Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محققان انستيتو فرانهوفر از اسکنر مادون قرمز سه بعدي جديدي با سرعت بالا و کيفيت خروجي مناسب رونمايي کردند.

اسکنر‌هاي سه بعدي رفته‌رفته عملکرد بهتري در ايجاد مدل‌هاي سه بعدي از سوژه‌هاي مختلف به نمايش مي‌گذارند. با وجود اين، هنوز هم در دسته محصولات مصرفي که با استانداردهايي متفاوت از محصولات تجاري توسعه پيدا مي‌کنند، شاهد محدوديت‌هايي هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اسکنرها تنها امکان اسکن کردن سوژه‌هايي در ابعاد کوچک را دارند يا اينکه رزولوشن خروجي آن‌ها پايين‌تر از حد مطلوب است.با هدف برطرف کردن محدوديت‌هاي يادشده، اسکنر 3D جديد قادر است از اشعه مادون قرمز براي ايجاد خروجي‌هاي با جزئيات بالا استفاده کند. اين اسکنر امکان به ثبت رساندن 36 تصوير سه بعدي را در هر ثانيه دارد.اسکنر سه بعدي فرانهوفر به‌جاي استفاده از ليزر به‌عنوان راهکاري مرسوم در اکثر اسکنر‌هاي سه بعدي امروزي، از روشي مشابه با آنچه در کينکت مايکروسافت شاهد هستيم بهره مي‌برد. به اين ترتيب، طيف نوري نامرئي با مشخصه‌هاي نزديک به مادون قرمز به سمت سوژه تابانده مي‌شود. پروژکتورِ اين اسکنر از الگوهاي متفاوتي براي پياده‌سازي فرايند اسکن استفاده مي‌کند و در گام بعدي، مجموعه اندازه‌گيري‌ها به يک جفت دوربين مادون قرمز‌ ارسال مي‌شود. در نهايت، نر‌م‌افزار اسکنر مي‌تواند در مدت‌زمان چند ميلي‌ثانيه، از اطلاعات دريافتي تصويري سه بعدي ايجاد کند.هر تصوير خروجي از رزولوشن 1000 در 1000 پيکسل بهره مي‌برد. اين در حالي است که با ترکيب اين خروجي و تصاوير به‌دست‌آمده از دوربين رنگي مي‌توان رنگ‌هاي مورد نياز را به مدل نهايي اضافه کرد. اين دستگاه با ثبت 36 فريم سه بعدي در هر ثانيه مي‌تواند در مدت‌زماني کوتاه، تصاوير سه بعدي، رنگي و حتي متحرک توليد کند. همين خصوصيت باعث شده است توليدکننده اين اسکنر ادعا کند اين دستگاه، به بهترين نحو ممکن توازن ميان سرعت بالا و کيفيت مطلوب خروجي را رعايت کرده است.پيتر کوميستت سرپرست اين پروژه در مقايسه محصول فرانهوفر با نمونه‌هاي موجود در بازار مي‌گويد:اگرچه اسکنرهايي با سرعت بالاتر نيز در بازار يافت مي‌شوند؛ اما در محصولات يادشده، تصاوير سه بعدي با رزولوشن پايين‌تري رندر مي‌شوند. از طرف ديگر، در اسکنرهايي با دقت بالاتر شاهد سرعت پايين در اسکن تصاوير و توليد خروجي هستيم. اکثر اسکنرها از طيف‌هاي نوري مرئي بهره مي‌برند و همين امر باعث خواهد شد طيف‌هاي تابانده شده به سوژه، اثرات نامطلوب يا تداخل نوري ايجاد کنند. اين در حالي است که راهکار ما به‌طور کامل بر استفاده از نورهاي نامرئي تکيه دارد. نکته خاص پروژه ما، ارائه راهکاري است که از تمامي جهات، قابليت‌هاي سطح بالايي پيش روي کاربران قرار مي‌دهد.محققان فرانهوفر معتقدند در حوزه‌هاي مختلفي مي‌توان از اسکنرهاي سه بعدي مادون قرمز استفاده کرد. از جمله کاربرد اين اسکنر‌ها مي‌توان به توسعه‌ي سيستم‌هاي بينايي بهتر براي روبات‌ها، کمک به حصول اطمينان از انجام صحيح حرکات ورزشي در حوزه توان‌بخشي بيماران يا حتي توسعه سيستم‌هاي بهبوديافته مانيتورينگ امنيتي اشاره کرد.اين شرکت هنوز جزئياتي در خصوص قيمت و زمان عرضه محصول نهايي اعلام نکرده است. با وجود اين، نسخه اوليه اين دستگاه هفته آينده و در نمايشگاه اشتوتگارت پيش روي بازديدکنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • وحید امیری در خروجی پرسپولیس+ تیم فصل بعد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد