Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:27:15 GMT

تنها چیزی که برای این دولت اهمیت ندارد کارگران است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۳۴۵۶

تنها چیزی که برای این دولت اهمیت ندارد کارگران است

مادر یکی از مصدومان حادثه معدن آزادشهر با اشاره به حضور مسئولان برای عیادت در بیمارستان گفت: آمدن مسئولان همانند نوشدارو پس از مرگ سهراب است و هیچ فایده‌ای ندارد و تنها چیزی که برای این دولت اهمیت ندارد کارگران است.

مادر حسن علیخانی یکی از مصدومان معدن زمستانه یورت شهرستان آزادشهر که در بیمارستان شهید مطهری شهرستان گنبدکاووس بستری است، در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: جوان 36 ساله من در این حادثه کتفش شکستگی شدیدی دارد، عصب چشمش آسیب دیده، پشت سرش شکسته، سر زانوش پارگی ایجاد شده و امروز پس از 4 روز تحت عمل چند جراحی قرار گرفته، چه کسی پاسخگو است؟

وی افزود: آیا دیگر می‎تواند برای امرار معاش زندگیش در آینده کار کند؟ به قدری حقوقشان عقب می‎افتاد که برای هزینه نان نیز پول نداشت و بارها از من پول می‎گرفت تا شرمنده زن و فرزندش نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر یکی از مصدومان حادثه معدن تصریح کرد: در گذشته بارها و بارها شکایت کردند اما همین مسئولان با ضرب و شتم آنها را متفرق کردند.

وی اظهار کرد: پسرم 10 روز قبل از این حادثه، نشت بیش از اندازه گاز را گوشزد کرد اما یک هفته از کار اخراج شد و تازه دوباره به سرکار رفت که پس از یکی، 2 روز این حادثه اتفاق افتاد.

وی درباره سفر آقای روحانی و عیادت مسئولان از مصدومان اظهار کرد: آیا با آمدن آقای روحانی سلامتی اولیه فرزندم بازمی‌گردد؟ این آقایان تا الان کجا بودند تا به حرف و درد دل کارگران گوش کنند؟ چرا باید جان چندین نفر به خطر بیفتد تا این‎ها کاری کنند.

مادر یکی از مصدومان حادثه معدن افزود: آمدن مسئولان همانند نوشدارو پس از مرگ سهراب است و هیچ فایده‌ای ندارد، چرا کارگرانی که در زیر خروارها خاک از صبح تا شب کار می‎کنند در لیست بیمه‎شان کتابدار و آشپز و آرایشگر واریز می‎کنند.

وی گفت: چرا مدیری که لیاقت مدیریت را نداشت را اخراج نکردند و به فکر جان مردم نبودند، تنها چیزی که برای این دولت اهمیت ندارد، جان کارگران است.

مادر یکی از مصدومان حادثه معدن اظهار کرد: من به عنوان مادر می‏خواهم که همه حق و حقوق از دست رفته و بیمه 12 ساله این کارگران پرداخت شود گرچه پسرم دیگر سلامتی خود را بدست نخواهد آورد.

علی علیخانی دایی مصدوم فاجعه معدن آزادشهر هم اظهار داشت: ظهر روز حادثه معدن زمستانه یورت، حسن علیخانی کارگر معدن بر اثر مصدومیت با مینی‎بوس کارگاه به بیمارستان حضرت معصومه (س) اعزام و از آنجا به علت شدت جراحت به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس منتقل می‎شود.

وی افزود: از آن روز تاکنون، با اینکه وی بی‎هوش بود اما با وجود جراحت بسیار تا به امروز تحت عمل جراحی قرار نگرفته بود.

علیخانی تصریح کرد: متاسفانه کارگران این معدن با وجود سختی کار، از حقوق مناسبی برخوردار نبودند و حسن علیخانی ماهی 800 هزار تومان حقوق دریافت می‎کرد و حتی این حقوق هم سر ماه نمی‎گرفت و چندین ماه حقوقش به تعویق می‎افتاد و با سابقه 12 سال کار تنها 6 سال سابقه بیمه دارد و هراز چند گاهی بیمه آنها واریز می‎شود.

انتهای پیام/

R41471/P4001/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • حال مساعد مصدومان حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان یزدی
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح