Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:20:24 GMT

نیروگاه هزارمگاواتی هریس ظرفیت صادرات برق دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۷۱۴۰

نیروگاه هزارمگاواتی هریس ظرفیت صادرات برق دارد

به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در بازدید از مراحل اجرایی این نیروگاه در شهرستان هریس، افزود: نیروگاه هریس یکی از این پروژه های اساسی و موردنیاز منطقه است که پس از تکمیل علاوه بر تامین برق مورد نیاز آذربایجان شرقی، امکان صادرات برق را نیز فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه این نیروگاه توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، اظهار کرد: تمامی تجهیزات این واحد صنعتی خریداری شده و از مرداد ماه امسال نیز نصب آن شروع خواهد شد و در این راستا پیش از این شبکه انتقال به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمهدی با اشاره به تخصیص 266میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه، گفت: کل برآورد هزینه احداث این نیروگاه 12هزار میلیارد ریال است که با افتتاح فاز اول آن درسال جاری ضمن تامین برق پایدار منطقه و اتصال به شبکه ملی، تعداد 100 نفر از افراد متخصص نیز به کار مشغول خواهند شد.
وی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت 81 هکتار با نصب دو توربین کلاس f و برای اولین بار در صنعت برق ایران و سازگار با محیط زیست با ظرفیت هر واحد گازی 310 مگاوات و هر واحد بخار 180 مگاوات در حال احداث است.
پورمهدی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه فرصت شغلی برای 500 نفر در دوره اجرا و یکصد نفر در دوره بهره برداری فراهم می شود.
وی گفت: تجهیز کارگاه نیروگاه هریس انجام و با عقد قرارداد با پیمانکاران عملیات اجرایی پروژه از ابتدای سالجاری آغاز شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی شهرستان هریس با اعتباری بالغ بر یکهزار و 750 میلیارد ریال و 235 میلیون یورو از سال 94 شروع و در سال 96 فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.
خبرنگار: محمد طلوعیان**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/7227/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان

فرماندار تنگستان از اجرا طرح‌های نیروگاه خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی خانواده‌های مددجو در تنگستان خبر داد و گفت: در این راستا برای راه‌اندازی ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در تنگستان ۴۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان احمد لطفی ظهر امروز در کارگروه اشتغال در تنگستان یکی از طرح‌های مهم را ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد تابش نور مستقیم آفتاب در اکثر ماه‌های سال هستیم و این ویژگی منحصر به فرد ظرفیت مناسبی است برای اجرا راه‌اندازی مولد خورشیدی است.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا داریم از این ظرفیت خدادادی به‌صورت خاص استفاده کنیم و در همین راستا طرح نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات با دو هدف در تنگستان اجرا خواهد شد.

فرماندار تنگستان هدف اول در اجرایی شدن نیروگاه‌های خورشیدی در تنگستان را مشارکت مردم در تولید برق با نگاه جبران بخشی از ناترازی برق دانست و بیان کرد: کسب درآمد و ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجو و تامین بخشی از نیازهای معیشتی آنها از دیگر اهداف این طرح است.

لطفی از راه‌اندازی 300 نیروگاه برق خورشیدی در تنگستان خبر داد و ادامه داد: برای اجرا و راه‌اندازی هر پنل خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات، 150 میلیون تومان و برای 300 مولد مورد اشاره در مجموع 45 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم تنگستان را ساحل در خلیج‌فارس نام برد و با اشاره به اقتصاد دریا پایه اضافه کرد: توسعه طرح های دریا محور از اولویت‌های شهرستان تنگستان است و توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در این عرصه در اولویت است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت ساحل و دریا در برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.

لطفی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دریا و ساحل در شهرستان تنگستان باید پای کار باشد و تلاش می‌کنیم که زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی