Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:29:49 GMT

اعتراض به نتیجه انتخابات فرانسه/ پلیس به گاز اشک آور متوسل شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۳۷۰۶

اعتراض به نتیجه انتخابات فرانسه/ پلیس به گاز اشک آور متوسل شد

پلیس فرانسه با گاز اشک آور به استقبال معترضینی رفت که با تشکیل ستادی خواهان بایکوت دور نهایی انتخابات فرانسه بودند و شعار «نه به لوپن، نه به ماکرون» سر می دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پیروزی «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، اگرچه حامیانش را به پایکوبی و برگزاری جشن در صحن موزه «لوور» واداشت؛ اعتراضات خیابانی مخالفین را نیز در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، بعد از پایان دور نخست انتخابات که در ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار شد، برخی از طرفداران نامزدهای بازمانده از ادامه رقابت، در اقدامی معترضانه، ستادی را با شعار «نه به ماکرون، نه به لوپن» تشکیل دادند که گویای عدم رضایت آنها از سپردن زمام اداره کشور به هر یک از ۲ نامزد باقی مانده در گود انتخابات بود.

در همین راستا، به گفته خبرنگار روزنامه «فیگارو»، حدود ۳۰۰ معترض پاریسی با تجمع در محله «منیل مونتان»، دقایقی پس از آنکه ماکرون طعم پیروزی را چشید، خواستار استعفای وی شدند.

در این بین، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن معترضینی که با پرتاب اشیاء به سوی نیروهای امنیتی به استقبال آنها رفتند، به گاز اشک آور متوسل شد حال آنکه به گفته خبرنگار «ریانووستی»، دستکم ۳ بار نیز صدای شلیک گلوله به گوش رسید.

گفتنی است ماکرون ۳۹ ساله که از حامیان عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا است، جوان ترین رئیس جمهوری این کشور از زمان حکومت ناپلئون بناپارت (۱۸۱۴ -۱۸۰۴) به شمار می رود.

وی در بیانیه ای خطاب به خبرگزاری رویترز گفت: برگ جدیدی در تاریخ طولانی فرانسه ورق خورد. می خواهم که این [دوره جدید] دوره ای از کشف مجدد امید و اعتماد باشد.

ماکرون انتخابات دیروز یکشنبه را با کسب ۶۵.۱ درصد آراء، به نفع خود تمام کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم

به گزارش جماران؛ برخی رسانه ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارد. پلیس فرانسه در حال بررسی حادثه است.

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است.

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 1.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم