Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا حیدرعلی پوراحمدی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیپلماسی وحدت اسلامی راهبرد و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی برای ایجاد امت واحده است به گونه‌ای که همه فرق و مذاهب اسلامی به صورت برابر و همسان از پیامدهای آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دیپلماسی وحدت اسلامی مهمترین راه‌کار برای تقریب مذاهب در شکل کلان است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان در ادامه با تاکید به اینکه دیپلماسی وحدت اسلامی باید براساس پیام بعثت باشد، خاطرنشان کرد: دیپلماسی در جامعه اسلامی کنونی براساس بعثت نیست و اهل تشیع یا تسنن به دنبال رساندن پیام تشیع و تسنن هستند نه پیام اسلام و این باعث ایجاد اختلاف شده است.

پوراحمدی با اشاره به نقش آفرینی آموزه‌های دینی در تشکیل امت واحده، اضافه کرد: نخبگان، روحانیون و علما در این زمینه بالاترین نقش را برعهده دارند به طوری که با تبیین پیام بعثت و محور قرار دادن مشترکات دینی می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

پوراحمدی ادامه داد: لازم است نخبگان اشتراکات را استخراج کنند تا دیپلماسی وحدت اسلامی بر اساس اشتراکات طراحی شود.

وی تأکید کرد: ما باید در برابر تهدیدات علیه مسلمانان به دفاع مشترک بپردازیم و همبستگی هویتی جهان اسلام را تقویت کنیم.

به گفته مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان، مقام معظم رهبری نسبت به دیپلماسی وحدت تاکید دارند، این امر تاثیر بسیار زیادی در جهان اسلام می تواند داشته باشد و راه خروج جهان اسلام از بحران است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید

مرجع تقلید شیعیان گفت: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله  نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند. 

وی با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصاً رژیم صهیونیستی افزود: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم  و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند. 

 در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • وحدت «میدان و دیپلماسی» در موفقیت های ایران نقش آفرین است