Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:30:52 GMT

صنعت‌گران نقش تن‌پوش ایرانی ـ اسلامی تولید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۴۹۰۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، امروز یک‌شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور بهزاد رشیدی رئیس جشنواره، مهدی محمودی رئیس هیئت داوران و الهام زایجانی دبیر جشنواره برگزارشد.

در ابتدای این نشست خبری بهزاد رشیدی، رئیس پنجمین جشنواره نقش تن پوش به بیان دلایل توجه جهاد دانشگاهی به مسئله مد و لباس و به صورت تخصصی موضوع تن پوش یا تی‌شرت پرداخته و عنوان کرد: ما معتقدیم مدیران فرهنگی کشور باید بپذیرند که خواسته جوانان برای استفاده از پوشش‌های زیبا و مد، خواسته‌ای فطری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه طرح‌هایی که بر روی تی‌شرت‌ها وجود دارد می‌تواند بازتاب دهنده باورها و اعتقادات افراد باشد، گفت: بر همین اساس جهاد دانشگاهی واحد هنر یکی از اولویت‌‌های خود را توجه به مد و لباس قرار داده است چرا که تی‌شرت لباس غالب در فضای شخصی خانه در طول سال و فضای عمومی جامعه در فصل‌های بهار و تابستان است.

چرا باید نقش تی‌شرت‌ها مورد توجه قرار گیرد؟

رئیس پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش ادامه داد: نقش تن پوش هم می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و هم می‌تواند در برگیرنده فرهنگ غربی و نمادهای گروه‌های منحرف باشد به همین دلیل نقش تی‌شرت‌ها باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از تن پوش به عنوان رسانه و ابزار تبلیغ

وی با اشاره به اینکه اکنون در کمپین‌های دانشجویی، سیاسی، مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی و ... از تن‌پوش به عنوان یک رسانه و ابزار تبلیغی استفاده می‌شود، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر علاقه جوانان به پوشیدن لباس‌های متفاوت موجب شده تعدادی از طراحان بر روی همین تی‌‌شرت‌های سیاه طرح‌هایی با مضامین عاشورایی منتشر کنند که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر تی‌شرت‌های کشور قاچاق است

رشیدی با اعلام این مطلب که بیشتر تی‌شرت‌های توزیع شده در کشور از راه قاچاق وارد می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان انتظار داشت به صرف مبارزه با قاچاق استفاده از تی‌شرت‌های نامناسب در کشور کاهش یابد بلکه باید با برنامه‌های فرهنگی و ترویجی فهم عمومی را در این خصوص افزایش دهیم و با به ‌کارگیری قابلیت‌های هنری جوانان در این زمینه الگوهای جذاب و متنوع را جایگزین نمونه‌های نامناسب کنیم.

وی نزدیک کردن هنرمندان به صنعت‌گران را یکی از ضرورت‌هایی عنوان کرد که جشنواره تن‌پوش بر اساس آن شروع به فعالیت کرده است و اظهار کرد: اگر بتوانیم بسترهای حداقلی را برای بروز خلاقیت جوانان در این خصوص فراهم کنیم شاهد تولیدات خوبی خواهیم بود که بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

رشیدی کمک به بهبود سطح پوشش جامعه، استفاده از تن پوش برای انتقال مفاهیم فرهنگی، کمک به رشد خلاقیت و استعداد جوانان و شناسایی افراد مستعد و نیز معرفی این افراد به بخش صنعت را از جمله مهم‌ترین اهداف پنجمین جشنواره تن پوش برشمرد.

حضور صنعت‌گران در بخش داوری جشنواره تن‌پوش

وی خاطرنشان کرد: سه نفر از تولید کنندگان بزرگ تی‌شرت کشور به دعوت مسئولان جشنواره در بخش داوری آثار شرکت کردند تا دغدغه‌های بازار نیز در انتخاب آثار برتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست خبری، الهام زایجانی دبیر جشنواره نقش تن‌پوش با اشاره به اینکه برای اولین بار محورهای زندگی شهری، ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی و محور آزاد برای این جشنواره اعلام فراخوان شد، گفت: 450 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که برای اولین بار با حضور صنعت گران، هنرمندان و اساتید دانشگاه آثار مورد داوری قرار گرفت که سه اثر در گروه صنعت و سه اثر در گروه هنر به عنوان آثار برتر انتخاب شد و 5 اثر نیز در بخش هنر شایسته تقدیر شناخته شدند.

80 تن‌پوش برتر طی 3 روز به نمایش عموم درمی‌آ‌ید

وی افزود: مراسم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد و نمایشگاه 80 اثر برتر نیز طی سه روز در همین محل برپا است.

مهدی محمودی، رئیس هیئت داوران نیز تخصصی بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره برشمرد و گفت: صنعت پوشاک صنعتی با گردش مالی 100 هزار میلیاردی با جغرافیای گسترده است که در آن صنعت و هنر به هم پیوند خورده‌اند.

وی از علاقه‌مندی تولید‌کنندگان برای تولید انبوه آثار برتر جشنواره تن پوش خبر داد و گفت: این مسئله‌ یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است که محقق شده است و من در این حوزه از 100 به خودمان نمره 70 را می‌دهم.

محمودی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا که آیا سلیقه مخاطبان کشورمان در حوزه پوشاک مورد بررسی قرار گرفته و یا تلاشی برای ارتقای سلایق عمومی در حوزه تی‌‌شرت انجام شده است؟ گفت: شناخت سلیقه مخاطب کار سختی است که جشنواره تن‌پوش امکانات انجام آن را ندارد اما ما از تجربه چندین ساله تولید کنندگان این عرصه استفاده کرده‌ایم چرا که آنها بازار و سلیقه مخاطب را می‌شناسند.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر سلایق نیز باید گفت، مردم معمولاً چیزی را می‌پوشند که مد باشد و چندین عامل مدساز در جهان داریم که برای تغییر ذائقه پوشش مردم باید این عوامل را تغییر دهیم.

محمودی رسانه‌ها، رخدادهای بین‌المللی هنری، پوشش سوپر استارها و عملکرد برندها را از عوامل مدساز در جهان برشمرد و گفت: اگر این عوامل دست به دست هم بدهند می‌توان ذائقه مردم را نیز عوض کرد.

رشیدی، رئیس جشنواره تن پوش نیز در پایان گفت: فقدان پژوهش و مطالعه به شدت در عرصه مد و لباس احساس می‌شود. اگر پژوهش در این حوزه انجام نشود تصمیم‌سازی مدیران بر اساس سلایق فردی و برداشت شخصی اتفاق خواهدافتاد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟