Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از معلمان، فرهنگيان و دانشجويان دانشگاه‌ فرهنگيان در جريان انتقاد و اعتراض خويش به سند 2030 يونسکو و متعاقباً اظهار گله‌مندي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان داشتند.

به گزارش مشرق، سند 2030 جمهوري اسلامي ايران سندي است که آذرماه 95 بدون هيچ‌گونه اطلاع‌رساني قبلي و حتي بدون حضور نهادهاي تصميم‌گير، سياستگذار و قانونگذار از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي و چهره‌هاي علمي کشور و خبرنگاران رونمايي شد و روز گذشته رهبر معظم انقلاب با گلايه از شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي گفتند: «اين شورا بايد مراقبت مي‌کرد و نبايد اجازه مي‌داد که کار تا جايي پيش برود که اکنون ما مجبور به جلوگيري از آن شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سند 2030 جمهوري اسلامي ايران سندي است که بعد از رونمايي مشخص شد «يونسکو» به عنوان بازوي سازمان ملل متحد که کار و دستورالعمل اصلي فعاليت‌ خود را از «مرکز عمليات‌هاي نظامي و غيرنظامي امريکا» دريافت مي‌کند، متولي اصلي آن محسوب مي‌شود. سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران همان سندي است که دولت‌هاي متعهد شده از جمله ايران نيز خود را موظف کردند با اجرايي کردن شاخص‌هاي هجده‌گانه اين سند، با بسيج تمامي توان خود، در راه دستيابي به اهداف اين اعلاميه بکوشند و تا سال 2015 ميلادي به تمامي مفاد آن در کشورهاي خود جامه عمل بپوشانند.
سند 2030 جمهوري اسلامي ايران سندي است که محمد فرهادي، وزير علوم در نشست عالي‌رتبه مشورتي در زمينه آموزش 2030 و رونمايي از سند ملي آموزش 2030 گفته بود: «تهيه سند ملي آموزش 2030 نشانه حرکت هوشمندانه جمهوري اسلامي ايران مطابق با آخرين مصوبات و دستورالعمل‌هاي بين‌المللي است.» هرچند که وي بعد از انتقادهاي فراوان در زمينه استحاله فرهنگي کشورمان، قسم خورد که سند 2030 را امضا نکرده و از مغايرت‌هاي آن اطلاعي ندارد!

سند 2030 جمهوري اسلامي ايران همان سندي است که ترويج نئوليبراليسم در حوزه فرهنگي به عنوان مهم‌ترين ايراد موجود به اين سند وارد شد و اين همان چيزي است که نهايتاً به حذف دين از فضاي تعليم و تريبت کشورها ختم مي‌شود.

سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران همان سندي است که با غفلت از موارد مندرج در اسناد بالادستي، توجه به ديدگاه‌هاي اسلامي و مصالح ملي تدوين شده است؛ از قبيل عدم ذکر مفاهيمي چون اعتقاد به خدا، وحي، معاد، نبوت و امامت، رهبري نظام اسلامي و ولايت فقيه، آزادي توأم با مسئوليت در برابر خدا، ارزش‌هاي انقلاب، حمايت از مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار، مصاديق تقواي الهي، جهاد، امر به معروف و نهي از منکر، تولي و تبري، عفت، شجاعت، همه مباحثي که به حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامي مربوط است، انسجام ملي، بيان تکاليف ديني، توجه به تمدن اسلامي ـ ايراني، آرماني بودن جامعه عدل مهدوي، خدا‌محوري نه انسان‌محوري، اهميت پاکدامني و ازدواج، استحکام خانواده، ارزش‌ها، نقش‌ها و مسئوليت‌هاي جنسيتي (دختران – پسران)، عدالت، قناعت و انضباط مالي و پرهيز از اسراف، معاش حلال، توجه به طبيعت به عنوان امانت الهي، مرزهاي حلال و حرام در رفتارها، بزرگداشت ايام‌الله، تعظيم مجالس و اماکن مذهبي، انس با دعا و توسل، آموزش قرآن و... را زير پا قرار داده است.

سند تحميلي يونسکو سندي است که دولت را موظف مي‌کند به طور مستمر و با فاصله‌هاي کوتاه، تمامي اطلاعات آموزشي از حيث منابع، محتواها، افراد آموزش‌دهنده و آموزش‌گيرنده و مکان‌هاي آموزشي را به سازمان ملل ارائه کند که اين خود اطلاعات دقيق به سازمان ملل و از آن طريق به امريکا و مراکز براندازي نظام ارائه کردن است. سند صهيوني – امريکايي يونسکو سندي است که دبيرکل کميسيون عالي يونسکو در ايران نيز خود با اشاره به اينکه در برخي موارد اين سند مغايرت‌هايي با منافع و ارزش‌هاي ايران وجود دارد، با صراحت اظهار داشته بود: «اقرار مي‌کنم که بخش‌هايي از سند 2030 با منافع و ارزش‌هاي ايران تضاد دارد.»

سند سازمان ملل، در نهايت به ترويج اباحه‌گري و افکار منحط لائيسيته در نظام تعليم و تربيت ايران مي‌انجامد.
سند 2030 ناقض همه اسناد بالادستي از جمله قانون اساسي، سياست‌هاي کلي ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب و ساير قوانين لازم‌الاجراي حوزه تعليم و تربيت است.
بيانات صريح رهبر معظم انقلاب درباره اين سند و اشاره به آن در حالي بوده که ايشان پيش‌تر از اين نيز هشدارهاي لازم را ارائه کرده بودند و در ديدار سال گذشته معلمان و فرهنگيان فرمودند: «ما براي تربيت نسل آينده با حريفي به نام «نظام سلطه بين‌المللي» مواجه هستيم که براي نسل جوان ملت‌ها به ويژه ملت ايران برنامه دارد. نوسازي نظام آموزشي به شيوه تقليدي و رونويسي از دست غربي‌ها کاري غلط است.
آموزش و پرورش در قانون اساسي، مسئله‌اي «حاکميتي» است و دولت بايد نقش‌آفريني کند.» اما به‌رغم اين، همواره اين حاميان امضاي اين سند بودند که آن را رشدي برابر با شاخص‌هاي استاندارد جهاني توصيف مي‌کردند که «آموزش باکيفيت» را به همراه دارد. دولت و شخص وزير پرحاشيه آموزش و پرورش و همچنين وزير علوم بايد در اين رابطه و ظلمي که به جامعه فرهنگي و نظام تعليم و تربيت کرده‌اند پاسخگو باشند. البته از بي‌تدبيري شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم نمي‌توان در اين رابطه به راحتي گذشت.

منبع: روزنامه جوان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به هفته معلم و تبریک این هفته اظهار داشت: انبیا و اوصیای خدا بزرگترین معلمان تاریخ بشری بوده و اهمیت شغل معلمی و بحث تعلیم و تعلیم باید در افکار عمومی مشخص و ارزش تعلیم و تربیت در جامعه آشکار شود تا همه به سمت معلمی و تعلیم و تربیت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت نخستین چیزی است که به آن اشاره شده و اگر نبود خلقت معنا نداشت پس اگر معلم بشریت وجود نداشته باشد خلقت عالم هستی فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال از اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل کرده، یاد دادن و خواندن است و در دین مبین اسلام، خداوند متعال به نوشتن و قلم قسم یاد کرده است که در هیچ مکتبی اینگونه نبود پس خدا به علم قسم خورده در حالی که در سایر ادیان به علم‌آموزی اشاره‌ای نشده است.

وی با اشاره به اینکه مقام تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام ارزش زیادی دارد افزود: امام باقر(ع) فرمود تمام جنبدگان روی زمین برای معلم خوب استغفار می‌کنند و حتی در دریاها، ماهیان در حق معلمان استغفار کرده و می‌توان گفت که دنیا به معلمان دعا می‌کند و خدا همه را مکلف به احترام به معلمان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: با توجه به اینکه انسان اشرف مخلوقات است وظیفه معلم تربیت اشرف مخلوقات بوده، پس تمامی دولتمردان و دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: ایشان فرمودند که معلمان باید تقویت و از لحاظ مالی و مسائل معنوی توانمند شوند و در این راستا نیز سند تحول باید عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر تقویت معاونت پرورشی تاکید کرده و فرمودند که باید این معاونت با قوت و قدرت کار خود را ادامه داده و از سوی دیگر معلمان نمونه معرفی شوند.

وی افزود: انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از معلمان این بود که تنها به مقوله تعلیم بسنده نکنند بلکه باید هویت ایرانی و اسلامی به دانش‌آموزان داده و به آنها انگیزش و امید بدهند و دانش‌آموزان را توانمند تربیت و روح آنها را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: از سوی دیگر به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، معلمان باید افتخارات کشور و خطرات دشمن را به دانش‌آموزان تبیین کرده و شاگردان زنده تربیت کنند نه اینکه روح آنها را از بین ببرند بلکه باید آنها را بااحساس مسئولیت و باانگیزه بار بیاورند چون مسئله معلمی مهم و در عین حال مسئولیت بسیار سنگینی است.

وی در ادامه با اشاره به حرکت‌های مردمی و دانشجویی سراسر دنیا در حمایت از مردم غزه بیان کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های آمریکا به مسئله غزه حساسیت نشان داده‌اند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید غزه به مسئله بین‌المللی تبدیل شده و نباید اجازه داد که این مسئله از افکار عمومی دنیا خارج شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا نیز همواره از وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حمایت کرده و با دانشجویان حامی غزه به شکل وحشیانه برخورد می‌کند و بنابراین باید آنها را شناخت چون آنها از انسانیت دوری جسته و همانند حیوان با زنان برخورد می‌کنند که این خود چهره واقعی آنها را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز معلم
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم