Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: برادر یکی از کارگران محبوس‌شده در معدن آزادشهر گفت: ما داغداران این حادثه از دولت می‌خواهیم که همه مسئولان مربوط که در این حادثه مقصر بودند و هیچ توجهی به ایمنی و حتی اعتراض کارگران نکردند محاکمه شوند.

برادر یکی از محبوس‌شدگان در معدن آزادشهر که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با تسنیم در آزادشهر اظهار داشت: این معدن با عمق یک‎هزار و 800 متری هیچ‌گونه تهویه و هواکشی نداشته و برادرم حدود 20 روز پیش این موضوع و همچنین نشت گاز را گوشزد کرده و عنوان می‎کند کار ما در معدن به مثابه خودکشی است اما متاسفانه به جای پیگیری نواقص و رفع مشکلات معدن که جان این کارگران را تهدید می‌کرد، وی را به دفتر احضار و از وی تعهد می‌گیرند که دیگر به این وضعیت اعتراض نکند و یک هفته از کار در معدن اخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از سال 94، این کارگر 11 ماه از حقوق خود را طلبکار است و حقوقش ماهی 809 هزار تومان بود.

برادر یکی از کارگران محبوس‌شده در معدن آزادشهر تصریح کرد: از لحاظ ایمنی هیچ‌گونه ایمنی نداشتند و حتی باتری چراغ کلاه خود و دیگر وسایل ایمنی اولیه را خود تهیه می‌کردند و بیشتر کلاه‌های ایمنی موجود برای ورود به تونل شکسته و فرسوده بود.

وی افزود: مدیرعامل این شرکت از فروش این ذغال سنگ‌ها که دارای خلوص بسیار بالا است، پول‌های هنگفتی به جیب میزد اما حتی ایمنی اولیه این کارگاه را تامین نمی‌کرد.

برادر یکی از محبوس‌شدگان در معدن اظهار کرد: مدیریت سوء این کارگاه و عدم توجه مسئولان شهرستانی، استانی و حتی کشوری که به این امر واقف بودند،سبب شد که بیچارگی، بیوه گی زنان جوان و از دست رفتن جان بسیاری از جوانان و یتیم شدن فرزندان آنها گریبان‌گیر مردم و کارگران زحمتکش این منطقه شود، در صورتی که درآمدهای این معدن به شاهرود می‌رسید.

وی اظهار کرد: در این کارگاه هزینه ایاب و ذهاب کارگران پرداخت نمی‌شد و هزینه غذای آنها از حقوق ناچیزشان کسر می‌شد.

برادر یکی از محبوس‌شدگان در معدن افزود: ما داغداران این حادثه از دولت می‌خواهیم همه مسئولان مربوط که در این حادثه مقصر بودند و هیچ توجهی به ایمنی و حتی اعتراض کارگران نکردند محاکمه شوند تا دل ما خانواده‌ها کمی آرام شود.

وی اظهار داشت: دیگر مطالبه ما این است که جان‌باختگان این حادثه شهید محسوب شوند ضمن اینکه همه حق و حقوق و بیمه آنان به صورت کامل پرداخت شود.

وی افزود: اگر دولت در این استان کارخانه و صنایع تبدیلی ایجاد می‌کرد مردم این منطقه به علت عدم کار و وجود بیکاری فراوان مجبور نبودند در این معدنی که هیچ‌گونه ایمنی نداشت، فعالیت کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه سقوط یک نفر از کوه صفه ساعت ۱۵:۴۵ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد.

وی افزود: این حادثه توسط همنورد این فرد گزارش شد و اعلام کرد که خود او در مکانی گیر و همنورد او از فاصله‌ای حدود ۴۰ متری سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این حادثه در مسیر انحرافی و غیراصولی هفت چشمه رخ داده و فرد سقوط کرده از ناحیه پا و سینه و سر دچار آسیب شده بود و توسط عوامل اعزامی این سازمان به محل امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

شریعتی با اشاره به اعزام اکیپ امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره سه و ۱۲ ادامه داد: عملیات مذکور حدود سه ساعت به طول انجامید.

کد خبر 750384

دیگر خبرها

  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم