Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@15:13:27 GMT

کاهش 13میلیارد و 60میلیون دلاری واردات درسال 1395

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۹۳۲۲

کاهش 13میلیارد و 60میلیون دلاری واردات درسال 1395


به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، آمار گمرک نشان می دهد، واردات کشور نیز در سال 1395 به 33 میلیون و 399 هزار تن رسید و ارزش آن به 43 میلیارد و 84 میلیون دلار بالغ شد.

میزان واردات در سال 1391 (آخرین سال عملکرد دولت دهم)، 39 میلیون و 391 هزار تن به ارزش 53 میلیارد و 348 میلیون دلار بود که در مقایسه با عملکرد 1395، 13 میلیارد و 60 میلیون دلار بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، از مجموع واردات 40 میلیارد و 288 میلیون دلاری پارسال، سهم ارزشی کالای مصرفی 15 درصد و مقدار وزنی آن هفت درصد بود. پارسال 2 میلیون و 213 هزار تن کالای مصرفی به ارزش 6 میلیارد و 263 میلیون دلار وارد کشور شد.

در این میان 25 میلیون و 994 هزار تن کالای واسطه ای به ارزش 25 میلیارد و 955 میلیون دلار به کشور وارد شد که از نظر وزنی 86 درصد و از لحاظ ارزشی 63 درصد سهم این دوره را به خود اختصاص داد.

پارسال واردات کالای سرمایه ای به رقم 774 هزار تن و ارزش هشت میلیارد و 70 میلیون دلار رسید که از لحاظ وزنی سهم 2.6 درصدی و از نظر ارزشی 19.6 درصد داشت.

همچنین در سال 1391، 2 میلیون و 283 هزار تن کالای مصرفی به ارزش پنج میلیارد و 506 میلیون دلار واردات صورت گرفت که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 6 و 10 درصد از سهم این سال را به خود اختصاص داد.

همچنین در آن سال 14 میلیون و 180 هزار تن کالای فاقد طبقه بندی به ارزش 12 میلیارد و 690 میلیون دلار وارد کشور شد.

سال 1392 (که دولت یازدهم در بیست و پنجم مرداد آن سال از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت) مجموع کالای مصرفی به 2 میلیون و 900 هزار تن رسید که ارزش آن هفت میلیارد و 368 میلیون دلار بوذ و از نظر وزن و ارزش به ترتیب سهم 9 و 15 درصدی را به خود اختصاص دادند.

همچنین 818 هزار تن کالا که بدون طبقه بندی بود به ارزش یک میلیارد و 261 میلیون دلار وارد کشور شد و از لحاظ هرکدام از شاخصه های وزنی و ارزشی سهم سه درصدی داشت.

صادرات کالا با احتساب میعانات گازی سال 1395 به 129 میلیون و 648 هزار تن رسید و ارزش آن 43 میلیارد و 930 میلیون دلار بود و نسبت به سال 1394 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 38 و 3.5 درصد رشد نشان می دهد.

واردات کشور نیز در سال 1395 به 33 میلیون و 399 هزار تن رسید که ارزش آن به 43 میلیارد و 84 میلیون دلار بالغ شد و نسبت به سال 1394 از لحاظ وزنی پنج درصد کاهش و از نظر ارزشی 5.2 درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۴ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزد‌ها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، ۸ حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به ۶۰۵ رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته، چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان