Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@04:10:20 GMT

اخراج گسترده اتباع خارجی از کویت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۲۷۹۳

وزارت کشور کویت با ارائه آماری حیرت انگیز از سیاست قاطعانه خود برای کاهش قابل توجه تعداد اتباع خارجی مقیم این کشور خبر داده است.

العالم: وزارت کشور کویت اعلام کرد که در سال 2016 نزدیک به 20 هزار تن از اتباع خارجی مقیم این کشور اخراح شده اند که معادل 54 تن در روز می باشد.
مقامات قضایی کویت گفته اند که این افراد به دلیل نداشتن اقامت قانونی و پیش رو داشتن جرایم قضایی اخراح شده اند،اما شواهد عینی نشان می دهد که تعدادی از این افراد به بهانه های مختلف از کویت اخراج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کویت به دلیل نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های اخیر یارانه های حمایتی بنزین را کاهش و هزینه های آب و برق را افزایش داده است که البته با اتخاذ پاره ای از تدابیر شهروندان کویتی از این گرانی مستثنی شده اند اما اتباع خارجی مقیم برای ادامه اقامت در کویت باید هزینه های گزافی را بپردازند.
همچنین وزارت کار کویت اعلام کرده است در سال جاری میلادی روادید ورود به کویت برای اقامت و اشتغال را از 253 هزار به 243 هزار مورد کاهش داده تا از این طریق فقط بر اساس نیازهای ضروری شرکت های تجاری، اتباع خارجی جذب کارشوند.
براساس این گزارش، اکنون دو سوم جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفری کویت را اتباع خارجی تشکیل می دهند. اتباع هندی و مصری هر یک با 900 هزار نفر در صدر آمار نیروی کار خارجی در کویت قرار دارند.
وزارت کار و امور اجتماعی کویت قصد دارد با محدود کردن صدور پروانه اقامت به اتباع خارجی٬ شمار افراد غیر کویتی مقیم را به یک سوم جمعیت این کشور کاهش دهد و تنها از نیروهای متخصص و فنی استفاده کند.
افزایش هزینه های زندگی و تورم و افزایش قیمت بنزین ، آب و برق و اجرای قریب الوقوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در کویت نیز سبب خروج روز افزون اتباع خارجی از کویت شده است.
براساس مصوبه جدید و قانون مالیات بر ارزش افزوده، کارشناسان مالی تاکید می کنند که قیمت کالاهای مصرفی 6 درصد و تورم تا مرز سه درصد افزایش خواهد یافت که اتباع خارجی مقیم به دلیل درآمدهای محدود٬ متحمل ضرر بیشتری می شوند.
وزارت آب و برق کویت نیز از افزایش تعرفه های آب و برق برای منازل اتباع خارجی تا مرز 65 دلار در ماه خبر داده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی