Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان گفت: میرسلیم تمام برنامه‌های حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را در اختیار کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست خبری جلیل مهدی‌ عراقی رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان، صبح امروز به‌میزبانی دفتر تسنیم در سنندج و با حضور همه اصحاب رسانه استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان در این نشست با گرامیداشت 22 اردیبهشت ماه سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان کردستان تصریح کرد: حق ماست که رهاورد این سفر تاریخی را یکبار دیگر بررسی کنیم و به اطلاع دیگران هم برسانیم.

وی گفت: در نخستین دیداری که بنده در آذرماه سال 92 با استاندار کردستان داشتم به وی گفتم اگر شما و مدیرانتان یکی دو بار سخنرانی رهبر معظم انقلاب در میدان آزادی سنندج در سال 88 را بشنوید اگر همان فرمایشات را انجام دهید برای استان کردستان کافی است در حالی که انجام داده‌اند.

عراقی در مورد تحلیل عملکرد دولت یازدهم در استان کردستان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری قبلی، مردم کردستان به شعار توسعه سایسی آن سال رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و 62 درصد در انتخابات سال 92 شرکت کردند و همین مشارکت از میانگین کشوری هم بالاتر بود.

روحانی به مردم کردستان مدیون است

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم کردستان در انتخابات سال 92 از شعارهای انتخاباتی روحانی اظهار کرد: 76 درصد رای دهندگان استان کردستان در انتخابات گذشته به روحانی رای دادند و گذشته از هر چیزی روحانی به مردم کردستان مدیون است.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان گفت: اگر رأی مردم کردستان و سیستان و بلوچستان نبود روحانی حداکثریت رأی را نمی‌آوردند و محبتی که مردم کردستان در حق روحانی انجام دادند چه بود و به کجا ختم شد؟

دولت یازدهم در حق مردم کردستان جفا کرد

وی با اشاره به مشکلات مردم خطه کردستان گفت: دولت یازدهم در کردستان اصلا پاسخگو نبودند و در حق مردم کردستان جفا کردند.

بیانیه 10 ماده‌ای روحانیعملی و اجرایی نشد

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان با اشاره به نمونه‌های جفا و ستم دولت یازدهم در حق مردم کردستان خاطر نشان کرد: یک قسمت از این جفا مربوط به فرمان 10 ماده‌ای که روحانی در مورد بیانیه شماره سه در مورد اقوام و مذاهب صادر کردند که تعدادی از مردم هم به این دلیل به روحانی دادند اما متأسفانه این بیانیه عملی و اجرایی نشد.

وی گفت: عدم پاسخگویی روحانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار فعلی کردستانی وقتی که وزیر کشور در این مراسم اعلام کرد که من به حجت نرسیدم که یک نفر از مردم کردستان را به عنوان استاندار بومی انتخاب کنم این سخنان در جای خود واقعاً جسارت به دو میلیون نفر مردم کردستان بود و هیچ‌کس هم پاسخگو نشد که چرا اینطور شد؟!

عراقی افزود: از موارد دیگری که دولت یازدهم در کردستان پاسخگو نبود مربوط به انتخابات 7 اسفند ماه سال 94 بود که قبل از انتخابات خبرگان، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند رای مردم امانت و حق‌الناس است و در آرای مردم امانتداری کنید اما در 7 اسفند ماه 94 آرای مردم کردستان را خدشه‌دار و احساسات مردم را جریحه کردند و با همه اعتراضاتی که به تهران و کردستان کردیم اما متأسفانه هیچ‌کس پاسخگو نبود!

وی اظهار کرد: در نتیجه انتخابات خبرگان رهبری در اعلام نتایج چقدر شائبه و آمارهای مختلف ایجاد کردند و اینها جفا به مردم کردستان بود و ما خیلی تلاش کردیم تا عالی‌ترین مقام استان پاسخ دهد که وی نیز جواب نداد و این امر نشان داد که به مردم کردستان اعتنایی ندارند.

ارسال نامه محرمانه به استاندار کردستان در مورد نتیجه انتخابات اسفند 94 کردستان

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان گفت: در 27 اسفند ماه که آخرین نتایج انتخاباتی خبرگان رهبری اعلام شد قبل از 20 فروردین ماه 95 قرار شد که ما تحصن کنیم اما با توجه به موقعیت ویژه‌ا‌ی که کردستان داشت از ما خواستند که این کار را انجام ندهیم و ما هم برای رضای خدا این کار را انجام ندادیم.

وی اضافه کرد: در شهریور ماه 95 در جلسه‌ای استاندار کردستان راجع به انتخابات و اهمیت انتخابات در ایران بحث مفصلی داشتند و بعد از اتمام جلسه بنده به عنوان شهروند و فعال سیاسی نامه محرمانه مستقیمی به زاهدی استاندار کردستان نوشتم و گفتم برای رضای خدا هم که شده کسانی که در اعلام نتیجه انتخابات 7 اسفند ماه 94 و انتخابات خبرگان رهبری مقصر هستند را مشخص افرادی نیز که مسئولیت اجرایی داشتند هر دو را برکنار کنید تا مردم بفهمند که به احساسات مردم پاسخ خواهید داد اما انجام ندادند!

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان خاطر نشان کرد: نهایتاً برای انتخابات ریاست جمهوری بازرسین را تغییر اما مجدداً به مسئول اجرایی حکم دادند و در این رابطه ما نه دلواپس هستیم و نه نگران اما در خودمان احساس وظیفه می‌کنیم که در این دوره به عنوان تشکل سیاسی و مردم تلاش می‌کنیم از آرای مردم صیانت کنیم چون احتمال می‌دهیم هر چیزی ممکن است رخ دهد.

وی گفت: مردم عهد و پیمان با نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بسته‌اند و قطعاً به فرمایش رهبری در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد اما از این لحاظ نگران هستیم که در این گونه مسایل سیاسی دولت بسیار عقب‌تر از مردم است.

عراقی افزود: از موارد دیگر عدم پاسخگویی دولت فعلی در استان کردستان اهانت استاندار به نماینده مردم کردستان بود چون زمانی که به نماینده مردم توهین شود در حقیقت به موکلین نماینده توهین شده و در آن رابطه هم هیچ‌کس پاسخ نداد و هیچ‌کس هم عذارخواهی نکرد! و اینها نشانه عدم پاسخگویی دولت به مردم کردستان است.

هدف سفر دوم رئیس جمهور به کردستان جناحی بازی بود

وی در مورد سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان نیز گریزی زد و اظهار کرد: روحانی در سفر دوم به کردستان مصوبات قبلی سفر گذشته را بررسی کردند و حتی بدون اینکه کسی اعلام کند چه میزان از آن مصوبات قبلی و اعتبارات تخصیص یافته اجرایی شده است!

دبیر حزب موتلفه استان کردستان گفت: رئیس جمهور در سفر فروردین ماه امسال به کردستان جلسه‌ای با حضور نخبگان استان برگزار کرد اما نخبگان دعوت شده به این جلسه و دیدار دقیقاً همه افراد جناح سیاسی خاص بودند و لا غیر؛ و این کار به این معنا بود که هر کس با دولت باشد نخبه است و هر کسی با دولت نیست نخبه نیست در حالی که مردم می‌فهمند و اگر کسی عکس‌العملی نشان نداد نشانه نجابت کردستانی‌ها بود.

وی گفت: یکی از معاونان رئیس جمهور در سفر اخیری که با رئیس جمهور به کردستان آمده بودند اعلام کرد که وی با فعالان سیاسی جلسه‌ای برگزار کردند و در این جلسه تمام مدیران سیاسی دولت حضور داشتند و کار سیاسی می‌کردند و در ساعت اداری برای شنیدن کار سیاسی آمده بودند و در آن جلسه هم فقط یک جناح خاص آمده بودند و اینها به معنای بی‌اعتنایی و دهن‌کجی به مردم کردستان است.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان تأکید کرد: بنده خواهش می‌کنم واقعاً بررسی کنید [وقتی می‌گوییم دولت کار کرده باید بر اساس «برنامه توسعه» کار انجام شده باشد] اما یکبار آقایان نگفتند که در برنامه 20 سال ما اکنون در کجای کار قرار داریم!

دعوت از استاندار کردستان برای مناظره

وی گفت: با این وضعیت کنونی بنده حاضر هستم که با استاندار کردستان مناظره‌ای انجام دهم تا ببینم برنامه 5 ساله توسعه تا چه میزان در دولت روحانی اجرایی و عملیاتی شده است؟! و وقتی معاون اول رئیس جمهور یک واحد نانوایی صنعتی را افتتاح می‌کند این دیگر کاری نیست.

عراقی افزود: آقایان در کردستان نشان می‌دهند که موفق نبودند و مردم حتماً با بینش رأی خواهند داد.

وی اظهار کرد: در سفر قبلی رئیس جمهور به کردستان 400 میلیارد ریال برای راه‌اندازی فرودگاه سقز اختصاص دادند اما دوباره امسال آمدند و مبلغی را برای زمین تخصیص دادند و سوأۀ اینجاست که آن اعتبارات به کجا رفت؟!

دبیر حزب موتلفه استان کردستان گفت: سال گذشته نامه‌ای به آیت‌الله شاهرودی نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری نوشتم و از وی خواستم که مطالبات مردم را از دولت بخواهند و مطالبات مردم کردستان را در 12 بند نوشتم.

وی گفت: استاندار کردستان دی ماه 92 در دیدار با اصولگرایان اعلام کرد کردستان از ضعف شدید در مدیریت و بدنه کارشناسی استان و عدم انجام امور به عنوان مهم‌ترین مانع در توسعه استان نام برد اما اکنون از استاندار می‌پرسم آیا معضل مدیریتی پس از گذشت سه سال تأمین شده است؟ و بدون استثنا برای تمام مدیران هم احترام قائلم اما بین تحقق و وعده‌های داده شده فاصله وجود دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان خاطر نشان کرد: وقتی استاندار کردستان تصمیم گرفتند فردی را از طریق روابط بکارگیری کردند این نشانه «ضعف مدیریتی استان» است و انصافاً رای 76 درصدی مردم کردستان به دولت روحانی جوابش این نبود.

وی گفت: حزب موتلفه اسلامی در سال 1394 مجمع عمومی آن تشکیل و تصویب شد کردند با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه که فرمودند شما بروید فکر کنید در آینده‌ای دور اگر دولت بخواهد پارلمان شود چه کار خواهید کرد؟ حزب موتلفه اسلامی نیز این فرمایش رهبری را مورد عنایت قرار داد.

میرسلیم اولین کاندیدای حزب موتلفه در دوره دوازدهم است

عراقی افزود: تصمیم گرفتیم که ما هم باید از جایی شروع کنیم و کاندیدای خوبی برای این دوره از انتخابات معرفی کنیم و مقرر شد حزب در راستای کار قانونی حزب موتلفه اسلامی، در دوره دوازدهم کاندیدای مستقل برای ریاست جمهوری معرفی کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم کاندیدای حزب داشته باشیم در اولین اقدام در هر استان کمیته منابع تشکیل دادیم و منابع و ظرفیت‌های هر استان را از نظر کشاورزی، صنعتی، منابع مالی و معدن بررسی کردند و بر اساس این توانایی‌ها منابع همه استان‌ها را استخراج کردند و از همه اینها کتابچه عظیمی در کل کشور جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان گفت: در درون حزب موتلفه اسلامی 7 تا 8 نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کردند و وضعیت بالقوه کشور را در اختیار آنان قرار دادند و هر کس پس از بررسی‌های انجام شده برنامه‌های خود را ارائه می‌کردند که نهایتاً تصمیم گرفتند سیدمصطفی میرسلیم را به عنوان کاندیدای حزب موتلفه اسلامی معرفی کنند و این کار را در آبان ماه سال 95 در اجلاس دبیران استانی و شهرستان‌ها که بیش از 200 نفر حضور داشتند رسماً اعلام کردند.

چرا میرسلیم به عنوان کاندیدای حزبی انتخاب شد

وی در مورد انتخاب میرسلیم به عنوان کاندیدای حزبی گفت: از جمله شخصیت‌هایی هستند که دارای تحصیلات لازم و زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند تحقیقات جالبی در مورد مسائل مربوط به قومیت‌ها انجام داده‌اند و در زمینه فرهنگ هر قومی بسیار با مطالعه هستند و همه را جمع‌آوری کردند و در همین رابطه گفتند که مسئولان فرهنگی هر استان باید نیروی بومی همان استان باشند.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان تصریح کرد: میرسلیم برای اینکه بتواند در رابطه با وضعیت اقتصادی آن زمان کار کنند توانایی هر استانی را بررسی کردند چرا که باید بر اساس وسع آن استان کار شود.

وی گفت: زمانی که میرسلیم کاندیدای حزب انتخاب شدند به تمام استان‌ها اعلام کردند شما بیایید بدون در نظر گرفتن سلیقه سیاسی افراد شاخاص، نخبه و صاحب صلاحیت در مدیریت‌ها را شناسایی و پس از اینکه شناسایی کردید به تهران معرفی کنید چرا که وی معتقد هستند باید از نیروهای متخصص بومی هر استان حداکثر سعی براین باشد که در آن استان به کارگیری شود و اگر نیروهایی هم که کار ندارند به عنوان رابط استان و قالب مرکزی کشور بکارگیری شوند.

عراقی اضافه کرد: حزب موتلفه اسلامی در آبان ماه گذشته اعلام موجودیت کرد در حالی که جمنا چند ماه بعد از حزب بود اما یکی هستیم و جداگانه کاندیدا داریم و حضور کاندیدای ما موجب شد جریان انتخاباتی در کشور دو قطبی نشود و در همین راستا مردم به حزب اسلامی برنامه می‌دهند؛ حزب هم از برنامه‌هایش پشتیبانی می‌کند و در مقابل مردم مسئول است.

کناره‌گیریبه نفع کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

وی اظهار کرد: ما به عنوان حزب وارد صحنه انتخابات شدیم و بر اساس اساسنامه جمنا که در ماده 5 آمده است کسانی که تائید شده‌اند یک مجمع سه نفر از مراجع تشکیل جلسه می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که چه کسی بماند و یا چه کسی برود؟ اما تاکنون این کار انجام نشده و اگر ما حزب موتلفه تشخیص دهیم احتمال برد 30 درصد و احتمال برد اصلاح طلب 40 درصد است حاضر هستیم از حق خودمان به نفع کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بگذریم و با این اوصاف باز هم تمایل داریم که اصولگرا ببرد.

سفر میرسلیم به کردستان پس از برگزاری مناظرات سوم

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان در پاسخ به سوأل خبرنگار تسنیم در در مورد برنامه‌ها و سفر میرسلیم به کردستان گفت: ما پیشنهاد کردیم که میرسلیم به کردستان سفری داشته باشند و محمدعلی رحمانی رئیس ستاد انتخاباتی کل قول دادند که بعد از مناظرات سوم به چند استان از جمله کردستان سفر داشته باشند.

میرسلیم تمام برنامه‌های خود را در اختیارکاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار می‌دهد

وی گفت: میرسلیم در زمینه مسائل اقتصادی و تولیدی پیشنهاداتی به دولت یازدهم دادند اما اما قبول نکردند و اکنون نیز حاضر هستند که هر برنامه‌ایی درحوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشددر طبق اخلاص در اختیار کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران در مورد اعلام میزان حقوق و اموال شخصی میرسلیم در اختیار عمومی خاطر نشان کرد: میرسلیم در مناظره اول اعلام کردند که حاضر هستند میزان حقوق و اموال شخصی خود را در اختیار عموم قرار دهند.

وی گفت: بر اساس قانون هر کسی رئیس جمهور و یا وزیر می‌شود حتماً باید قبل از ورود به عرصه و پس از خروج میزان حقوق و اموال شخصی خود را در اختیار عموم قرار دهد و میرسلیم نیز این کار را انجام می‌دهد و میزان اموال شخصی خود را اعلام می‌کند و هیچ کسی را بدون رعایت این کار به عنوان مدیر دولت خود نمی‌پذیرند

وحدت عامل موفقیت و پیروزی است

عراقی در پاسخ یکی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی در مورد وحدت و همدلی و ارتباط با کشورهای منطقه افزود: میرسلیم در حزب موتلفه اسلامی تنها حزبی بوده که با احزاب 40 کشور جهانی همچون چین و ترکیه و کشورهای دیگر ارتباط دارد و حزب معتقد است که با کشورهای همسایه مسلمان ارتباط تنگاتنگ و با عزتی داشته باشند و هماهنگی قومیت‌ها و وحدت را موجب شکوفایی کشورها و عامل پیروزی و موفقیت می‌دانند.

از «دولت اعتدال» در کردستان خبری نیست

وی در پاسخ به سوأل خبرنگار تسنیم در مورد اظهارات خودشان در مورد نبود دولت اعتدال در کردستان اظهار کرد: دولتی که شعار اعتدال را سر داد دولت روحانی بود و بنده به عنوان فعال سیاسی شهادت می‌دهم که در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری جمع بسیاری از اصولگرایان کردستان به شعار اعتدال روحانی رأی دادند چون بر اساس شعار اعتدال این طور بنا بود که از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های افراد متخص و متعهد بدون در نظر گرفتن سلایق استفاده شود که این امر عملی نشد و به همین خاطر است که در کردستان از «دولت اعتدال» خبری نیست.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان در مورد تأخیر ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کردستان خاطر نشان کرد: ستاد را رسماً افتتاح کردیم اما نمود ستاد اگر بنر و پوستر باشد پس فردا انجام خواهیم داد ما فعلاً کارهای ستادی انجام می‌دهیم و در مناظره سوم وقتی پدیده ما خودش را نشان داد بیشتر کار خواهیم کرد.

وی در مورد سوال خبرنگار کردپرس در مورد اینکه آیا میرسلیم به آزادی بیان اعتقادی ندارند، گفت: میرسلیم زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند اصحاب رسانه را دعوت کردند و به آنها گفت ما یک گروه به نام ناظر داریم اما مطبوعات و رسانه‌ها باید خود نظارتی بر نوشته‌هایشان داشته باشند و این امر نشان از اهمیت وی به آزادی قلم و بیان بود اما عده‌ای

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش دستور خود با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها با بیان اینکه قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شورای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند، گفت: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است استفاده از ظرفیت های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی ادامه داد: شورا در ذات خود یعنی مخالفت با تصدی گری، دوری از نگاه از بالا به پایین در جوامع محلی و پرهیز از انحصار قدرت و تصمیم گیری در یک نقطه. امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است تسهیل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس یازدهم سرانجام طرح اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است، گفت: مجلس گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی برداشته است؛ آن چیزی که مجلس تصویب کرد و این روزها در حال رفع اشکالات شورای محترم نگهبان بر آن است اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می زنند و از عرضه آن ها به بازار خودداری می کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود.

دکتر قالیباف ادامه داد: جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علیرغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آن نبوده است؛ این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می شود و آن ها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون ها دلار ارز می کند و منابع کشور را به قصد سودهای شخصی کلان حبس می کند باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی خود را شخصا چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند. این مالیات در اصل مالیات بر سوداگری و سفته بازی بوده و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه ای مطرح بود اما مجلسی شانه، زیر بار مسئولیت تصویب آن نداده بود و مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلا در تابستان ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ وعده داد بود تصویب کرد.

وی افزود: مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای محترم نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند