Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر انتخاباتی خود به کرمانشاه از اعلام واردات پوشاک خارجی توسط دختر آموزش و پرورش در تلویزیون ابراز نا خرسندی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد،مراسم نکوداشت مقام معلم وتقدیر ازمعلمان برتر استان صبح امروز یکشنبه با حضور حسنعلی امیری، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، استاندار کرمانشاه، و جمعی از مسئولین استانی و آموزش و پرورش در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در این مراسم گفت: آموزش و پرورش زیر مجموعه هر کشوری است و تنها خاص ایران نیست.

سلیمان محبی افزود: در همه دنیا افراد سیاست مدار، روانشناس، اهل فرهنگ و...معتقدند که هر کشوری بخواهد به سمت توسعه برود، نیازمند آموزش و پرورش پیشرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با کودکان سر وکار دارد و به همین دلیل جایگاه مقام معلم در همه دنیا بسیار با اهمیت است و در احادیث ما مقام معلم بالا ترین مقام است.

محبی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) گفت: به فرموده ایشان هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.

وی افزود: بزرگان عصرحاضر نیز بسیار بر این موضوع تاکید داشتند و امام خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیاست. همچنین مقام معظم رهبری که فرمودند معلمی انسان ساز است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه تاکید کرد:علم مفهومی است که در همه دنیا برای آن ارزش قائلند وما افتخار می کنیم که یک معلم هستیم.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی خوشبختانه برای معلم گام‌های ارزشمندی برداشته شده است و در دولت یازدهم نیز آموزش وپرورش در اولویت ما بوده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه از ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر خبر داد.

محبی اشاره ای به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش داشت و گفت: در بحث هوشمند سازی در سال ۹۲هزار و۷۳۴ کلاس هوشمند در استان داشتیم و وامروز۴۲۰۰ کلاس هوشمند داریم.

وی افزود: در حوزه سوادآموزی نیز در سال ۹۲رتبه ۲۵را داشته ایم و در سال ۹۵رتبه اول را کسب کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز توانسته ایم ۲۲پژوهش سرا در سراسر استان داشته باشیم و در نواحی سه گانه امروز ۳ آزمایشگاه نانو فناوری داریم که در دانشگاه ها نیز وجود ندارد.

محبی در ادامه گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیز آموزش و پرورش استان اخیرا به عنوان نهاد برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: قبلا ۲ خانه معلم داشتیم و امروز ۱۴خانه معلم در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همچنین قبلا حوزه آموزشی فقط در مرکز استان بود اما امروز در اورامانات، غرب وشرق استان حوزه امتحانی داریم.

وی افزود:آموزش وپرورش استان در بحث نماز نیز در سال ۹۵ مقام اول کشور را کسب کرده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از کتاب عملکرد آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

آبروی بنده خدایی را در تلویزیون بردند/ مگر غیر از این است؟

حسینعلی امیری امروز یکشنبه در مراسم نکوداشت مقام معلم وتقدیر ازمعلمان برتر استان که در محل تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم گفت: این روز با شهادت عالم دانشمند شهید مطهری گره خورده است و به همین مناسبت ۱۲ اردیبهشت به این نام نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: پاسداشت مقام معلم و بزرگداشت، امر تعلیم و تربیت از حداقل وظایف ما است و پاسداشت مقام معلم در واقع پاسداشت دانش و دانش‌وری است. پاسداشت حرمت معلم و پاسداشت معلم، ارزش‌گذاری نسبت به انسان‌های بزرگ، فداکار و قهرمانی است که سنگ بنای چگونه زیستن را به انسان‌ها می‌آموزند.

امیری تصریح کرد: اگر بخواهیم صحبتی از قهرمان بکنیم، گاهی ممکن است آن چیزی که به ذهن ما متبادر باشد، یک رزمنده، یک سلحشور، یک کسی که در صحنه‌های دیگر باعث افتخار آفرینی می‌شود، باشد اما واقع قضیه آن است اگر یک مقدار دقت کنید و شاخص‌های قهرمانی و فداکاری را در نظر بگییرید و همچنین اگر شاخصه‌های آزاد بودن و آزاد اندیشی را در نظر بگیرید، می بینید یکی از مصادیق بارز قهرمانی معلمان هستند.

وی افزود: معلمان هستند که آینده زندگی انسان ها را ترسیم می کنند. آنها هستند که به انسان‌ها نحوه فکر کردن، اندیشیدن، زندگی کردن، بودن و نحوه زیستن را می‌آموزند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معلمان قهرمان هستند، گفت: خواهری که کار سخت معلمی را به عهده گرفته است و با نهایت مهر و محبت نسبت به دانش‌آموزانش برخورد می‌کند، با نهایت مسئولیت‌پذیری در مدرسه حضور پیدا می‌کند، به شدت مانند بچه‌ای که از خون خود اوست مراقب دانش‌آموزانش است، دلسوزترین فرد نسبت به شاگردانش است و نسبت به سرنوشت دانش‌آموزش دغدغه دارد، دلش برای دانش‌آموزش می تپد و بار بسیار سنگین معلمی را به عهده گرفته و حاضر است برای دانش‌آموزش فداکاری کند و بعد از فراغت از مدرسه تازه باید در منزل بچه‌داری و شوهرداری کند و به امورات منزل برسد، در واقع یک قهرمان است.

امیری افزود: عزیزی که با عشق و علاقه و رغبت، راه پر پیچ و خم روستاها را طی می‌کند، با حداقل امکانات در روستاها به امر تعلیم و تربیت می‌پردازد، گاهی در گرما و سرما به مشکلات اساسی برخورد می‌کند و با حداقل‌ها می‌سازد و خم به ابرویش نمی‌آورد و کماکان مهربان، دلسوز و فداکار در راه تعلیم و تربیت، آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کند هم یک قهرمان است.

وی تصریح کرد: نقشی که معلم‌های عزیز در سرنوشت انسان‌ها دارند، هیچ کس حتی پدر و مادران هم این نقش را ندارند. نقش معلمین عزیز در ترسیم آینده دانش‌آموزان و ساختن آینده آنها نقشی بی‌بدیل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: خود من در مقاطع مختلف تحصیل و تدریس کرده‌ام. مدتی در ۳ مقطع راهنمایی، مدتی در ۳ مقطع دبیرستان و یک مدتی در تربیت معلم تدریس کرده ام. هنوز هم علی رغم همه مسئولیت‌ها و گرفتاری ها ارتباطم با فضای آموزشی قطع نشده است و هنوز هم در دانشگاه تدریس می‌کنم.

وی افزود: واقع قضیه این است که شخصیت انسان‌ها در همین مدارس شکل می‌گیرد. تاثیرگذاری در مراحل دبستان، راهنمایی و دبیرستان فوق‌العاده زیاد است و شخصیت دانش‌آموزان زمانی که به دانشگاه می‌آیند تقریبا شکل گرفته است و مهمترین مقطع تاثیرگذاری در همین مدارس دوره دبستان و راهنمایی است.

امیری اشاره‌ای به خاطرات دوران تحصیلش در دوران دبستان داشت و گفت: آنزمان در مسیر مدرسه به خاطر بارندگی و سرما لباس های من خیس شده بود و معلمم آنزمان با مهربانی به من کمک کرد و هنوز مهربانی و خاطره آن معلم بزرگوار در ذهن من باقی مانده است.

وی پاسداشت مقام معلم را گرامیداشت انسان‌های فداکار، شریف و فرهیخته‌ای دانست و گفت: اگر ما از آنها به عنوان قهرمان یاد کنیم حرف بیهوده‌ای نزده ایم مسیر زندگی ما را معلمان‌هایی تعیین کردند که در دوره راهنمایی و دبستان زحمت تعلیم ما را به عهده داشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: راهنمایی یک معلم برابر با تعیین مسیر زندگی یک دانش آموز است، بنابراین حداقل وظیفه ما پاسداشت و حرمت‌گذاری به معلمان، آموزگاران، استادان و کسانی است که امر مهم تعلیم و تربیت را در این کشور به عهده دارند.

وی افزود: اگر جامعه ما براساس حرمت‌گذاری به معلم، منزلت معلم و استاد بچرخد، قطعا سرمایه‌های اجتماعی ما، سرمایه‌های سیاسی ما، سرمایه‌های اقتصادی ما و حتی سرمایه‌های مادی ما مضاعف خواهد شد.

امیری با بیان اینکه پاسداشت معلم، پاسداشت دانش است، تاکید کرد: امروز اقتدار در داشتن بنیه علمی و در گرو دانش است و هر کشوری که از دانش بیشتری برخوردار است، دانشمندان بیشتری دارد و از جهت علمی قوی تر است، کشور مقتدرتری است.

وی افزود: مسیر اقتدار از مسیر علم و دانش می‌گذرد. بنابراین اگر ما به توسعه کشورمان معتقدیم و اگر نجات و تعالی کشور را در توسعه همه‌جانبه می‌دانیم - که اعتقاد در دولت تدبیر و امید بر همین است- نگاهمان باید به سیتم و نظام آموزش و پرورش نگاه توسعه‌ای باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ما هیچگاه هزینه کردن در آموزش و پرورش را هزینه نمی‌دانیم. اینکه گاهی بعضی از مخالفان دولت اظهار می‌کنند که، هزینه‌های دولت بالا رفته و این را نقد می‌کنند، بیایند و ببینند که هزینه‌ها در کجاها بالا رفته است.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی هزینه شده که دولت معتقد است صرف کردن هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

امیری گفت: دولت تدبیر و امید این را که بعد از سال‌ها بودجه آموزش و پرورش دو رقمی شده است و بعد از سال‌ها بودجه به دو برابر افزایش پیدا کرده را به هیچ وجه هزینه نمی‌داند چرا که ما معتقدیم مسیر توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی افزود: معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد، نباید دغدغه محیط کار داشته باشد و معلم نباید دغدغه مشکلات را در محیط کارش داشته باشد. معلم در مسیر رفت و آمد نباید دغدغه‌ی داشته باشد، بلکه با خیال راحت و آرامش خاطر به امر تعلیم و تربیتش بپردازد و هزینه کردن در این مسیر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خطاب به معلمان حاضر در مراسم گفت: آنچه که ما امروز در هفته معلم به آن نیاز داریم و الان فرصتی است که به آن بپردازیم، بحث اخلاق، دینداری آزاداندیشی است.

وی افزود: معلم بزرگ مرحوم آیت‌الله، استاد، علامه مطهری که در امر معلمی، در امر روشنگری نسبت به اقشار مختلف، به ویژه اقشار تحصیلکرده و به‌ویژه فرهنگیان و دانشگاهیان نقش ویژه و اساسی داشته است، امروز ما باید بیاییم آثار او را بازخوانی کنیم.

امیری ادامه داد: آثار شهید مطهری را که بر دین، اهل بیت، سنت نبوی، بر احکام اسلام و آیات قرآن متکی است اما به شدت در جهت تحلیل و تطبیق با نیازهای روز و حل مشکل جامعه استوار است، را باید امروز بازخوانی کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید دیانت، عقلانیت وآزاداندیشی شهید مطهری را بیاموزیم و بیاموزانیم، گفت: امروز جامعه ما به شدت به اخلاق نیازمند است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که گفتگوی غالب جامعه ما براساس عقلانیت و اخلاق باشد.

امیری گفت: معلمان عزیز امروز در تحقق این موضوع - که از ضروری‌ترین نیازهای جامعه امروز ما است- نقش کلیدی دارند.

وی با ابراز نا خرسندی از بیان موضوع واردات لباس توسط دختر وزیر آموزش و پروش در مناظره ها برای مردم گفت: به گفته آقای دکتر روحانی که فرمودند، اگر ما در مدرسه امروز خوب آموزش دهیم، در تلویزیون نمی‌آییم آبروی بنده خدایی را بریزیم، مگر آبروی یک مومن براساس آموزه‌های اسلامی مثل خون یک مومن نیست؟ مگر امام صادق (ع) نفرمودند که آبروی مومن از حریم کعبه هم عزیز تر است؟ مگر ریختن خون مومن عین جنایت نیست؟ آیا ریختن آبروی مومن غیر از جنایت است؟ آنهم مومنی که فرصت ندارد از خودش دفاع کند. کسی که مظلوم واقع می‌شود، آیا این حلال است؟ می خواهیم چیکار کنیم؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: مگر امیرالمومنین (ع) نفرمودند که این دنیا ارزشش به اندازه ظلم کردن در حد اینکه دانه‌ای از یک مورچه بگیرید ارزش ندارد. مگر غیر از این است؟ با چه مجوزی به خودمان اجازه می‌دهیم، بداخلاقی می کنید؟ بی‌تقوایی می‌کنید، همه چیز را کنار می‌گذارید و اخلاق را نادیده می‌گیرید؟ آموزه‌ های اسلامی را نادیده می‌گیرد و به خاطر اخلاق سیاسی آبروی یک مومن را هدف قرار می‌دهید.

وی گفت: این حرف رئیس جمهور حرف حکیمانه‌ای است که اگر آموزش‌های ما آموزش درستی باشد، به هیچ وجه این نخواهد شد که کسی بخواهد دست به چنین بی‌پروایی‌هایی بزند. آبروی مومن مثل خون مومن است و مثل خانه کعبه عزیز است.

امیری افزود: عزیزان آنچه که مهم است و امروز به شدت جامعه ما به آن نیاز دارد و باید نسبت به این موضوع برای تک تک دانش‌آموزان، فرزندانمان و تک تک افراد جامعه با حساسیت نسبت به آن برخورد کنیم، بحث اخلاق اسلامی است.

وی تاکید کرد: دانشی که همراه اخلاق نباشد فایده ندارد و این مسیر اخلاقی کردن جامعه، مسیر تعالی جامعه، تربیت انسان‌های فرهیخته، بزرگ، اخلاق مدار، معظم از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنابراین نقشی که معلمان در این زمینه دارند، نقش فوق‌العاده‌ای است.

وی با بیان اینکه اولین معلم بشریت خداوند متعال است، گفت: معلم بعدی ما پیامبر اکرم(ص) است. پیغمبر اکرم (ص) برای تعلیم و تهذیب مبعوث شدند و یکی از رسالت‌های مهم پیغمبر اکرم(ص) همین تهذیب و تعلیم است.

امیری افزود: خداوند متعال در قرآن- آنجایی که بحث خلقت انسان را به عنوان اشرف مخلوقات مطرح می کند - خودش را کریم خطاب می‌کند اما آنجا که بحث تعلیم است، خودش را اکرم یاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام (ره) معلمی را شغل انبیا می‌داند، کاملا براساس آموزه‌ها و تعالیم دینی و برگرفته از آیات شریف قرآنی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اینکه مقام معظم رهبری با امر تعلیم و تربیت آموزش و پرورش با حساسیت برخورد می‌کنند، به خاطر این است که سعادت جامعه در گرو امر تعلیم و تربیت است. و اگر ما به دنبال مدینه فاضله هستیم، این مدینه فاضله از مسیر معلمان و سیستم آموزش و پرورش ما می‌گذرد.

وی یادآور شد: اساسا سنگ بنای توسعه کشور، نظام آموزش و پرورش است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید براساس اعتقادی که آقای رئیس جمهور و اعضای محترم دولت به موضوع آموزش و پرورش دارند، هر جا بحث معیشت کارمندان دولت در دولت مطرح می‌شود، حساسیت شخص آقای رئیس جمهور به آموزش و پرورشی‌ها حساسیت ویژه‌ای است.

امیری افزود: تاکید رئیس جمهور بر این است که به این قشر باید توجه کرد و مشکلات این قشر را حل کرد. ایشان معتقدند که این قشر نباید دغدغه معیشت، رفت و آمد و محیط کارش را داشته باشد و بارها تاکید کرده‌اند و خوشبختانه با همین تاکیدات رئیس جمهور بود - با وصف اینکه ما در این دوره با مشکلات سقوط قیمت جهانی نفت مواجه بودیم و قیمت نفت نزدیک به ۳۰ دلار سقوط کرد و خیلی از کشورهای صادر کننده نفت با مشکلات اساسی مواجه شدند- با برنامه‌ریزی‌هایی که تیم اقتصادی دولت انجام دادند ما با مشکلات جدی روبرو نبودیم و حتی شاهد رشد تقریبا بیش از دو برابر بودجه آموزش و پرورش هستیم.

وی تصریح کرد: می بینیم که میانگین افزایش حقوق پرسنل آموزش و پرورش و معلمان عزیز از سال ۹۲ تا سال ۹۵ بیش از دو برابر است. هم‌چنین در دولت تدبیر و امید بیش از ۴۰ هزار نوآموز در مناطق محروم در راستای توسعه سیاست عدالت آموزشی شناسایی شده‌اند. هم‌چنین ۷۶ هزار کودک لازم التعلیم در مناطق محروم شناسایی و برای آنها برنامه‌های آموزشی گذاشته شد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در دولت تدبیر و امید در مدارس شبانه روزی روستایی مشغول تحصیل شدند و پوشش ۹۴ درصدی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی در کل کشور در این دولت اتفاق افتاده است. هم‌چنین سرانه فضای آموزشی در ابتدای دولت ۴.۸ متر مربع بود و هم‌اکنون برای هر دانش‌آموز بیش از ۷.۵ متر مربع است، البته این آمار ۷.۵ متر مربع مربوط به سال ۹۴ است و در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است. ۸ درصد رشد کلاس‌های درس را نسبت به سال ۹۲ داریم و ۲۶۹ درصد رشد کلاس‌های استاندارد شده به سیستم های گرمایشی را نسبت به سال ۹۲ در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

وی از احداث ۴ هزار و ۸۱۷ پروژه آموزشی و قریب به ۲۸ هزار کلاس در دولت تدبیر و امید نشانه توجه و اعتقاد دولت به امر آموزش و نظام آموزش و پرورش کشور است.

امیری تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در کنار توجه به مسائل مادی به مسائل آموزشی و پرورشی هم توجه خاص ویژه دارد و برگزاری مسابقات قرآن با حضور ۷ میلیون دانش آموز در سراسر کشور، ایجاد ۲۳ هزار مدرسه قرآن و اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور و همچنین افزایش پژوهش سراها به ۵۰۰ پژوهش سرا در دولت تدبیر و امید و در ۳ سال گذشته نشان از اعتقاد دولت و توجه به نظام آموزشی و سیستم آموزش و پرورش کشور دارد.

وی تصریح کرد: البته ما هنوز تا رسیدن معلمان و آموزگاران عزیز و گرامی به آن جایگاه در شان نظام جمهوری اسلامی فاصله داریم. ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست. معتقدیم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقا جایگاه معلمان انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: دولت تدبیر و امید در شرایطی که کشور را تحویل گرفت شرایط بسیار خاصی بود و مشکلات اقتصادی فراوان بود. سایه تحریم‌های ظالمانه بر سر ما سنگینی می‌کرد و نفت ما را هیچ کشوری خریداری نمی‌کرد و هیچ‌ کالایی به مقصد ایران حمل نمی‌شد. و اگر احیانا تاجری پیدا می‌شد اینکار را انجام دهد، بیمه نمی‌شد و این باعث می‌شد که هیچ تاجری جرات اینکار را نداشته باشد.

وی افزود: اگر هم موفق می‌شدیم تحریم‌ها را دور بزنیم این ما نبودیم که تعیین کننده کالایی باشیم که به کشور در مقابل نفت وارد شود، خریداران تعیین می‌کردند که ما به جای فروش نفت چه کالایی را باید بخریم و شما شاه بودید به جای قیمت نفت چه اجناسی وارد این کشور می شد که انسان خجالت می‌کشد که بخواهد اسم ببرد. در آنزمان مراودات بانکی مطلقا انجام نمی‌شد و در حد حقوق یک کارمند و انتقال آن هم سیستم بانکی بین الملل با ما همکاری نمی‌کردند.

امیری ادامه داد: وزارت خارجه در دوره تحریم ها برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان خارج از کشور – چون سیستم بانکی با ما همکاری نمی کرد- حقوق‌ها را با چمدان به آن کشورها منتقل می کرد.

وی بااشاره به تمهیدات امنیتی در

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند