Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدپور روز دوشنبه در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب اذربایجان در تبریز افزود: اعتبارات تخصیصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شده این مجموعه راه خود را پیدا کند.
وی اظهار کرد: یکی از شعارهای بسیار مهم رییس جمهوری شکل گیری فرهنگستان زبان و ادب آذربایجان بود که در جمع مردم آذربایجان این قول را دادند تا برای صیانت از ادبیات ترکی آذری اقدام ارزنده ای انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این مهم با تاسیس بیناد فرهنگ، هنر و ادب اذربایجان اتفاق افتاد تا از تاریخ و فرهنگ این خطه صیانت کند و یکسان سازی کلمات و دایره المعارف فرهنگ آذربایجان تدوین شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان اظهار کرد: استاندار آذربایجان شرقی از این مجموعه حمایت های عالی انجام داد و 200 میلیون ریال از سوی مدیریت ارشد استان جهت بازسازی خانه پروین اعتصامی به عنوان محل استقرار بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص داده شد.
وی افزود: با تاسیس این بنیاد، آذربایجان در آینده نزدیک صاحب دایره المعارف و منابع بزرگی علمی، ادبی و تحقیقی خواهد بود تا به عنوان یک منبع برای پژوهشگران استفاده شود.

** مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان:
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز گفت: این بنیاد در اردیبهشت ماه 1394 افتتاح شد وسال اول فعالیت آن بیشتر به هم اندیشی اساتید و فرآیند ثبت گذشت.
ابوالفضل علیمحمدی افزود: از شش ماه قبل چند طرح پژوهشی در بنیاد آغاز شده است و همه اساتیدی که با بنیاد همکاری می کنند در سطح ملی و فراملی در کار تحقیق شهره هستند.
وی ادامه داد: تدوین فرهنگ یکسان نویسی کلمات آذربایجان آغاز شده و برای این منظور ساختار زبان در گفتار و نوشته ها مورد بررسی قرار گرفته است و کلمات ترکی به همان شکلی که در ریشه خود هستند، نوشته می شود.
وی ابراز امیدواری کرد کتاب تحقیقی و تاریخی دیگری به نام والیان آذربایجان که کار تدوین آن از ماه ها قبل شروع شده است، تا آخر این ماه آماده چاپ شود.
وی گفت: برای تهیه دانشنامه آذربایجان نیز از استادان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان دعوت به همکاری خواهیم کرد و همچنین پیش شماره نشریه تخصصی بنیاد با محورهای آذربایجان شناسی آماده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند