Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد دانش‌محور گفت: سرمایه‌گذاری در تربیت و پرورش رفتار مدیران حرفه‌ای، بزرگترین حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی در سازمان‌ها است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، مرتضی شهیدزاده کهدر سومین مرحله از همایش سراسری روسای شعب این بانک سخن می‌گفت، با بیان این مطلب تشریح کرد: در یک اقتصاد دانش–محور، یادگیری کلید ورود به سازمان دانش–محور است و تجزیه و تحلیل اقتصادی و حرفه‌ای، مهارت‌ها و فرصت‌های جدیدی برای مدیران در سازمان یاد گیرنده فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افق معنایی، شایستگی حرفه‌ای مدیران را درقالب رؤسای شعب در شبکه بانکی به اثبات می‌رساند و آنها را به شکل افرادی کاملاً حرفه‌ای، کارآفرین متخصص و خُبره نشان می‌دهد که قواعد حاکم بر منطق بازار پول و بانک را به خوبی درک کرده و بر مفاهیمی چون تربیت و پرورش سرمایه‌های انسانی، نرخ بازگشت سرمایه، کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری بیش از پیش حساسیت نشان می‌دهند.

شهیدزاده یکی از نقش‌های رؤسای شعب در تربیت و پرورش رفتار حرفه‌ای کارکنان را "پرورش خلاقیت" آنان دانست که ترغیب کننده ایده‌های کارکنان سازمان در فرآیند مهارت‌های ایده‌یابی، ایده کاری و ایده‌پروری است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به شعار تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای سال 96، گفت: تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» منوط به رفتارها، تفکرات، گفتمان و حرکات ماست و در این مسیر سرمایه انسانی نقش اساسی دارد و می‌تواند تبدیل به رویکردی تحول آفرین شود که متناسب با تغییرات محیط، سازمانش را متحول کند.

شهیدزاده افزود: نیروی انسانی آینده نگرو کارآمد، سازمانش را منحصر به فرد می‌کند و برای تداوم و تمایز سازمانش، با مدیریت حرفه‌ای، وارد دنیایی از پویایی می‌شود و این یک سرمایه‌گذاری پایدار است.

وی همچنین تاکید کرد: رؤسای شعب با فراهم سازی مهارت‌های جدید سازمانی به عنوان "تسهیل‌گر" نقش مهمی در راستای سوق دهی کارکنان سازمان به سمت بازشناسی و تشخیص ضرورت‌ها و اولویت‌های حرفه‌ای دارند و با تاکید بر نقش "حامی‌گری" موجب بهبود "تعلق خاطر سازمانی" کارکنان می‌شوند. از سوی دیگر رؤسای شعب در نقش "مربی‌گری" از طریق بازسازی امکانات و ایجاد شرایط جدید برای شکوفایی کارکنان بر "فرصت‌سازی و آزادسازی استعدادهای" آنان و رشد نوعی "پویایی سازمانی" تلاش می‌کنند.

شهیدزاده در ادامه، به تشریح مفاهیم اثرگذاری و اثرپذیری و نگرش چندگانه و نقش آن در خویشتن سازمانی و خویشتن حرفه‌ای پرداخت و گفت: این روند منجر به تربیت و پرورش رفتار حرفه‌ای کارکنان و توانمندسازی آینده حرفه‌ای سازمان خواهد شد و امکان رشد و پروراندن کارکنان را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تغییرات و تحولات به وجود آمده در سبک و روش‌های آموزشی در اقتصاد رقابتی کنونی، متذکر شد: همسو با این تغییرات، علاوه بر توانایی‌های تخصصی و مهارت‌های حرفه‌ای، فعالیت‌های فردی و اجتماعی از قبیل شیوه سخن گفتن، نحوه رفتار حرفه‌ای، طرز برخورد و ارتباطات اجتماعی وحتی سبک و شیوه لباس پوشیدن کارکنان نیز که از آنها به عنوان «کاراحساسی» نام برده می‌شود، تاثیر به سزایی در تحقق برنامه‌ها دارد و از این طریق کارکنان می‌توانند احساس خود و دیگران را به نفع سازمان کنترل و اداره کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح نقش روسای شعب در جایگاه مدیران حرفه‌ای، پرورش خلاقیت کارکنان، پرورش مهارت‌های کارکنان (ایده یابی،ایده کاری،ایده پروری)، تسهیل گری، حامی‌گری و مربی‌گری را از مهم ترین نقش‌های آنان برشمرد و اظهارداشت:ایفای مناسب نقش‌ها توسط روسای شعب موجب خواهد شد تا کارکنان سازمان ضمن اینکه به سطح بالاتری از ظرفیت و توان انجام امور حرفه‌ای دست می یابند، توانایی «اثرگذاری و اثرپذیری» را کسب کنند و نگرش چندگانه به سازمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارکنان در نقش‌ها و موقعیت‌های جدید سازمانی با یکدیگر تعامل موثر پیدا می کنند و «خویشتن سازمانی» و «خویشتن حرفه ای» خود را عرضه می‌کنند، اضافه کرد:این روند به «تربیت و پرورش رفتار حرفه‌ای کارکنان» و «توانمندسازی آینده حرفه‌ای سازمان» منجر خواهد شد و امکان رشد و پرورش کارکنان را نیز فراهم می کند.

شهیدزاده، اولویت استراتژیک بانک را «سرمایه انسانی» دانست و با تأکید بر ضرورت چرخش و تحرک مناسب حرفه‌ای کارکنان به ویژه تحول فکری و رفتاری بیش از انتقال دانش و مهارت حرفه‌ای افزود: لازم است اداره کل آموزش و توسعه مهارت‌ها از طریق بازنگری و بازاندیشی در فرآیند و روش‌های آموزشی و یادگیری، بر بهبود و بهسازی کیفی برنامه‌های آموزشی و استفاده از نگرش علمی در موقعیت‌های واقعی و روش حل مسئله تمرکز داشته باشد تا بتوان در شرایط رقابتی و فوق رقابتی شبکه بانکی، توان چرخش و تحرک مناسب حرفه‌ای کارکنان را فراهم کرد.

شهیدزاده با ارائه گزارش عملکرد بانک کشاورزی در سال 1395، اظهار امیدواری کرد بانک کشاورزی در سال جاری نیز با تکیه بر سرمایه‌های انسانی ارزشمند خود، در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری و عمل به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، نتایج درخشانی را به دست آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است