Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران معدن آزادشهر به روحانی که برای سرکشی به این معدن پس از حادثه انفجار رفته بود، درباره مشکلات کاری و معیشتی خود اعتراض کردند.

در پنجمین روز از حادثه انفجار و ریزش در معدن زغال سنگ آزادشهر، آقای روحانی رئیس جمهور برای سرکشی و دیدار با بازماندگان و کارگران صبح دیروز به آزادشهر رفت. در حالی که تا کنون بیش از 20 پیکر از معدنچیان جان باخته در این حادثه پیدا شده و هنوز از سرنوشت 13 تا 15 معدنچی اطلاعی در دست نیست، آقای روحانی با حضور در محل حادثه در میان کارگران سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدنچیان که از وضعیت پیگیری مطالبتشان توسط دولت گله‌مند بودند با شعارهای انتقادی اعتراض خود را به رئیس جمهور نشان دادند. اعتراضات به حدی بود که روحانی مجبور به ترک معدن شد و متاسفانه صحنه‌های تلخی رقم خورد.
پیش از این و در مراسم روز جهانی کارگر نیز کارگران تهرانی اعتراض شدید خود به دولت را با سر دادن شعارهایی از قبیل «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز زندگی کارگر رو به فناست امروز» نشان دادند و البته مجری مراسم آنها را متهم کرد که پول اندکی گرفته‌اند تا اعتراض کنند!
در ادامه برخی از مشکلات کارگران معدن یورت که از زبان یکی از کارگران به نمایندگی دیگران در حضور روحانی مطرح می‌شد را مشاهده می‌کنید:‌
* ما ۲۲ سال در این معدن کار می‌کنیم  اصلا هیچ کدامتان نمی‌دانید که کار در معدن یعنی چی؟
* حالا یادتان افتاده اینجا آمدید؟ ۴۰ نفرمان را از دست دادیم.۱۷۰ بچه بی‌پدر شده. ۴۰ تا زن بیوه شده. چرا کار در معدن ایمنی ندارد و کسی پیگیر نیست.
 * چند سال پیش ما آمدیم دادگاه آزادشهر شکایت کردیم. همین همکاران شما ما را با باتوم زدند و فرار کردیم.
* پارسال آمدیم فرمانداری اعتراض کنیم که ۱۴ ماه حقوق نگرفته بودیم. با زن‌هایمان آمدیم، خانم‌هایمان را آوردیم که حق‌مان را بگیریم یعنی تو رئیس‌جمهور متوجه نشدی؟!
* من بیست میلیون تومان از این شرکت طلب دارم ۱۰ هزار تومان پول در خانه‌ام نیست که بچه‌ام را به دکتر ببرم...
* آقای رئیس‌جمهور کارگر این معدن یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد. وجداناً شما با یک میلیون تومان می‌توانید زندگی کنید؟ شما بگویید چطوری زندگی می‌کنید؟
* ما فرماندار نداریم. بخشدار نداریم. استاندار نداریم. شما ساختمان پلاسکو ۱۴ نفر مردند چه تشییع جنازه‌ای انجام دادید؟ چرا برای مردگان ما تشییع جنازه‌شان اینطوری شد؟
* من دلم درد دارد. بگذارید حرفم را بزنم. من دلم داغ دارد. همه‌شان مرده‌اند. ۴۰ نفر اینجا مرده‌اند. ما یکماه دیگر هم نمی‌توانیم اینها را بیرون بیاوریم...
* آقای رئیس‌جمهور از شما خواهش دارم. تا الان کجا بودید؟ شما اصلا می‌دانید کار معدن یعنی چه؟ معدن‌کار یعنی چی؟
* آقا بیمه‌های ما را نمی‌ریزند. ما یکسال کار می‌کنیم شش ماه بیمه ما را می‌ریزند. بیمه‌ ما را کتابخانه رد می‌کنند. بیمه ما را آرایشگری رد می‌کنند. سختی کار و زیان‌آوری کار به ما نمی‌دهند. آقای رئیس‌ جمهور چه کار کنیم ما.
* بگذارید من درد دلم را بگویم. رئیس‌جمهور دیگر اینجا نمی‌آید. تا ۵۰ نفر نمیرند رئیس‌جمهور دیگر اینجا نمی‌آید. به قرآن نمی‌آید...
واکنش عجیب
 مشاوران رئیس‌جمهور!
در پی اعتراض گسترده کارگران معدن یورت به روحانی، مشاوران و اطرافیان روحانی به توجیهات عجیب و غریب متوسل شدند.
آقای روحانی دیروز با چند روز تأخیر، به استان گلستان رفت، جایی که ده‌ها کارگر در آوار معدن یورت دفن شدند. کارگران و اهالی منطقه در پی حضور روحانی، به وی اعتراض کردند که چرا در این سال به داد کارگران نرسیده و این قدر دیر - در شب انتخابات- سراغ آنها آمده است. این اعتراض‌ها به قدری شدید بود که خودروی حامل روحانی سعی کرد جمعیت معترض را بشکافد و محافظان او را از صحنه خارج کنند که در این حیص و بیص به چند کارگر نیز آسیب رسید.
اما نکته جالب دست‌پاچگی مشاور و معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور است که با انتشار توئیت‌هایی سعی کردند اعتراض معدنکاران- یک هفته پس از اعتراض کارگران به روحانی در تهران - را مصادره به مطلوب کنند؛ چنان که حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی نوشت: «او به میان معدنکاران نرفت تا با اندوه آنان عکس بگیرد، رفت تا صدای آنان را به گوش همه ما برساند و چشمان ما را با چهره افسرده آنان آشنا کند. گزارش ملی و مستقل حادثه معدن‌ها کف مطالبات معدن‌کاران است. باید معلوم شود چه کسانی معدن‌کاران را استثمار می‌کنند. معدن‌کاوی با کدام فناوری؟».
حمید ابوطالبی معاون سیاسی هم مدعی شد: «استاندار محترم گلستان از من خواست با سفر رئیس‌جمهور به معدن یورت آزادشهر به علت غم و اندوه بالای کارگران و التهاب خانواده‌های آنان مخالفت کنم. دکتر روحانی با مخالفت به من گفت: من رئیس‌جمهور زمان درد مردم و التهاب آنان هستم، اگر فریاد آنان در برابر من، سبب آرامش ملی خواهد شد، من باید بروم. من تنها به معدن می‌روم تا معدنچیان برای فریاد کشیدن بر سر بالاترین مقام رسمی کشور احساس آرامش و راحتی کنند؛ این افتخار من است.»
این ژست عاری از واقعیت در حالی است که هفته گذشته مجری برنامه تبلیغاتی روحانی، در پی اوج‌گیری اعتراض کارگران، آنها را تهدید کرد که دهانتان را خُرد می‌کنیم.
کارگران به ستوه آمده شعار می‌دادند «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر، رو به فناست امروز.»

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عالی‌شهر با تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام رئیس مذهب شیعه اظهار کرد: تا قبل از امام صادق علیه السلام ائمه اطهار نمی‌توانستند مطالب دین را برای مردم بیان کنند چون دشمنان آنها نمی‌گذاشتند اما زمان امام صادق علیه السلام چون بنی امیه در حال انقراض و بنی عباس تازه جایگزین آنها شده بودند مدتی از دشمنی با امام صادق (ع) به صورت ظاهری دست برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت مجالی پیدا کرد که دانشگاهی تشکیل دهد و چهار هزار نفر مستقیم و ۱۲ هزار نفر غیر مستقیم شاگرد داشت باشد و تمامی مسائل دین را بیان کند برای همین که فقه ما از روایات امام صادق (ع) گرفته شده ما را شیعه جعفری می‌گویند.

امام جمعه عالی‌شهر بیان کرد: اضافه کرد: در رابطه با عظمت امام صادق (ع) همین بس که تمامی امامان اهل سنت شاگرد امام صادق (ع) بوده‌اند، ابوحنیفه رئیس مذهب حنفی و مالک بن انس رئیس فرقه مالکی شاگرد مستقیم امام صادق (ع) بوده‌اند و شافعی و احمد حنبل هم که بعداً متولد شده‌اند شاگردان مالک بن انس بودند که او شاگرد امام صادق (ع) بوده است

وی ادامه داد: به جوانان عزیز توصیه می‌کنم که به روایات امام صادق (ع) مراجعه کنند و فریب تبلیغات دشمن را نخورند که خودشان را پدر خیلی از علوم می‌دانند در حالی که پدر همه علوم دنیا در رشته‌های مختلف شاگردان امام صادق (ع) مثل جابربن حیان و دیگران بوده‌اند که آثارشان هنوز هم در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود

حمیدی‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان افزود: ایشان لزوم تشکر از معلمان را وظیفه همه مردم می‌دانند چون معلمان هستند که فرزندان ما را تربیت می‌کنند و تعلیم می‌دهند برای سراسر عمرشان، ایشان مهمترین موضوع در آموزش و پرورش را تحول می‌دانند و بر روی اجرایی شدن سند تحول بنیادین تاکید می‌کنند.

وی ادامه داد: این سند مهم که در سال ۱۳۹۰ تصویب شد، در دولت قبل در کشو گذاشته شد و در آن را بستند آقا فرمودند ما آن چند سالی ضرر کردیم دولت قبل نه تنها سند تحول را اجرایی نکردند بلکه در مقابل سند ۲۰۳۰ دیکته شده آمریکا و غرب را که سند بردگی ملت ایران و تربیت غربی کردن فرزندان ما بود را تصویب و به آموزش و پرورش و ۱۷ دستگاه دیگر جهت اجرا ابلاغ کرد و به طور جدی شروع به اجرای آن در مدارس کردند.

امام جمعه عالی‌شهر ادامه داد: وقتی هم که رهبری بر سر آنها فریاد کشید که چرا این سند را پذیرفته‌اید و اجرا می‌کنید رئیس جمهور وقت گفت من تا آخر پای اجرای سند ۲۰۳۰ هستم.

وی افزود: ما باید درس بگیریم که یک انتخاب غلط چه بر سر ملت می‌آورد هم در مسئله اقتصادی که رکود و عقب گرد یک دهه بر ملت مظلوم ایران تحمیل کردند که امروز هر چه هم تلاش‌های جهادی و شبانه روزی دولت انجام می‌شود ملت ایران تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت احساس نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله دین و فرهنگ ما شاهد بودیم که نوجوانان و جوانان ما چقدر آسیب دیدند و امروز چگونه نسبت به ارزش‌های دینی بی‌خیال شده‌اند و همسو با دشمن در مقابله با ارزش‌های دینی حرکت می‌کنند البته این مسئولیت ما را خیلی سنگین می‌کند که به هر نحوی که می‌توانیم برای نجات جوانان و نوجوانان عزیزمان تلاش کنیم.

کد خبر 6095809

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است