Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دولت يازدهم در ابتداي فعاليتش بيش از 40 طرح پژوهشي فناوري را متوقف کرد که يکي از آن‌ها طرح هواپيماي ملي بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: دولت يازدهم در ابتداي فعاليتش بيش از 40طرح پژوهشي فناوري را متوقف کرد که يکي از آنها طرح هواپيماي ملي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد مصطفي آقا ميرسليم در ادامه سخنانش در دانشگاه صنعتي شريف در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در صورت پيروزي در انتخابات با برجام چه خواهيد کرد ؟ افزود: وقتي دولت يازدهم بر سر کار آمد اعلام کرد که کشور با وجود تحريم ها قابل اداره نخواهد بود و راه نجات را مذاکره دانست و بر اين اساس مذاکرات آغاز شد.
وي از زحمات تيم مذاکره کننده کشورمان بويژه آقاي ظريف قدرداني کرد و گفت: وزير خارجه آمريکا وقتي پاي ميز مذاکره مي نشست 20 کارشناس داشت اما آقاي ظريف با دو کارشناس مي نشست و يک تنه مي جنگيد و واقعاً کارشناسي زبده است و بايد گفت دست مريزاد و بارک الله.
ميرسليم با اشاره به اينکه يکي از نتايج خوب اين مذاکرات اين بود که دنيا فهميد ما دنبال سلاح کشتار جمعي و هسته اي نيستيم افزود: قبل از برجام ما هم تهديد و هم تحريم داشتيم و پس از برجام تهديدها تشديد و دانش هسته اي ما هم محدود شد و هر دولتي که سر کار بيايد بايد پاي برجام بايستد و حقوق ما را بگيرد.
ميرسليم گفت: حقوق ما معنايش اين نيست که از ايرباس و بوئينگ هواپيما بخريم و بعد در کشورمان جشن بگيريم و آن کس که به ما فروخته است بايد جشن بگيرد.
وي گفت: ما در بحث خريد هواپيما لااقل مثل ترکيه هم عمل نکرديم چرا که اگر ترکيه هواپيمايي مي خرد چند در صد از قطعات آن را خودش مي سازد.
ميرسليم افزود: در دولت يازدهم چهل طرح فناوري پژوهشي تعطيل شد که يکي از آنها هواپيماي ملي بود که دولت قبلي براي آن بودجه گذاشته بود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا به جاي نقد دولت فعلي در مناظره ها برنامه ارائه نمي کنيد ؟ گفت: ما برنامه داريم و مطمئن باشيد با سند و مدرک، خزانه را از دولت تحويل مي گيريم و با سند و مدرک خزانه را تحويل دولت بعدي خواهيم داد.
ميرسليم در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اشتغال ده ساله شما در بحث توليد موتور ملي چه حاصلي داشته است ؟ افزود: ما با همکاري دانشجويان کشورمان موتور سبک را ساختيم و به توليد انبوه رسانديم و از روي آن سه موتور ديگر طراحي کرديم و امسال هم موتور ديزل آن بيرون آمد.
وي گفت: در مرکز تحقيقاتي که تاسيس کردم هيچ سال ضرر نکرديم و سود هم داشتيم و در سال 83 که طرح موتور سنگين کشتي ، قطار و نيروگاه را با موافقت آقاي خاتمي آغاز کرديم با موافقت آقاي احمدي نژاد هم ادامه پيدا کرد اما همين که رونمايي شد اتفاقاتي در بحث شرکت خصوصي رخ داد که در دولت کنوني نتوانستيم به توليد انبوه برسانيم.
ميرسليم افزود: من در خصوص اين مشکل به آقاي جهانگيري پيشنهاد دادم اما وقتي دولت روي شرکتي که درآمد دارد متمرکز شود هيچ گاه خصوصي نخواهد شد.
دانشجويي هم در ادامه پرسيد: آقاي ميرسليم شما آقاي احمدي نژاد را بخاطر افشاگري هاي وحشيانه محکوم کرديد؛ اگر احمدي نژاد برخي دزدي ها را نمي گفت چه کسي مي خواست بگويد؟ مگر احمدي نژاد جز حرف مستضعفان حرفي هم زد؟.
ميرسليم در پاسخ گفت: من از اينکه تعبير افشاگري وحشيانه را درباره آقاي احمدي نژاد بکار بردم عذرخواهي مي کنم و نبايد مي گفتم.
وي گفت: بهرحال افشاگري هاي بي حد و حساب زماني که حقانيت آن اثبات نشده است درست نيست و نوعي سوء استفاده محسوب مي شود.
ميرسليم افزود: بايد وزرا و معاونان که بالا نشسته اند خودشان با فساد برخورد کنند تا دچار خلاف شبکه اي نشويم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آقاي قاليباف شعار 4 درصد و 96 درصد را از کجا آورده است ؟ گفت: بالاخره هر کدام از نامزدها براي خودشان شعاري دارند اما من هم هر چه فکر کردم نفهميدم 4 درصد و 96 درصد چه مبناي علمي دارد.



طوفان واقعيت را تشديد خواهم کرد
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: حرمت همه را حفظ مي کنم و طوفاني که کردم چيزي جز طوفان واقعيت نبود و اين طوفان را تشديد خواهم کرد.
سيدمصطفي آقاميرسليم در دانشگاه صنعتي شريف افزود: آنچه در مناظره ها گفته اند براساس حرف هاي خود نامزدان بوده است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شعار دولتتان مبني بر حق گرفتني است و همچنين دولت راستي و درستي را چگونه تحليل مي کنيد؟ افزود: وقتي مي گوييم حق گرفتني است يعني اينکه حقوقي که در قانون اساسي ما گفته شده داده نشده است که مهمترين آن حق شغل است.
ميرسليم گفت: وقتي دانشگاه ها دانشجو مي گيرند اما پس از فارغ التحصيلي بکارگيري نمي شوند اين فقط سوءمديريت است چرا که کشورهاي ديگر به راحتي فارغ التحصيلان ما را جذب مي کنند.
وي افزود: در بحث مهار تورم هم ما علمي صحبت مي کنيم چرا که اگر اين دولت در بحث مهار تورم همزمان توازن را با مسئله اشتغال رعايت مي کرد دستشان را هم مي بوسيديم اما همه همت دولت اين بود که تورم را کنترل کند.
ميرسليم گفت: به طور قطع وقتي رکود افزايش يافت مفاسد بيشتر شد و به طور قطع مفاسد ناشي از بيکاري قابل مقايسه با مفاسد ناشي از تورم نيست.
وي درخصوص موضوع مسکن هم افزود: در دنيا مسئله مسکن ارزان حل شده است و مسکن ارزان به معناي مسکن بي کيفيت نيست که بعد از دو سال لوله هايشان بترکد و ديوارش بريزد.
تعدادي از دانشجويان در خلال سخنراني ميرسليم گفتند: همه اينها را ما مي دانيم برنامه بدهيد.



مجلس نبايد حقوق نجومي را قانوني کند
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ما مي گوييم که حقوق هاي نجومي را رسيدگي کنيد اما در مجلس قانوني درست مي کنند که حقوق نجومي را قانوني کنند.
سيد مصطفي آقا ميرسليم در ادامه سخنانش در دانشگاه صنعتي شريف گفت : سه سال پيش مقام معظم رهبري از سران قوا خواستند که جلوي مفاسد را بگيرند اما هيچ نتيجه اي نداشت .
وي گفت : علت مشخص است چون چاقو دسته خود را نمي برد .
ميرسليم گفت : برخورد قاطع با مفاسد است و چيزي ندارم از دست بدهم .
وي افزود : با وجود فساد در کشور هيچ کاري پيش نمي رود و بهترين برنامه ها با فساد به گند کشيده خواهد شد .
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شما هم مي خواهيد مثل آقاي احمدي نژاد افشاگري کنيد افزود : اقدامات آقاي احمدي نژاد نوعي افشاگري وحشيانه بود که نه شرعي بود نه قانوني .
ميرسليم البته در بخشهاي بعدي سخنانش از بکار بردن تعبير افشاگري وحشيانه در پاسخ به يکي از دانشجويان حامي احمدي نژاد معذرت خواهي کرد .
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنانش گفت: دولت جاي کسب و کار و پول در آوردن نيست، ‎دولت جاي فداکاري است و در دولت من هر کسي مي تواند فداکارانه بيايد بسم الله .



سخنراني ميرسليم در دانشگاه شريف برگزار شد
برنامه سخنراني سيدمصطفي آقاميرسليم در دانشگاه صنعتي شريف با حضور طيف هاي مختلف دانشجويي و به همت بسيج دانشجويي دانشگاه برگزار شد.
محور سخنان مهندس ميرسليم حول مسائل اقتصادي و بحث مبارزه با فساد بود.
در ميان شرکت کنندگان اين مراسم تعدادي از دانشجويان حاميان روحاني و اصلاح طلبان نيز حضور داشتند و در خلال سخنراني ميرسليم مکرر شعار مي دادند.
دانشجويان طرفدار ميرسليم و اصولگرايان شعارهايي به اين شرح در خلال برنامه سر دادند:
"گاندي ايران زمين - روحاني رو زد زمين " ، "دولت 4 درصدي نمي خواهيم، نمي خواهيم" ،
" ميرسليم تا آخرش باهميم - ميرسليم ميرسليم تا آخرش با هميم" ، "مرگ بر فتنه گر".
دانشجويان حامي آقاي روحاني و اصلاح طلبان نيز شعارهايي نيز به اين شرح سر مي دادند:
"حصر بايد بشکنه - پيام ما روشنه" ، "يا حسين ميرحسين".
آقاي ميرسليم هم دانشجويان دو طيف را در خلال سخنراني اش دعوت به آرامش کرد.
اين نامزد انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري دانشگاه صنعتي شريف را به مقصد نمايشگاه بين المللي کتاب ترک کرد.



سيدمصطفي آقاميرسليم در خلال بازديد از نمايشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ارزيابي اش از فرهنگ کتاب و کتابخواني در کشور افزود: ما مشتاق بوديم شاهد رشد کتابخواني در کشور باشيم اما اکنون با توجه به اينکه دسترسي به اطلاعات بسيار نوين شده است ، نمي توانيم بگوييم مطالعه مردم کمتر شده است اما در اين خصوص نيازمند ارزيابي هستيم که ببينيم در بحث مطالعه به شکل کاغذي و الکترونيک چه وضعي داريم.
وي گفت: بايد علاوه بردانش آموزان و دانشجويان همه مردم به مطالعه کتاب تشويق شوند و مطالعه به فرهنگي رايج تبديل شود و اميدواريم کشور ما که به لحاظ فرهنگ و تمدن و هنر سرآمد بوده است در اين بخش نيز سرآمد شود.
ميرسليم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه چقدر از وقتتان را به مطالعه اختصاص مي دهيد، افزود: ما هر روز مشغول مطالعه و بررسي هستيم اما کمتر فرصت کتاب در دست گرفتن داريم مگر کتاب هايي که به لحاظ تخصصي و نظارتي توجه ما را جلب کند.
وي گفت: ما همواره مشوق اشاعه فرهنگ مکتوب بوده ايم و در اين خصوص بايد از پيشرفت هاي فناوري هم غافل نشويم.
ميرسليم افزود:يکي از وظايف دولت، ارتقاي فرهنگ عمومي است و برگزاري اينگونه نمايشگاه ها مردم را با پيشرفت هاي صنعت نشر آشنا مي کند.





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.»

به گزارش ایرنا، وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع‌پور تأکید کرد: ان‌شاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳