Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:45:02 GMT

آب سد شهید رجایی مازندران رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۷۲۶۹

آب سد شهید رجایی مازندران رهاسازی شد

ساری - آب سد شهید رجایی مازندران با حضور مسئولان استانی رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار عصر یکشنبه، در آیین رهاسازی آب سد شهید رجایی و کلنگ‌زنی مجتمع توریستی بهارستان و افتتاح نیروگاه برق ۳.۵ مگابایتی، این اقدامات را در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال برشمرد و افزود: با توجه به استعدادهای استان، تاکنون تنها بخشی از ظرفیت‌های مازندران کشف و شناسایی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در حال حاضر علی‌رغم همه تلاش‌ها، تنها ۸ تا ۹ درصد میزان آب‌های سطحی جمع‌آوری‌شده است، افزود: تمام روان آب‌های استان، شیرین هستند و ازاین‌رو، نباید اجازه دهیم که حتی قطره‌ای از آن، بدون استفاده مؤثر باشد.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه استان مازندران ازجمله معدود استان‌های کشور است که در هر شهر آن‌یک رود جاری است، افزود: با توجه به مسائلی همچون تراکم جمعیت در شهرها، دیگر جای توسعه محدود است اما رسیدگی به این رودخانه‌ها با مشارکت شهرداری‌ها دنبال می‌شود که باید سرعت داده شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۷۰۰ مورد آب‌بندان در روستاهای مختلف استان داریم، افزود: گرچه در سال‌های اخیر در رابطه با ماهی‌دار کردن آبدندان گام‌های مثبتی برداشته‌شده است اما اکنون در ابتدای کار هستیم.

استاندار مازندران، بوم‌گردی را یکی از فعالیت‌های مؤثر اقتصادی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی در روستاها برشمرد و افزود: نباید سرمایه‌ای موجود در استان را حبس کنیم و باقدرت و سرعت پوشش کوتاه‌مدتی به تمام این عرصه‌ها داد، چراکه اکنون زمان نیز بسیار مهم است.

وی، وجود آب، باران، رودخانه و سد را از مزایای استان برشمرد و افزود: اما اکنون استفاده مؤثر از آن‌ها نمی‌شود و اگر مواردی که امروز در سد رجایی به کار بسته‌شده را بتوانیم در دیگر سدهای استان نیز اجرایی کنیم، گام مؤثری خواهد بود.

فلاح جلودار، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و از روند روبه‌جلوی آن در سال‌های اخیر، ابراز خرسندی و بر ادامه این روند تأکید کرد و افزود: دیگر زمان آن رسیده که دستگاه‌های اجرایی با تعامل بخش خصوصی به این روند سرعت بیشتری بخشند تا زمان را از دست ندهیم.

وی پیشنهاد داد تا با برنامه‌ریزی مدون و تهیه و تصویب یک سند و مشخص کردن فعالیت‌های مجموعه بر اساس آن، آن را یکجا یا در تواتر در نظر مردم استان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

استاندار مازندران با اشاره به انتخابات پیشرو، آن را یک برهه سرنوشت‌ساز خواند و بر مشارکت حداکثری مردم از تمامی سلایق و نگرش‌ها در آن تأکید کرد و گفت: مردم مازندران در تمام انتخابات و مواردی که نیاز به مشارکت آن‌ها بوده است، نشان داده‌اند که رتبه اول مشارکت در سطح کشور بوده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد