Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:16:28 GMT

اجرای ۵۰ کیلومتر باند دوم راه های خراسان جنوبی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۳۲۶۲

اجرای ۵۰ کیلومتر باند دوم راه های خراسان جنوبی در سال جاری

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ کیلومتر از باندهای دوم راه های مواصلاتی استان در سال جاری تکمیل می شود.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده که این میزان ۴۵ درصد بزرگراه های استان را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری نیز ۵۰ کیلومتر دیگر از باندهای دوم استان تکمیل شود، بیان کرد: در مجموع اقدامات صورت گرفته در این بخش رشد ۸۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، طول راه های روستایی استان قبل از سال ۹۳ را چهار هزار و ۷۶۸ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این میزان طی سه سال گذشته به پنج هزار و ۴۷۰ کیلومتر افزایش یافته است.

به گفته جعفری در قبل از دولت یازدهم ۷۴۹ روستای خراسان جنوبی از راه آسفالته برخوردار بودند که این رقم در حال حاضر به ۸۰۰ روستا افزایش یافته است.

بهسازی و آسفالت ۶۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان

وی با اشاره به اینکه همچنین در این دولت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان های بشرویه، سرایان و فردوس تکمیل شده است، عنوان داشت: در مجموع اقدامات دولت یازدهم در بخش راه های روستایی در مقایسه با قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از بهسازی و آسفالت ۶۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان طی این مدت خبر داد و افزود: اقدامات انجام شده در این حوزه نیز از رشد شش درصدی برخوردار بوده است.

جعفری با اشاره به ایمن سازی هفت نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان در این مدت، بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته شاهد کاهش تلفات جانی در سطح راه های استان هستیم.

وی، بهره برداری از سه پروژه اداری، فرهنگی و بهداشتی طی شش ماه اخیر را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برشمرد و افزود: بیمارستان ۱۴۶ تختخوابی فردوس، مجتمع فرهنگی و هنری در فردوس وساختمان اداره ثبت احوال عشق آباد شهرستان طبس از جمله این پروژه ها است.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به پیمانکاران استان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه و شهرسازی استان خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت ۵.۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بیرجند اختصاص یافته است.

جعفری به اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری استان اشاره کرد و گفت: تا ابتدای سال ۹۲، تعداد ۱۹ طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در مدت فعالیت دولت یازدهم برای هر ۲۸ شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه نیز شاهد رشد ۴۷ درصدی هستیم، بیان داشت: همچنین در ابتدای سال ۱۳۹۲ تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت که هم اکنون ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، تعهد استان در بحث مسکن مهر را ساخت ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد مسکن دانست و افزود: از ابتدای دولت یازدهم ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد.

جعفری با بیان اینکه قبل از دولت فعلی تنها ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر در استان احداث و تحویل شده بود، بیان کرد: اقدامات انجام شده در این حوزه نیز رشد ۱۹۹ درصدی داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواحل استان بوشهر متلاطم است

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش بینی هواشناسی، تا پایان هفته جوی نسبتاً پایدار بر استان بوشهر حاکم است و غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد از پدیده‌های مورد انتظار در این مدت است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان نیز تا پایان هفته به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی متلاطم پیش‌بینی می‌شود

وی گفت: آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت، از فردا در سواحل شمالی ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر، فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6062920

دیگر خبرها

  • در روایتگری خوبی‌ها ضعف رسانه‌ای داریم/معروف گستری داشته باشیم
  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است