Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

تین‌نیوز | شورای سیا‌ست‌گذاری ستاد هوایی کشور توسط جمعی از متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی کشور در حمایت از حسن روحانی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جمعی از متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی کشور طی بیانیه‌ای حمایت خود را از حسن روحانی رئیس جمهور وقت اعلام کرده و نوشته‌اند: با قاطعیت برای بهره‌مندی از فرصت تاریخی ایجاد شده جهت رشد و ارتقاء صنعت هوانوردی ایران اسلامی ضمن حمایت از جناب آقای روحانی از عموم آحاد ملت فهیم، آگاه و دل درگرو اعتلای ایران و ایرانیان، درخواست می‌کنیم یک بار دیگر با رای قاطع خود به جناب آقای حسن روحانی، مانع هرگونه بازگشت کشور به عقب شوند و ایشان را برای هدایت و تکمیل مسیر اعتلاء و پیشرفت کشور انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه شورای سیا‌ست‌گذاری ستاد هوایی کشور به شرح زیر است:

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد تا زمانیکه خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.

باز هم نوبتی دیگر و فرصتی نو، کشورمان را در آستانه یک انتخاب تاریخی قرار داده است تا مردم در سرنوشت کشور اثری تعیین کننده داشته باشند. چهارسال پیش بود که با انتخاب دکتر حسن روحانی، روزنه‌ای روشن به سوی آینده‌ای پدیدار گشت که در آن تلاش برای استقرار عقلانیت و تدبیر و پی‌ریزی حرکت‌های اصلاحی و بهبود روندها، رویه‌ها و رویکردهای نادرست سال‌های قبلش را شاهد بودیم که در صورت تداوم می‌توانست برای ملک و ملت زیان‌های غیرقابل جبرانی داشته باشد.

شکست پروژه ایران هراسی و اجماع جامعه جهانی علیه کشور، توافق برنامه جامع اقدام مشترک با قدرت‌های جهانی و احیای عزت و احترام ایران و ایرانیان، بازگشت ثبات، آرامش و امید به فضای کسب وکار، اقبال سرمایه گذاران بین‌المللی به حضور و فعالیت در کشور، کاهش رشد تورم، افزایش رشد اقتصادی، رفع تحریم‌های هسته‌ای و بازگشت موفق به بازار تولید و صادرات نفت و پتروشیمی، با وجود برخی سختی‌ها و بداخلاقی‌های داخلی و البته به مدد حمایت اکثریت مردم از جمله موفقیت‌های آغازین و کلیدی در بازتنظیم مسیر قطار توسعه ملی برای حرکت در مسیر پیشرفت و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ایران ١٤٠٤، طی چهار سال اخیر محسوب می‌شود.

در این میان صنعت هوانوردی کشور که زیر بار تحریم‌های ظالمانه، برای مشارکت در اجرایی شدن سیاست‌های استقلال خواهی و نفی نظام سلطه کشور، طی سی و چند سال گذشته هزینه‌های زیادی متحمل و نحیف و رنجور شده و به امید تدبیر و در انتظار نگاه جدی دولت‌ها برای احیاء و ایفای نقش موثر در نظام حمل‌ونقل ملی و بین‌المللی و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و تقویت قدرت نرم ملی کشور بود با درایت وعمق تدبیر و درک صحیح دکتر روحانی از اهمیت آن، مورد توجه جدی قرار گرفت و در اولین گام لغو تحریم‌های آن در توافقنامه چند جانبه برجام به یکی از شروط اساسی این سند بین‌المللی تبدیل گردید.

بر همه ملت شریف ایران و خصوصا متخصصان صنعت هوانوردی پوشیده نیست که انعقاد مهم‌ترین قراردادهای تاریخ حمل‌ونقل هوایی و نوسازی ناوگان هوایی کشور، علاوه بر ارتقای ایمنی و آسایش شهروندان ایران زمین که شایسته بهترین‌ها هستند، با توسعه شبکه‌های داخلی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی، فرصت‌های بی‌نظیر تولید ثروت و اشتغال جوانان، تسهیل و تسریع حرکت چرخ‌های اقتصاد و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم کرده و مسیر را برای تحقق رشد پایدار کشور هموار می‌کند.

با اتکا به تجربیات، دانش و تخصص همکاران‌مان در حوزه های مختلف صنعت هوانوردی، معتقدیم توسعه صنعت هوانوردیِ موثر در نظام توسعه ملی در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، در کنار نوسازی و توسعه کیفی و کمی ناوگان هوایی، نیازمند اصلاحات اساسی ساختاری و تحول جدی در نگرش‌های مدیریتی است که قطعا با تداوم دولت، این مهم در صنعت هوانوردی کشور اتفاق افتادنی خواهد بود. تحولی که با بهره‌گیری از همه منابع داخلی و خارجی و طراحی راهبردها و مدل‌های کسب و کار مطلوب و متناسب، بازار به تاراج رفته حمل‌ونقل هوایی کشور را از رقیبان منطقه‌ای و جهانی پس گرفته و سهم آن را از بازار منطقه‌ای و جهانی سفر و حمل‌ونقل هوایی به طور مستمر افزایش و آثار مستقیم، غیرمستقیم و القایی آن را در تولید ناخالص داخلی کشور و ایجاد ده‌ها هزار شغل مولد و پایدار نیز برای جوانان هوشمند این مرز و بوم به نحو چشمگیری ارتقا خواهد داد.

براین اساس، اینک که امید به جامعه متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی ایران بازگشته است، براین باوریم که این راه برای بهره‌برداری مطلوب و حداکثری از فرصت‌های فراهم شده در ادامه مسیر و بهبود مستمر نظام مدیریت در عناصر مختلف صنعت متناسب با راهبرد نوین توسعه این صنعت و رفع چالش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرو، مستلزم استمرار گفتمان تدبیر و امید با ریاست دکتر روحانی می‌باشد. از این رو ما جمع کثیری از متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی کشور، با قاطعیت برای بهره‌مندی از فرصت تاریخی ایجاد شده جهت رشد و ارتقاء صنعت هوانوردی ایران اسلامی ضمن حمایت از جناب آقای روحانی از عموم آحاد ملت فهیم، آگاه و دل درگرو اعتلای ایران و ایرانیان، درخواست می کنیم یک بار دیگر با رای قاطع خود به جناب آقای حسن روحانی، مانع هرگونه بازگشت کشور به عقب و کاسبی کاسبان تحریم‌ها گردیده و ایشان را برای هدایت و تکمیل مسیر اعتلاء و پیشرفت کشور انتخاب نمایند.

*جمعی از متخصصین و فعالان صنعت هوانوردی کشور

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور