Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@11:29:35 GMT

تورم قیمت نهاده‌های ساختمانی به ۹ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۶۲۵۳

تورم قیمت نهاده‌های ساختمانی به ۹ درصد رسید

خبرگزاری میزان- شاخص کل قیمت نهادهای های ساختمان های مسکونی تهران در فصل زمستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۱.۶۲ بوده که نسبت به فصل قبل ۰.۹۷ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹.۰۶ درصد افزایش داشته است. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل زمستان ۹۵ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، شاخص کل قیمت نهادهای های ساختمان های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در فصل زمستان ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۱.۶۲ بوده که نسبت به فصل قبل ۰.۹۷ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹.۰۶ درصد افزایش داشته است.
درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۶.۵۹ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به پاییز ۹۵ ۴.۴۸ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است، اجرای طرح آمارگیری از قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران در مرکز آمار ایران، از سال ۱۳۹۰ آغاز شد واز زمستان ۱۳۹۲ اجرای طرح مزبور به صورت الکترونیکی صورت می­پذیرد.
پوشش جغرافیایی طرح آمارگیری از قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران شامل مناطق ۲۲گانه­ ی شهر تهران می‌باشد و اطلاعات قیمتی این طرح از طریق آمارگیری و بخش دیگر اطلاعات (میزان اهمیت اقلام) از طریق سازمان نظام مهندسی استان تهران جمع‌آوری شده ­اند.
لازم به ذکر است این شاخص­، شاخص کل بخش ساختمان نمی‌باشند. که به پیوست جداول اطلاعاتی مربوط به این شاخص در فصل زمستان ۱۳۹۵ ارائه شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: نرخ بیکاری در استان، طی زمستان ۲ سال پیش ۱۲.۱ درصد بود که در زمستان پارسال ۴.۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در فصول مختلف سال، فقط نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی ۲ رقمی بود که با تلاش‌های صورت گرفته این‌نرخ نیز تک‌رقمی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این امر با تلاش‌های صورت گرفته در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی به دست آمده و باید از همه فعالان و نهاد‌های موثر به‌ویژه استاندار آذربایجان‌غربی قدردانی کرد.

دهقانی همچنین به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۴۷۲ طرح مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل و پشتیبان با مبلغ یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی افزود: در این حوزه ۹۰ درصد از اعتبار ابلاغی جذب شده است.

آذربایجان‌غربی با ۳ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر جمعیت جزء ۱۰ استان پرجمعیت کشور است و این استان ۲۰ شهرستان دارد که ارومیه، خوی و بوکان در رده‌های اول تا سوم از نظر جمعیت قرار دارند.

با اهتمام دولت سیزدهم روند کاهشی نرخ‌بیکاری در آذربایجان‌غربی که در برخی از فصول سال حتی به ۲۰‌درصد هم می‌رسید، آغاز شد و در هر چهار فصل پارسال تک‌رقمی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • چرا "بایدن" نمی خواهد ایران و اسرائیل درگیر جنگ شوند؟
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟