Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: بارش باران و تگرگ اخیر به مزارع و باغ‌های شهرستان آبیک خسارات بسیاری وارد کرد.

لطفی در ادامه افزود: بارش باران و بیشتر تگرگ موجب شد در 6 هزار و 800 هکتار از سطح مزارع گندم، جو،چغندرقند،جو آبیو کلزا در توناژ 31 هزار و 900 تن خسارت وارد شود گرچه به مزارعی هم که در مسیر رودخانه بوده‌، دچار خسارت شده‌‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: میزان خسارت محصولات زراعی 71 میلیارد و 739 میلیون ریال بوده است. میزان خسارت زراعی توسط مراکز خدمات کشاورزی روستاهایزیاران، قشلاق و بخش بشاریات و کوهپایه گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران و تگرگ به باغ‌های شهرستان آبیک هم خسارت زد که در دو هزار و 698 هکتار و میزان 35 هزار و 939 تن بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: میزان خسارت باغی بین 10 تا 70 درصد و میانگین هم بین 30 تا 60 درصد متغیر بوده است. بارش باران و تگرگ به باغ‌های درختی روستاهایزیاران،خوزنان، قاضی‌کلایه، صمغ‌آباد، آقچری، ابراهیم‌آباد،کهوان،کزلک، دارالسرور،جزمهواتانکخسارت وارد کرده است.

لطفی ادامه داد: به مزارع روستاهای زاغه، حاجی‌تپه،مورآبادو شهرخاکعلیخسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه خسارت تگرگ و باران هم شامل روستاهایخطایان،نودوز، گیل‌زور،مامجین، شهرستان،یزبر،شهرآباد، مزرعه اسدآباد،اصغرآبادو بهجت‌آباد می‌شود، اضافه کرد: در روستاهای تازه‌آباد،فالیزان،کوندج، ناصرآباد، انجیلاق،چناسک،خزین‌آباد،زرجه‌بستان،شکرناب،توداران،وندر، حاجی‌آباد،نودهکیاده،امرودک،سائین‌دره و قریب‌مزرعه بارش باران و تگرگ خسارت وارد کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه خسارت باغی بیش از 40 میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که مزارع و باغ‌های آنان بیمه بوده است، بر حسب تعیین کارشناسان خسارت به آنان پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اذعان کرد: مزارع و باغ‌های کشاورزانی که دچار خسارت شده اما بیمه نداشته‌اند میزان خسارت آنان برآورد شده و به فرمانداری و استانداری ستاد حوادث غیرمترقبه اعلام می‌شود.

لطفی افزود: در صورت در نظر گرفتن بودجه، برای امور عام‌المنفعه در روستایی که کشاورزان یا باغداران آن دچار خسارت باغی یا زراعی شده اما بیمه نبوده‌اند، پروژه عام‌المنفعه همانند طرح انتقال آب به روستا انجام می‌شود.

انتهایپیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر