Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:27:39 GMT

آغاز ثبت نام جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۴۶۹۳

آغاز ثبت نام جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ثبت نام سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه آغاز شده و تا ۳۱ خردادماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، بهزاد بهرامی نسب گفت: این جشنواره با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه و زمینه ‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آموزه‌های الهی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره در سطوح دانشجویان، مدرسان و کارکنان برگزار خواهد شد.

معان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در هفت بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری و در ۳۴ رشته برگزار می شود.

بهرامی نسب تاکید کرد: این جشنواره در بخش های شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخانه ای و ادبی برگزار می شود که بخش شفاهی شامل قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ دو جز، حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ بیست جز، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح است.

وی اضهار داشت: بخش کتبی این جشنواره شامل رشته های مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان قرآنی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: بخش پژوهشی شامل مقاله قرآن و عترت، ایده قرآنی، کارآفرینی قرآنی بخش فناوری رشته های تولید نرم افزار و اپلیکیشن قرآنی و کانال شبکه های مجازی قرآنی است.

بهرامی نسب افزود: بخش کتابخوانی این جشنواره در رشته های بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب برگزار خواهد شد.

وی گفت: بخش ادبی جشنواره نیز شامل رشته های شعر، داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و بخش هنری شامل رشته های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: جشنواره در سطح مدرسان و کارکنان نیز در دو بخش بخش کتبی در رشته های مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و در بخش پژوهشی در رشته مقاله قرآن و عترت و بررسی و نقد کتاب برگزار می شود.

بهرامی نسب اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۳۱ خرداد ماه است و ثبت‌نام از طریق پایگاه ایتنرنتی دانشگاه به نشانی www.uast.ac.ir صورت می‌پذیرد.

وی گفت: این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود که مرحله استانی جشنواره در خرداد و تیر ماه ۹۶ و مرحله کشوری جشنواره در شهریورماه ۹۶ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: دانشجویان برگزیده این جشنواره به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان معرفی خواهند شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد