Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود گودرزی با انتقاد از عملیاتی نشدن طرح اینترنت ملی در دولت یازدهم، گفت: دولت می‌گوید شبکه اینترنت ملی را راه‌اندازی کرده‌ایم، اما من می‌گویم فاز اول و دوم و سوم اجرایی آن کجاست؟

به گزارش ایسنا، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بحث تهدید و فرصت در فضای مجازی بسیار جدی است، گفت: اگر ما به سالی که حجاریان مقاله مدل توسعه را نوشت و در آن مقاله توسعه غربی را توضیح داد، برگردیم می‌بینیم که این مقاله مبداء خیلی از اتفاقات از سال 75 تا به حال در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این مقاله می‌گوید برای رسیدن به مدل غربی که مطلوب آن‌ها است، دو مانع دین و فرهنگ سنتی ایرانی وجود دارد که همین نظر مبنای دوم خرداد و اتفاقات بعد از آن شد.

وی گفت: این‌ها وقتی این صحبت‌ها را می‌کردند بدون فضای مجازی کار برایشان بسیار سخت بود، اما حالا از طریق فضای مجازی راحتتر می‌توانند کارشان را انجام دهند. در آن مقاله هجاریان زیرآب استقلال را می‌زند و می‌گوید فرهنگ بومی دینی یعنی چه، این‌ها برای این کار حتما باید می‌رفتند و فضای مجازی را می‌آوردند.

گودرزی گفت: در سال‌های قبل بخش عمده‌ای از شبهات و گفت‌وگوها در فضای دانشگاهی و بین نخبگان مطرح می‌شد اما حالا دیگر شبهات و حرف‌ها همگیر شده است. امروز اینترنت را حتی در روستاها هم برده‌اند.

وی با بیان اینکه تهدید فضای مجازی بسیار جدی است،‌گفت: مساله این است که دشمنان می‌خواهند به سمت براندازی نظام بروند، اما چون از طریق تهدیدات بیرونی نمی‌توانند کاری انجام دهند از درون می‌خواهند به آن لطمه بزنند. از طریق تغییر دادن سبک زندگی و دین‌داری مردم و بعد به صورت شبکه‌ای آن‌ها را به خیابان بیاورند.

وی با بیان اینکه دشمنان در طراحی‌های خود در این انتخابات برنامه‌هایی دارند، گفت: در عرصه انتخابات این فضای مجازی یک عقبه برای دشمن ایجاد می‌کند که نیازی به دادن امتیاز اقتصادی و عمل به برجام ندارد. امریکا حتی یک امتیاز به این دولت نداد اما همچنان به رای دادن به این دولت امیدوار است.

وی درخصوص فرصت‌های فضای مجازی برای گفتمان انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: لیبرال دموکراسی به عنوان گفتمان مقابل ما در حال اضمحلال است، فرصت فضای مجازی برای ما در این شرایط این است که گفتمان انقلاب اسلامی را در این بستر ترویج دهیم. گفتمان انقلاب اسلامی همانند سیمرغی است که فرا سوی مرزها به پرواز درآمده است،‌ اگر ما می‌خواهیم تمدن اسلامی را احیا کنیم باید از این بستر استفاده کنیم.

وی با انتقاد از عملیاتی نشدن طرح شبکه ملی اینترنت در دولت یازدهم، گفت: آن‌ها می‌گویند ما شبکه ملی اینترنت را راه‌اندازی کرده‌ایم، من می‌گویم مراحل قانونی این شبکه طی شده اما فاز اول و دوم و سوم آن کجاست؟ آیا مجلس این طرح را تصویب کرده است؟ آیا تعرفه برای مردم ازران شده است؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان می‌باشد که باید عملیاتی و راه اندازی شود.

ناصر عتباتی ادامه داد: در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیر اخلاقی، مباحث تجزیه طلبانه و وحدت شکن، فعالیت اراذل اوباش، موادمخدر و... می‌ کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با اینگونه افراد برخورد جدی خواهد نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید
  • اردی جهادی دانشجویان بسیجی خراسان شمالی برگزار می‌شود