Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پس از ورود توافق آستانه به مرحله اجرا، جدیت کشورهای امضاکننده این توافق و حامیان گروه‌های مسلح در بوته آزمایش قرار گرفت. برخی سرکرده‌های گروه‌های مسلح به این توافق حمله کردند و خواستار عدم پایبندی و اجرای آن شدند.

«عباس الزین» نویسنده عرب زبان در یادداشتی که در پایگاه خبری «نبأ» منتشر شد، نوشت: مصوبات نشست اخیر آستانه، نقطه عطف مهمی در روند بحران سوریه به شمار می‌آید و رویکرد مرحله آینده در صورت موفقیت یا عدم موفقیت این توافق را روشن می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه برخی گروه‌های مسلح تاثیرگذار در عرصه درگیری‌های سوریه، این توافق را رد کردند، «عبدالله المحیسنی» سرکرده سعودی هیئت «تحریر الشام» (نسخه القاعده در سوریه) نیز این توافق را رد کرد و این مخالفتش، بازتاب زیادی داشت تا جایی که می‌توان گفت، موضع او در صورتی که آمریکا کاری نکند، می‌تواند به شکست توافق آستانه منجر شود. به ویژه که آمریکا از کارشکنی در روند اجرای این توافق که پنجشنبه گذشته امضاء شد، ابراز نگرانی کرده بود.

المحیسنی، سرکرده سعودی هیئت تحریر الشام (که بنا بر گزارش‌های خبری در سوریه و لبنان، گماشته سعودی‌ها در سوریه است) ، نشست آستانه را نشستی دانست که دشمنان برای ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف برگزار کردند و به تعبیر او راه‌های خبیثانه‌ای برای هدف قرارگرفتن «مجاهدان» از سوی یکدیگر در آن تصویب شده است.

وی که از شخصیت‌های نزدیک به رژیم سعودی است، می‌گوید که روسیه نمی‌تواند طرف ضامن در سوریه باشد. باید یک شورای سیاسی جامع کلیه گروه‌های فعال در سوریه، تشکیل شود تا یک تصمیم سیاسی مشترک اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان