Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@13:23:07 GMT

بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۴۶۰۵

بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی

«امروز دولت نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی بدهکار است.» این، بخشی از سخنان رییس مجلس شورای اسلامی است که درباره بدهی هنگفت دولت روحانی به تأمین‌اجتماعی به زبان آورده است.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، «امروز دولت نزدیک به 120 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی بدهکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این، بخشی از سخنان رییس مجلس شورای اسلامی است که درباره بدهی هنگفت دولت روحانی به تأمین‌اجتماعی به زبان آورده است. دکتر علی لاریجانی که البته این روزها مواضعی نزدیک به دولت یازدهم در پیش گرفته است، چهارشنبه گذشته در قم، سیاست‌های دولت در حوزه تأمین‌اجتماعی را به نقد کشید. موضوعی که یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی هم درباره آن و بیش از دو برابر شدن این بدهی‌ها در دولت روحانی سخن گفت.

لاریجانی که در مراسم هم ‌اندیشی کارگران، صنعت‌ گران و جامعه کار و تلاش استان قم سخن می‌گفت، با بیان این که کشور به مرور در حال گذر از مشکلات است، افزود:«اولویت کشور خارج کردن کارخانه‌ها و تولید از رکود است و در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته است.» رییس مجلس دهم، سازمان تأمین‌اجتماعی را نهادی کاملاً مردمی دانست و با این عبارت‌ها، از سیاست‌های دولت برای ایجاد بدهی به تأمین‌اجتماعی انتقاد کرد: «این که دولت‌ها از تأمین‌اجتماعی پول گرفته‌اند کار بسیار اشتباهی بوده و به همین خاطر است که امروز دولت قریب به 120 هزار میلیارد تومان به تأمین‌اجتماعی بدهکار است. یکی از مشکلات امروز کشور ما بحث قاچاق است به طوری که زمانی بیش از 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شد و به نوعی همین امر تولید داخل را با مشکل مواجه کرده بود و امروز شاهد سیر نزولی در حوزه قاچاق هستیم.»


این آمار و ارقام، البته به نحوی دیگر از سوی یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی هم بیان شد. دکتر«علیرضا زاکانی» هم که همواره یکی از منتقدان جدی سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی دولت روحانی بوده است، با اشاره به نارضایتی کارگران، معلمان و فرهنگیان از وضعیت معیشتی خود گفت: «دولت در 4 سال گذشته نسبت به اجرای نظام هماهنگ خدمات کشوری تعلل کرده است.»


زاکانی، درباره انباشت بدهی‌های دولت یازدهم به تأمین‌اجتماعی نیز به خبرگزاری «مهر»گفت: « دولت در 4 سال گذشته حدود 70 هزار میلیارد تومان بدهی جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد کرده که با این حساب، دولت به ازای هر بیمه شده سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از 3 میلیون و صدهزار تومان بدهکار است.»


زاکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت 130 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی بدهکار است در حالی که در سال 92، این بدهی 60 هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: «رهاورد دولت روحانی در حوزه رفاه اجتماعی، افزایش 1 میلیون و 700 هزار تومانی بدهی‌ها به ازای هر بیمه شده تأمین‌اجتماعی است.» زاکانی، این را هم گفت که حذف بیمه طلایی فرهنگیان و جایگزینی آن با بیمه جدیدی که نارضایتی فرهنگیان را به دنبال داشته است، از جمله دیگر اقدام‌های اشتباه دولت آقای روحانی است.


از سوی دیگر، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز، با انتقاد از سیاست‌های دولت در تبدیل تأمین‌اجتماعی به صندوق پس انداز دولت گفت:« تأمین‌اجتماعی منبع پس انداز دولت‌ها نیست.»


خانم «سهیلا جلودارزاده» در گفت و گو با خبرگزاری «خانه ملت» با اشاره به این که متأسفانه دولت‌ها در پرداخت بدهی خود به تأمین‌اجتماعی تاخیرهای طولانی مدت دارند، افزود: «درقانون برنامه ششم تدابیر قابل توجهی برای پرداخت بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی در نظر گرفته شد. به عنوان مثال دولت می‌تواند با واگذاری برخی اماکن، کارخانه‌ها و دارایی‌ها به تأمین‌اجتماعی بخشی از بدهی را تأمین کند، ضمن اینکه دولت می‌تواند در پرداخت بدهی خود به تأمین‌اجتماعی و  بیمه درمانی تبادل ایجاد کند.»


این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت سهم از سوی دولت به تأمین‌اجتماعی حق ملی کارگران است، گفت: «درحال حاضر همه مردم می‌توانند برای درمان از بیمه سلامت استفاده کرده و دولت سهم خود را در این خصوص پرداخت می‌کند، اما کارگران مبلغ مورد نیاز برای بیمه درمان را خود می‌پردازند؛ بنابراین هیچ دولتی نمی‌تواند 3 درصد سهم خودرا پرداخت نکرده یا حتی از صندوق تأمین‌اجتماعی برداشت کند.»


جلودارزاده با اشاره به اینکه انتخاب مدیرعامل تأمین‌اجتماعی باید طبق 3 جانبه گرایی و توافق‌های گروه‌های ذی نفع انجام شود، گفت: «اگر انتصاب‌ها سبب دست اندازی مدیرعامل شود، باید دولت و وزیر تعاون در این مورد به مجلس پاسخگو باشد؛ به طوری که در دوران ریاست مدیر عامل پیشین در دولت گذشته، مشکلات بسیاری برای تأمین‌اجتماعی به وجود آمد و سبب شد که سازمان‌های نظارتی به معضلات این سازمان ورود کنند.»


نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این را هم گفت که تأمین‌اجتماعی متعلق به دولت نیست، بنابراین گرفتن منابع مالی از تأمین‌اجتماعی توسط دولت خلاف قانون است.


بنا بر آمارها و گزارش رسمی بانک مرکزی، دولت باید هرسال به طور متوسط رقمی بین 20 تا 25 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کند. این در حالی است که رقم پرداختی دولت تدبیر و امید به این سازمان، تا پایان سال 94، صفر ریال گزارش شده است. این رقم در سال 95 نیز به 5 هزار میلیارد تومان رسیده است. تعهدی که 23 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود و با این حساب، دولت فقط رقمی کمتر از 2

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است