Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-30@13:02:24 GMT

10 غرفه ناشران داخلی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۷۰۸۵

10 غرفه ناشران داخلی تعطیل شد

مازندمجلس:  هومان حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: روزانه 100 تا 150 تخلف به کمیته گزارش می‌شود که بعضاً در همان لحظه تذکر و رفع می‌شود.

وی افزود: متأسفانه امسال ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی به موارد تخلف اضافه شده است که کارشناسان ما دو یا سه بار اخطار می‌دهند و در صورت تکرار، به هیئت نظارت بر تخلفات گزارش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: بیشترین تخلفات مربوط به ارائه کتاب‌های غیر است؛ امروز بیش از 200 مورد تخلف ناشران داخلی در رابطه با ارئه کتاب‌های غیر گزارش شده است که به آن‌ها هم شفاهاً و هم کتبی اخطار داده شده است و اگر اصلاح نشود این گزارشات به شورای هئیت رسیدگی به تخلفات ناشران ارائه می شود.

وی ادامه داد: امروز در بخش ناشران داخلی (بخش دانشگاهی) 10 غرفه به‌دلیل نقد کردن بن دانشجویی تعطیل شدند. این ناشران نه تنها در نمایشگاه کتاب سال آینده بلکه در نمایشگاه‌های دیگر حوزه کتاب نیز حق شرکت ندارند.

حسن‌پور توضیح داد امسال دو هزار و 664 درخواست ثبت‌نام در بخش ناشران داخلی وجود داشت که از این تعداد هزار و 817 ناشر به صورت مستقل و 390 ناشر به صورت نمایندگی حضور پیدا کردند همچنین امسال 64هزار متر درخواست غرفه بود که در مجموع سی هزار متر به ناشران داخلی تحویل داده شد.

مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: امسال 240هزار عنوان کتاب در بخش داخلی عرضه شده است که از آن میان 13هزار عنوان آموزشی، 74هزار عنوان دانشگاهی، 113هزار عنوان عمومی و 32هزار عنوان کودک و نوجوان هستند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد ناشران، غرفه‌ها و کتاب‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: بخش عمومی ناشران داخلی را تعاونی آشنا، بخش دانشگاهی را انجمن ناشران دانشگاهی، بخش کودک و نوجوان را انجمن ناشران کودک و نوجوان و بخش آموزشی را انجمن ناشران آموزشی مدیریت می‌کنند.

حسن‌پور با بیان اینکه بخش‌های کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی در بارندگی چند روز گذشته بیشترین خسارت را دیده‌اند، گفت: خوشبختانه بیمه و شهرداری سعی می‌کنند خسارت‌های وارده را جبران کنند.

وی در پایان از ناشران درخواست کرد که به منظور کمرنگ شدن تخلفات در نمایشگاه بیش از پیش رعایت ضوابط را در دستور کار قرار دهند.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ریاست سیدعباس صالحی و با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» 13 اردیبهشت در شهر آفتاب با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب است. 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری

رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان نتشر شد.

وی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه

در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم