرد؛ با این حال، او شکایتی به مقامات قضایی ایتالیایی داد تا هویت منبع را شناسایی کنند و از آن زمان تحقیقات آغاز شد.

تحقیقات دفتر دادستانی پروجیا، نقض آشکار و کامل روح قانون آزادی رسانه اروپا (EMFA) است. آنچه در حال حاضر برای دومانی اتفاق می‌افتد، توسط اصلی‌ترین اتحادیه‌های ایتالیایی و اروپایی روزنامه‌نگاران مانند فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران ایتالیا(FNSI)، مرکز اروپایی برای آزادی مطبوعات و رسانه (ECPMF)، فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران (EFJ)و موسسه بین‌المللی روزنامه‌نگاری (IPI)محکوم شده است.

با افشای منابع روزنامه نگاری تحقیقی، روزنامه‌نگاری تحقیقاتی به طور قابل توجهی محدود خواهد شد؛ همچنین، آزادی مطبوعات نیز بطور جدی تهدید می شود و این به زیان دموکراسی و منافع عمومی است. تحقیقات فعلی در واقع برای ساکت کردن گزارشگری تحقیقی در مورد اعضای دولت فعلی است.

امضا کنندگان این کارزار خواستار رعایت حق آزادی مطبوعات و حق عمومی برای داشتن رسانه‌های مستقل هستند. هفتادوهشت اتحادیه و رسانه اروپایی و بین المللی به این کارزار پیوسته‌اند.

 

 

تلویزیون ایتالیا به «بلندگوی» دولت تبدیل شده است

چندی پیش هم اعلام شد که شورای سیاستگذاری شبکه رادیو و تلویزیونیRAI  ایتالیا تصمیم گرفته است که وقتی به مسایل کشور اشاره می‌کند، به هیات دولت اجازه دهد که در برنامه‌های خود بدون هیچ محدودیت زمانی و هیچ مخالفی شرکت کنند.

خبرنگاران و مجریان برنامه‌های خبری شبکه‌های اصلی در یازدهم آوریل برنامه‌های خبری خود را متوقف کردند تا بیانیه اتحادیه روزنامه‌نگاران این شبکه را بخوانند.

این بیانیه، سیاست جدید شبکه را توضیح داده و آن را محکوم کرده و RAI را «بلندگوی» دولت خوانده است.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) و اتحادیه ملی رسانه‌های ایتالیایی (FNSI)استفاده تبلیغاتی از سرویس‌های اطلاع‌رسانی عمومی را محکوم کردند و از RAI خواستند که اصول اصلی اخلاق روزنامه‌نگاری را رعایت کند: «ما با روزنامه‌نگاران RAI اعلام همبستگی می‌کنیم و به سیاستگذاران این شبکه یادآوری می‌کنیم که اصول اساسی روزنامه‌نگاری را رعایت کنند. ما از شورای سیاستگذاری RAI می‌خواهیم که در تصمیم خود تجدیدنظر کند و اجازه دهد که اطلاعات شفاف و گوناگون با رعایت اصول متقابل و منافع عمومی منتشر شوند.»

در بیانیه روزنامه‌نگاران این شبکه آمده است: «این شیوه سیاستگذاری، نقض منشور اخلاقی روزنامه‌نگاری است. روزنامه‌نگاران باید سوالاتی حتی ناخوشایند بپرسند و صحت آنچه گفته شده را بررسی کنند، و این از ما دریغ شده است.»

دیگر خبرها

  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟