Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@23:41:15 GMT

تجلیل از جاسوس انگلیسی - آمریکایی در نمایشگاه کتاب!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۷۲۸۷

تجلیل از جاسوس انگلیسی - آمریکایی در نمایشگاه کتاب!

کتاب «از فرانکلین تا لاله‌زار» درباره زندگی یکی از جاسوسان و کارگزاران پیشانی سفید انگلیس و آمریکا به نام همایون صنعتی زاده توسط یکی از انتشاراتی‌های زنجیره‌ای در سی‌امین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش مشرق،‌ سالهاست انتشار کتاب و مقاله و برگزاری یادبود و جشن نامه و سالگرد برای جاسوسان شناخته شده و کارگزاران سفارتخانه‌های بیگانه و فراماسون‌های معروف، گویا از جمله ماموریت‌های نشریات و روزنامه‌های زنجیره‌ای و ناشران هم‌سو با آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین جهت مکتوبات و نظرات و همچنین تجلیل از امثال تقی زاده و ملکم خان و فروغی و آدمیت و گلستان و ... به صورت کتاب یا مقاله منتشر شده و می‌شود که همایون صنعتی ملقب به صنعتی زاده یکی از بدنام‌ترین و سیاه کارترین آنها بوده است.
بنا بر اسناد ساواک همایون صنعتی که در اداره اطلاعات سفارت انگلیس مشغول به کار بوده، از سوی محافل جاسوسی و امنیتی آمریکا انتخاب می‌شود تا نماینده و مجری پروژه استعماری و استحماری فرانکلین در ایران باشد و با چاپ و انتشار انبوه کتاب‌های فرمایشی که عمدتا از نیویورک دستورش صادر می‌شده، به تخریب و مسموم کردن اذهان جامعه ایرانی از دوران کودکی تا بزرگسالی با تفکرات و آموزه‌های غربی مادی گرایانه، شرک آمیز و باستان گرایانه و همچنین ضد ایرانی/اسلامی بپردازد.
مرحوم جلال آل احمد هم در کتاب «یک چاه و دو چاله» و هم در کتاب «سه مقاله»، افشاگری‌های تکان دهنده‌ای درباره مزدوری و جیره خواری همایون صنعتی برای رژیم شاه و اربابان انگلیسی و آمریکایی اش دارد. همچنین در اسناد مختلف از جمله نوشته‌ها و صحبت‌های دوستان صنعتی زاده، مطالب صریحی از رابطه وی با فاسدترین بخش‌های دربار شاه از جمله اشرف پهلوی و ساواک انتشار یافته است. در اسناد لانه جاسوسی آمریکا نیز از مشاورت‌های متعدد صنعتی زاده به عنوان فردی قابل اعتماد برای کارشناسان اطلاعاتی سفارت آمریکا پرده برداشته شده است.
صنعتی زاده در سالهای پس از انقلاب که محاکمه و به مصادره اموال محکوم شد، تحت پوشش برخی بنگاه‌های خیریه مشکوک با جبهه‌های جنگ مرتبط شد و بعدا مشخص شد که از همین طریق نیز برای بیگانه جاسوسی کرده و به انتقال اطلاعات مشغول بوده که به همین دلیل نیز دستگیر، محاکمه و زندانی شد!
اینک مجموعه مطالبی درباره چنین عنصری که کوس رسوایی اش در همه عرصه‌ها زده شد تحت عناوینی مانند پدر چاپ و نشر و موفق‌ترین مدیر انتشاراتی در تاریخ ایران با کلکسیونی از القاب تمجیدگرایانه و تحسین آمیز (بدون آنکه به کارنامه سیاه او اشاره‌ای شده باشد)، در قالب کتابی به نمایشگاه کتاب عرضه شده تا بازهم نسل امروز را با لفاظی و دروغ‌های تاریخی فریفته و جاسوسان و مزدوران بیگانه را به عنوان الگوی آنها بنمایاند. اگرچه چندی پیش نیز کتاب دیگری به نام «نامه‌های همایون صنعتی به خواهرش» درباره همین شخص از سوی یکی دیگر از ناشران زنجیره‌ای منتشر شد و در نشریات و روزنامه‌های وابسته نیز به کرات درباره وی مقالات و تجلیل‌های اغراق‌آمیزی منتشر شده و می‌شود.
گفتنی است که از چندی قبل مجموعه مطالب افشاگرانه و روشنگرانه‌ای درباره موسسه فرانکلین و همایون صنعتی و برخی دیگر از افراد و موسسات آمریکایی به صورت مطالب سلسله‌وار تحت عنوان «فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران» در صفحه پاورقی کیهان به چاپ می‌رسد که براساس اسناد و مکتوبات و شواهد معتبر به نیمه پنهان و روی دیگر فعالیت اینگونه اشخاص و موسسات در تاریخ این سرزمین پرداخته است. این پژوهش در آینده‌ای نزدیک در قالب کتابی مستقل منتشر خواهد شد.

منبع: کیهان

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیک‌تاک و شرکت مادر چینی آن بایت‌دنس به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و خواستار جلوگیری از اجرای قانونی شدند که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است. بر اساس این قانون برنامه ویدیوی کوتاه تیک تاک که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، باید واگذار شود و در غیر اینصورت استفاده از آن ممنوع می‌شود.

این شرکت‌ها شکایت خود را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و استدلال کردند که این قانون، قانون اساسی ایالات متحده را به دلایل متعددی از جمله نقض قانون اساسی متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت‌دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

این شرکت‌ها در این دادخواست می‌گویند: «برای نخستین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلتفرم را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند.»

در این شکایت آمده است که واگذاری به سادگی امکان پذیر نیست: نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری، نه از نظر قانونی... هیچ سوالی وجود ندارد: قانون  تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تعطیل می‌کند و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند؛ که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند.

کاخ سفید گفته است که می‌خواهد مالکیت مبتنی بر چین را به دلایل امنیت ملی پایان دهد. کاخ سفید و وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک در راستای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی آن در ایالات متحده است، زیرا شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال سرمایه‌گذاری برعدم اطمینان سیاسی تیک‌تاک هستند تا دلار‌های تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید. تیک‌تاک این موضوع را رد کرده است که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک گذاشته است یا هرگز به اشتراک گذاشته است و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های «سفته‌بازی» متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته مجلس نمایندگان در مورد چین، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر برنامه‌هایی مانند تیک تاک است.

او گفت: «به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشنی مانند اپل و گوگل آلفابت را از ارائه تیک تاک منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را واگذار کند.

در این دادخواست آمده است که دولت چین «به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری تیک تاک را که کلید موفقیت در ایالات متحده است را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبالیست جوان دیلمی تجلیل شد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
  • روایت پری خانه ما از راز مادران چند شهید
  • خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی