Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر گفت: قرارداد منشا با باشگاه X و هر تیمی اگر آن باشگاه در فیفا پرونده باز داشته باشند برای ما سندیت ندارد. به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، شایعات منتشر شده در رسانه‌ها درباره توافق گادوین منشا با مدیران باشگاه پرسپولیس در نهایت به حقیقت تبدیل شد و این بازیکن قرارداد داخلی دو ساله با قهرمان لیگ برتر امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا محرومیت باشگاه پرسپولیس از جذب بازیکن خارجی با مصوبه هیئت رئیسه فداراسیون فوتبال به یکی از نگرانی‌های بزرگ هواداران این تیم تبدیل شده است.
بر اساس مصوبه اسفند‌ماه فدراسیون تمام باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده دارند تا زمان حل و فصل تمام این پرونده‌ها اجازه جذب رسمی بازیکنان جدید خارجی ندارند.
پرسپولیس رکورد دار پرونده‌های باز در فیفا در بین تمام باشگاه‌های ایرانی است که فقط یک مورد شکایت مانوئل جوزه باعث می‌شود مدیران این باشگاه ۶ میلیارد تومان مطالبات او را پرداخت کنند. به این ترتیب بر خلاف باشگاه استقلال که تمام پرونده‌های حقوقی خود در فیفا را مختومه کرد، تکلیف پرسپولیس هنوز روشن نشده است.
به همین ترتیب گادوین منشا با این که با سرخپوشان قرارداد داخلی امضا کرده است، اما سازمان لیگ رسما اعلام کرده قرارداد این بازیکن ثبت رسمی نخواهد شد.
فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انقالات سازمان لیگ درباره ابهامات به وجود آمده پیرامون قانون تصویب شده توسط هیئت رئیسه فدراسیون درباره مممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه‌های بدهکار به خبرگزاری میزان گفت: اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف و حتی مذاکرات و توافقات باشگاه‌ها با بازیکنان برای ما کاملا قابل احترام بوده، ولی به هیچ عنوان برای ما سندیت ندارد. بر اساس مصوبه قانونی هیات رئیسه سازمان لیگ موظف است جلوی ثبت قرارداد بازیکنان خارجی باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده دارند را بگیرد. ازهمین ترتیبون اعلام می‌کنم که اسم و رسم تیم‌ها و بازیکنان مورد توجه سازمان لیگ نیست و استثنایی قائل نمی‌شویم.
محمودزاده در ادامه پیرامون توافق پرسپولیس با منشا گفت: من اسم هیچ باشگاهی را نمی‌آورم. می‌گویم قرارداد منشا با باشگاه X و هر تیمی اگر آن باشگاه در فیفا پرونده باز داشته باشند برای ما سندیت ندارد و مدیران باشگاه نمی‌توانند قرارداد بایکن را برای ثبت به سازمان لیگ ارائه بدهند. باشگاه‌هایی که شامل این قانون می‌شوند برای ما قابل احترام هستند و این حق را دارند با هر بازیکنی قرارداد مذاکره کنند و قرارداد داخلی ثبت کنند. اما مهم‌ترین مساله ثبت قرارداد بازیکن در هیئت فوتبال و سازمان لیگ است که این اتفاق تا زمان مختومه شدن پرونده‌هایی که در فیفا جریان دارد رخ نخواهد داد.
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در ادامه تاکید کرد: باشگاه‌هایی که از جذب بازیکن خارجی ممحروم هستند، تنها در یک صورت می‌توانند درخواست ثبت قرارداد بازیکنان جدید خارجی را به ما ارائه بدهند. اول اینکه سیر اداری مربوط به کمیته انضباطی فیفا را طی کرده و پرونده‌ها را مختومه کرده باشند. دوم اینکه سیر اداری مربوط به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال را انجام بدهند و این مراجع تایید کنند که پروند‌ه‌ای در فیفا برای این باشگاه‌ها وجود ندارد. در نهایت نامه رسمی دبیرکل و رئیس سازمان لیگ به کمیته نقل و انتقالات درباره عدم منع جذب بازیکن خارجی برای باشگاه‌های محروم به ما ارجاع شود. در غیر این صورت هیچ قراردادی برای هیچ باشگاهی ثبت نمی‌شود.
محمود‌زاده در پایان گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اجرای این قانون به شدت جدی و مصمم هستند و باز هم تاکید می‌کنم همه تیم‌ها را به یک چشم نگاه می‌کنیم و استثنا قائل نخواهیم بود. اگر باشگاهی مجوزهای لازم که به آن اشاره کردم را به همراه نداشته باشد، نمی‌تواند قرارداد بازیکن جدید خارجی خود را در سازمان لیگ و هیات فوتبال ثبت کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد

به گزارش قدس خراسان،  اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر اظهار کرد: حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: این طور نمی شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

بلوکیان گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی‌گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی‌های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می‌خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

بلوکیان گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران نیز اشاره و اضافه کرد: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

بلوکیان گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است