Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-04@09:04:24 GMT

ضعف مدیریت شهری در اسلام‌آباد مغان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۹۷۲۶

ضعف مدیریت شهری در اسلام‌آباد مغان


 حدود پنج سال از ارتقا اسلام‌آباد واقع در پارس‌آباد مغان اردبیل از دهستان به بخش و شهر شدن اسلام‌آباد می‌گذرد اما این در حالی است که این شهر هم‌اکنون از حداقل زیرساخت‌ها و امکانات محروم بوده و وضع آن بهتر نشده و بیشتر شبیه روستایی دور افتاده است که این روند گلایه مردم اهالی را به دنبال داشته است.
در طی این مدت به جزء بخشداری و شهرداری، هنوز سایر ادارات و یا نمایندگی دستگاه‌های دولتی در این بخش مستقر و راه‌اندازی نشده است که به علت استقرار و دایر نشدن شعب ادارات و بانک‌های دولتی، مردم این بخش حدود 18 هزار نفری به ناچار برای انجام امور اداری خود مسیر 15 کیلومتری بین پارس‌آباد و اسلام‌آباد را طی می‌کنند و این مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است چرا که علاوه بر هدر رفت وقت و تحمیل هزینه زائد، مخاطرات و حوادث جاده‌ای نیز جان شهروندان را تهدید می‌کند و در همین ارتباط تصادفات ناگوار زیادی به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه و مطالبات و درخواست‌های مردمی، انتظار می‌ر فت با تبدیل اسلام‌آباد به شهر، ادارات و نهادهای دولتی نیز در این بخش مستقر و به خدمات‌رسانی به شهروندان مشغول شوند. از طرفی با وجود افتتاح اداره گاز بخش اسلام‌آباد در دهه فجر سال گذشته، در این اداره همچنان به روی مشترکان و ارباب رجوع بسته است.
حضور و فعالیت نمایندگی‌ها و شعب ادارات، بانک‌ها و نهادها در این بخش مرزی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات و کاستی‌ها را به حداقل رسانده و زمینه‌ساز رفاه و آسایش مردم و رشد و عمران این منطقه شود.
از سویی، اسلام‌آباد به رغم قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و مسیر ترانزیتی و جاده بین‌المللی بیله‌سوار - پارس‌آباد به جلفا، همچنان با محرومیت و مشکلات و نارسایی‌های عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.
ناگفته پیداست که بخشی از وضعیت کنونی شهر اسلام‌آباد مغان به بودجه و اعتبارات دولتی باز می‌گردد، اما بخش عمده آن ناشی از ضعف مدیریتی و ناکارآمدی شورای شهر است.
واقعیت  این است که شورای این شهر در عمل به وظایف خود و برآورده کردن انتظارات به حق مردم در بحث توسعه و عمران شهری ناموفق بوده است.
اسلام‌آباد آنچنان در حوزه مدیریت شهری در وضعیت نامناسب و رکود کامل به سر می‌برد که هر شخصی پا به این شهر می‌گذارد در بدو ورود و در نگاه اول متوجه وضعیت نابسامان، نامطلوب و بی‌برنامگی مدیران شهری می‌شود.
رکود، رخوت و سستی، بی‌برنامگی و سطحی‌نگری حق مردم این دیار ولایت‌مدار نیست بلکه این شهر استحقاق و قابلیت تبدیل شدن به یک شهر زیبا و توسعه یافته را دارد به شرطی که در مدیریت شهری خانه‌تکانی اساسی صورت گرفته و زمام امور به دست افراد توانمند، تلاشگر، متعهد و دلسوز سپرده شود.
وضعیت فضای سبز، خیابان‌ها و معابر عمومی و جمع‌آوری زباله و تنظیف شهر در اسلام‌آباد واقعا نامطلوب بوده و نیاز است شهرداری در این زمینه و همچنین در خصوص احداث پارک شهری چاره‌اندیشی و عزم خود را جزم کند.
کمبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از مشکلاتی است که مردم مرزنشین شهر هفت هزار نفری اسلام‌آباد در فصول مختلف سال به‌خصوص در تابستان با آن دست به‌گریبانند.
مشکل کاهش فشار آب و گاه‌گاهی قطع آب، در روزهای گرم سال مردم را آزار می‌دهد. این مشکل اساسی بارها و بارها بازگو و به گوش مسئولان مربوطه رسانده شده اما این معضل همچنان پابرجاست.
آب این شهر از نظر کیفیت پایین بوده و نیاز است برای بهبود کیفیت و رفع کمبود و افت فشار گام‌های اساسی برداشته شود.
از طرف دیگر، اداره آب و فاضلاب روستایی متولی آب این شهر است ولی آب بهای مصرفی براساس تعرفه آب شهری محاسبه و از مشترکان اخذ می‌شود. این منطقه کماکان از داشتن امام‌جمعه و نعمت نماز عبادی - سیاسی جمعه محروم و بی‌نصیب است.
احداث و راه‌اندازی زمین فوتبال مناسب، یکی دیگر از آرزوها و نیازهای جدی مردم اسلام‌آباد به ویژه قشر جوان و علاقه‌مندان به رشته ورزشی فوتبال به حساب می‌آید.
اسلام‌آباد با وجود کمبود  شدید امکانات و تجهیزات ورزشی و فقدان زمین مناسب برای انجام تمرینات و مسابقات فوتبال، در این رشته ورزشی از بخش‌های پیشرو و مستعد شهرستان و استان است و جوانان و نوجوانان فوتبالیست این بخش، به خاطر علاقه زائدالوصفی که به این رشته ورزشی پرطرفدار دارند به ناچار در کوچه‌ها و معابر عمومی به انجام تمرین و رقابت می‌پردازند. به طوری که هم‌اکنون چند بازیکن در تیم‌های مطرح دسته یک و لیگ برتر توپ می‌زنند و افتخاراتی برای مردم این خطه کسب کرده‌اند.
احداث زمین فوتبال و نیز تجهیز و توسعه اماکن ورزشی و نگاه مسئولانه به بخش ورزش اسلام‌آباد، می‌تواند علاوه بر ارتقای وضعیت ورزشی منطقه، سبب تقویت روحیه نشاط و شادابی در جوانان و نوجوانان و پیشگیری از بروز بسیاری از انحرافات و کجروی‌های اجتماعی شود.
مرمت و رفع مشکل آسفالت جاده پنج کیلومتری اسلام‌آباد - شهرک آیت‌الله غفاری و نیز حل مشکل سند مالکیت زمین دانشکده کشاورزی مغان، کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی و نبود پزشک از جمله معضلات مهمی است که تحقق آنها باعث رضایت‌مندی و خوشنودی مردم خواهد شد.
پارس‌آباد مغان - خبرنگار کیهان

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • شهر و حیات مدنی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان