Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@07:01:07 GMT

مستندی که پس از 10 سال تمام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۲۴۶۵

به گزارش بولتن نیوز، طبق گزارش رسیده،فیلم مستند «ساز و مهر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تهیه‌کنندگی مرتضی پورصمدی و کارگردانی محسن نظری، پس از ده سال فیلمبرداری آماده نمایش شد تا برای اولین نمایش عمومی راهی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شود.
مرتضی پورصمدی پیرامون تولید این فیلم مستند،گفت: «ساز و مهر» به زندگی و فعالیت‌های استاد «ابراهیم قنبری‌مهر» می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از آخرین بازماندگان و شاگردان مکتب استاد صبا است که علاوه بر نوازندگی، سازهای مختلف هم می‌سازد.
وی ادامه داد: استاد ابراهیم قنبری‌مهر از نوادر روزگار است، چون در فضایی شهودی از شغل نجاری سراغ ساخت ساز می‌رود و در سن 21 سالگی نواختن ساز را فرا می‌گیرد. او شاگرد استاد ابوالحسن صبا می‌شود و دوستی عمیقی میان آن‌ها شکل می‌گیرد؛ تا جایی که سلوکی چند ساله با هم داشتند.
پورصمدی افزود: استاد قنبری‌مهر در ادامه فعالیت هنری خود بیانگذار کارگاه‌های سازسازی وزارت فرهنگ و هنر می‌شود و انقلابی در سازسازی از ساز هارپ که سازی غربی است گرفته تا سازهای ایرانی ایجاد می‌کند. در حال حاضر هم مجموعه‌ای از زیباترین سازهای ساخته شده توسط او در موزه موسیقی به نمایش گذاشته شده است.
تهیه‌کننده مستند «ساز و مهر» تاکید کرد: قنبری‌مهر هم اکنون در آستانه 90 سالگی است و در این مستند، ما از کودکی تا کهن‌سالی‌اش را روایت می‌کنیم. او ذخیره‌ی بسیار مستند و زنده از 70 سال موسیقی ایران است. در این مستند بر خلاف معمول گفتگویی با اطرافیان وی صورت نمی‌گیرد و تنها شاهد روایت‌های زندگی از زبان خودشان خواهیم بود.
پورصمدی در پایان، پیرامون چگونگی شکل‌گیری این مستند توضیح داد: همسر من بتول قنبری‌مهر دختر این استاد بزرگوار است و با توجه به وضعیت جسمی ایشان و گوشه‌گیری که داشتند، تنها دخترشان می‌توانست رضایت ایشان را برای ساخت مستند جلب کند. فیلمبرداری مستند «ساز و مهر» طی ده سال انجام شده است و در این مستند با بیش از 35 ساز مختلف که ابراهیم قنبری‌مهر ساخته است، آشنا خواهیم شد و صدای این سازها و البته نوازندگی ایشان را خواهیم شنید.
عوامل تولید مستند «ساز و مهر» عبارتند از: پژوهش و خط داستانی: بتول قنبری‌مهر؛ تصویربرداری، صدابرداری و کارگردانی: محسن نظری، تدوین: فرشاد فدائیان؛ عکاس : نسترن نظری، تهیه‌کننده: مرتضی پورصمدی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • قرآن همه چیز ماست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند