Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:48:51 GMT

افتتاح سینما آزادی در بیجار/کتاب محبت پنهان رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۵۴۴۱

افتتاح سینما آزادی در بیجار/کتاب محبت پنهان رونمایی می شود

سنندج- رییس حوزه هنری استان کردستان از افتتاح سینمایی با عنوان آزادی در شهرستان بیجار به مناسبت آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: در این روز از کتاب محبت پنهان در بیجار رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی امروز یکشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی حماسه سوم خرداد که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، به برنامه های حوزه هنری استان در گرامیداشت این حماسه در کردستان اشاره کرد و گفت: نخستین سینما شهرستان بیجار با عنوان آزادی با صرف اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان احداث شده که در سوم خرداد به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه مراکز فرهنگی و هنری در استان کردستان به ویژه شهرستانها در راستای عدالت در این بخش یکی از نیازهای اصلی به شمار می رود و حوزه هنری در همین راستا اقدام به بازسازی سینما آزادی بیجار گرفت و خوشبختانه این مکان مجهز و به روز فرهنگی همزمان با حماسه سوم خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه هنری استان کردستان در حوزه ادبیات پایداری، عنوان کرد: به مناسبت این حماسه به یادماندنی از کتابی با عنوان محبت پنهان نوشته محمد تقی کریمی در شهرستان بیجار رونمایی خواهیم کرد.

مرادی اضافه کرد: کتاب مذکور خاطرات ۱۳ نفر از دانش آموزان شهرستان بیجار است که عازم عملیات والفجر شدند و از این تعداد ۶ نفر به درجه رفیع شهادت نائل گشتند و هفت نفر هم به اسارت دشمن درآمدند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه ادبیان پایداری، یادآور شد: در صورت افزایش حمایت های مالی، حوزه هنری استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در اختیار دارد و به بهترین شکل ممکن می تواند آثار مکتوب زیادی را در این بخش تهیه و تولید کرد.

رییس حوزه هنری کردستان بیان کرد: از دیگر برنامه های ما به مناسبت سوم خرداد برگزاری شب شعر و خاطره در سنندج وبیجاراست که در راستای ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

مرادی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان را اکران ویژه فیلم در سینما بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار ذکر کرد و افزود: نمایشگاه عکس و نقاشی هم به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برپا می شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه به عنوان یک نیاز اصلی و ضروری، گفت: توجه به این گونه فعالیت ها بهترین راهکار برای ترویج ارزش های انقلابی و اسلامی در جامعه است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: ما از طریق فرهنگ و هنر می توانیم به بهترین شکل ممکن ویژگی های انقلاب اسلامی را برجسته کرده و آنها را به نسل های بعدی منتقل کنیم و به همین دلیل حمایت از این بخش لازم و ضروری است.

در جریان برگزاری این جلسه اقدامات و برنامه های ادارات و سازمان های دولتی در خصوص حماسه آزادسازی خرمشهر مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و هر کدام از ادارات نیز به بیان گزارشی از فعالیت های خود پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد