Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:02:22 GMT

استعفا می‌دهم اما رفاقت و رانت را نمی‌پذیرم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۷۵۵۳

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با اشاره به اینکه باید بی‌طرف باشیم و خدشه‌ای به سلامت و صلابت انتخابات وارد نکنیم، گفت: تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرم که با رانت، رایزنی و رفاقت روند قانونی طی نشود و فردی تائید شود و در صورت بروز همچنین اتفاقی بنده استعفا می‌دهم و اجازه نمی‌دهم در زمان حضورم بی‌عدالتی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، احمد مرادی صبح امروز در سومین جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهرستان بندرعباس، اظهار کرد: افرادی که انتخاب شدند در هیئت نظارت شهرستان یکی از بهترین و باتجربه‌ترین نیروها از حیث انجام کار بر عهده‌شان است، هستند.

وی با بیان اینکه فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و مسائل شخصی و جناحی در اجرای نظارت از این افراد دعوت به همکاری کردیم، افزود: بنده و آقایان هاشمی تختی و ذوالقدر نیز بالاجبار در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان عضو شدیم؛ از این حیث که در تمامی استان‌ها با هر تعداد نماینده مجلس، باید سه نفر از نمایندگان مجلس آن استان‌ها به‌عنوان اعضای این هیئت انتخاب شوند.

مرادی با بیان اینکه بنده و آقای هاشمی تختی خواستیم کنار برویم تا آقای آشوری در هیئت نظارت باشند اما به علت حضور در هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری نپذیرفتند، اضافه کرد: درنهایت بنده به‌عنوان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات اسلامی شوراها و آقایان هاشمی تختی و ذوالقدر نیز به‌عنوان اعضای این هیئت انتخاب شدیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت‌های نامزدها اصل را بر برائت گذاشتیم، تصریح کرد: رد صلاحیت شدن فردی دلیل بر بد بودن آن فرد نیست بلکه به دلیل عدم مطابقت با شاخص‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت بوده است.

این نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها کار بسیار سختی بود و با هشت هزار و 600 پرونده در سراسر استان مواجه بودیم، عنوان کرد: افرادی زنگ می‌زنند و سفارش می‌کنند که فردی را رد یا تائید صلاحیت کنیم اما ما راهی جز پذیرفتن رضایت خداوند نداریم و ناراحتی افراد را به جان می‌خریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان تأکیدمان بر تعامل هیئت اجرایی و نظارت بوده که خوشبختانه این روال ایجاد شده است.

مرادی با بیان اینکه در شهرستان بندرعباس از مجموع 28 نفر رد صلاحیت شده 15 نفر تائید شده و سه نفر انصراف دادند، گفت: در حوزه شهری شهرستان‌های بستک یک نفر، در بندرخمیر یک نفر، سیریک صفر، میناب یک نفر، در بندرلنگه دو نفر، در جاسک چهار نفر، حاجی‌آباد یک نفر، قشم صفر پس از بررسی اعتراض‌ها رد صلاحیت شدند

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با اشاره به اینکه اثبات مسائل اخلاقی بسیار سخت‌تر از موارد دیگر است، گفت: در برخی پرونده‌ها مواردی را مشاهده کردیم که جرئت این را پیدا نمی‌کردیم برخوردی کنیم که جبرانش سخت باشد.

این نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اذعان به اینکه در قانون نظر هیئت نظارت شهرستان و استان قطعی و لازم‌الاجراست، اظهار کرد: اما این قانون تبصره‌ای دارد که چون در آن استان یا شهرستان ذکر نشده کمیسیون مرکزی به این صورت تفسیر کرده که در تهران نیز می‌توانند بررسی کنند و هرکسی نسبت به رد صلاحیت خود اعتراضی دارد می‌تواند به تهران مراجعه کرده و از این حق خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه بنده به‌عنوان رئیس هیئت نظارت تحت هیچ شرایطی زور، بی‌قانونی، فشار و سفارش را نمی‌پذیرم و همان حقی را که برای یک روستایی قائلم برای فردی در مرکز استان نیز قائلم، افزود: روندی که در مرکز نامه آمده به این صورت است که اگر داوطلبین اعتراضی به رأی هیئت عالی نظارت دارند، می‌توانند شکایت خود را ببرند اما رسیدگی در کمیسیون مرکزی با حضور یک نفر از هیئت نظارت استان که با هماهنگی هر سه نماینده مجلس عضو در این هیئت انتخاب می‌شود، صورت می‌گیرد.

مرادی ادامه داد: متأسفانه این روند در استان خوب پیش نرفت و یکی از اعضا به علت گرایشاتی که به یکسری از افراد داشت از امضای صورت‌جلسه خودداری و جلسه را خارج از عرف، اخلاق و قانون ترک کرده و در سایر جلسات نیز حضور نیافت درصورتی‌که مجلس اعضا را موظف کرده که تا امروز (17 اردیبهشت) در هیئت عالی نظارت حضور داشته باشند، گرچه در حال حاضر رأی بنده و آقای هاشمی تختی قانونی است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با اشاره به اینکه باید بی‌طرف باشیم و خدشه‌ای به سلامت و صلابت انتخابات وارد نکنیم، اضافه کرد: تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرم که با رانت، رایزنی و رفاقت روند قانونی طی نشود و فردی تائید شود و در صورت بروز همچنین اتفاقی بنده استعفا می‌دهم و اجازه نمی‌دهم در زمان حضورم بی‌عدالتی رخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه روند بررسی رد یا تائید داوطلبین بسیار سخت بود چراکه همه ما نسبی بوده و هیچ‌کس مطلق نیست بنابراین بررسی تمامی موارد را به کارشناسانی خداترس ارجاع دادیم، تصریح کرد: از مجموعه افرادی که تائید صلاحیت شده‌اند تنها 11 نفر به شورا راه پیدا می‌کنند و از همه شما درخواست می‌کنم مر قانون را رعایت کنید.

وی با اذعان به اینکه در قانون جدید انتخابات شوراها در صورت خرید و فروش آرا و تخلفاتی از این دست علاوه بر برخورد قانونی صندوق رأی نیز ابطال می‌شود، عنوان کرد: به همه نامزدهای تائید صلاحیت شده توصیه می‌کنم به هوادارانتان تذکر دهید که از هرگونه فعالیت غیراخلاقی و غیرقانونی خودداری کنند.

مرادی ادامه داد: همچنین به همه نامزدها توصیه می‌کنم آدم خودتان باشید، اگر آدم فرد دیگری باشید و آزادی و استقلال خود را حفظ نکنید مردم متوجه و از شما بیزار می‌شوند؛ به همه ما نمایندگان مجلس و شورا پیشنهادات بسیاری می‌شود اما این ما هستیم که درنهایت باید تصمیم بگیریم، برای مثال برخی افراد رد صلاحیت شده می‌گفتند اگر ما را تائید کنید هر شهرداری را که مدنظر شما باشد انتخاب می‌کنیم! و پاسخ بنده این بود که انتخاب شهردار در حوزه وظایفم نبوده و هیچ ارتباطی به بنده ندارد؛ از نمایندگان آینده شورا می‌خواهم شهرداری شجاع، کاری و پیگیر را انتخاب کنند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه گاهی به برخی محلاتی که مشکلات بسیار زیادی دارند می‌روم و از بنده درخواست رسیدگی به محله‌شان را دارند درصورتی‌که این وظیفه نمایندگان شوراست که پاسخگوی مردم نیستند، گفت: چطور است که 11 نفر نمی‌توانند پاسخگوی مشکلات یک شهر باشد اما انتظار دارند پنج نفر پاسخگوی تمام مشکلات استان باشند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با بیان اینکه حداقل 30 مشکل اساسی در استان وجود داشته و تنها چهار سال زمان داریم، اظهار کرد: به‌عنوان نماینده و شهروندی که دلسوز تمامی نامزدهای انتخاباتی، دلسوز مردم و دلسوز هرمزگان است از همه نامزدها درخواست می‌کنم مراقب رفتار، کردار و عملکرد خود باشند و از نفس، شیطان و افرادی که با اهرم‌های مختلف و رنگ‌به‌رنگ به سمت شما می‌آیند به خدا پناه ببرید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم

 ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است.

به گزارش تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رستگاری بارسلونا در دقیقه ۹۷؛ ژاوی مچ بنیتس را خواباند رابرت لواندوفسکی با 49 گل زده به چهل و نهمین گلزن برتر تاریخ بارسلونا بدل شد

دیگر خبرها

  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان