Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،عدیل سروی اظهار داشت: با وجود تولید محصولات کیفی و مناسب کشاورزی در استان اردبیل اما در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با کمبود مواجه هستیم که این امر سبب می‌شود تا با خام‌فروشی تولیدات در این حوزه، ارزش افزوده مناسبی برای این محصولات عاید استان نشود.

وی توسعه طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی را از برنامه‌های مهم دانست و بیان کرد: در این زمینه طرح‌هایمختلفی در استان در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آنها زمینه برای اشتغال بیش از 720 نفر در استان فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروی از راه‌اندازی و احداث 17 سردخانه سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد و افزود: سالانه در استان اردبیل 800 هزار تن سیب‌زمینی تولید شده و علاوه بر تامن نیاز استان به این محصول، بخش قابل توجهی از آن به کشورهای همجوار صادر می‌شود که بهره‌برداری از سردخانه‌های در حال احداث زمینه نگهداری از این محصولات را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلتصریح کرد:تلاش برای توسعه و افزایش محصولات ارگانیک کشاورزیاز مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی در استان اردبیل بوده که در این راستا میزان مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی با بکارگیری سموم کیفی به میزان 81 تن کاهش یافته به طوری که از 566 تن در سال 92 به 485 تن در سال گذشته رسیده است.

وی از مبارزه بیلولوژیک با آفات در سطح 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به محدودیتهای شکار پرندگان و وحوشی که به باغات و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد می کنند، برای جبران این خسارتها باید راهکارهای لازم ارائه شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلدر مورد کشت پسته در اردبیل گفت: سطح زیر کشت محصول پسته در استان به مرز 210 هکتار رسیده که برای توسعه این محصول در استان 70 هزار اصله نهال پسته یارانه‌دار در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

سروی با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان اظهار کرد: با اجرای این طرح سطح باغات استان اردبیل به 40 هزار هکتار افزایش یافته که در همین راستا تلاش و جدیت بر این است تا کشت محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر زعفران را در استان توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبار‌ها از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشور‌های همجوار صادر شده است.

دشتبانی بیان کرد: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

به گفته او، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است