Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@14:08:14 GMT

ماجرای سفر پر حاشیه روحانی به معدن آزاد شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۵۴۹۳

رویداد۲۴-در پی وقوع انفجار و فاجعه انسانی در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، رئیس جمهوری سفری به این منطقه داشت که البته با حاشیه هایی همراه بود و به روایت معاون معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت، پای درد دل و صحبت های معدن کاران نشست.
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه یعنی چهار روز بعد از وقوع حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزاد شهر، حسن روحانی برای بررسی دقیق تر وضعیت این حادثه به منطقه آزادشهر استان گلستان سفر کرد و طی آن با کارگران معدن و خانواده تعدادی از داغ دیدگان این حادثه دیدار داشت؛ اما این سفر با حواشی نیز همراه بود، به طوری که برخی سایت های خبری تلاش کردند تا با برجسته سازی آنها، شایعه حمله معدنکاران و خانواده شان را به خودروی حامل رئیس جمهوری مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پایان دیدار روحانی از معدن زمستان یورت آزادشهر و هنگام خروج وی از محل، تعدادی از افراد که برخی سایت های خبری آنها را معدنکاران و خانواده قربانیان حادثه معرفی کرده بودند، به خودرو حامل رئیس جمهوری حمله ور شدند.
جعفر سرقینی - معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت- درباره وقایع این سفر به ایسنا گفت: رئیس جمهوری در این سفر به محل معدن زغال سنگ رفت و با خانواده قربانیان این حادثه و کارگران معدن دیدار و گفت‌وگو کرد و مستقیما به صحبت های آنها که حتی گاهی به تندی می‌کشید نیز گوش داد.
وی ادامه داد: در پایان ملاقات‌ها رئیس جمهوری دستوراتی را درباره این حادثه از قبیل رسیدگی فوری به موضوع وضعیت پرسنل مخصوصا در دوره ای که هنگام تعطیلی موقت معدن بیکار می شوند را صادر کرد. هم چنین طی دستوری از کمیته حقیقت یاب خواست تا عوامل موثر و افراد مقصر در این حادثه را شناسایی کرده و طبق قوانین با آنها بر خورد کنند.
سرقینی درباره حواشی پیش آمده در این سفر نیز اظهار کرد: به هر حال مردم و خانواده قربانیان داغدار هستند و واکنش هایی را نسبت به حادثه پیش آمده نشان دادند که البته رئیس جمهور نیز به آنها واقف بود و با صبر به حرف ها و گلایه های آنها گوش داد.
اظهارات سرقینی در حالی است که فیلم هایی در فضای مجازی از طریق کانال های تلگرامی برخی سایت های خبری با عنوان حمله کارگران به رئیس جمهوری منتشر شده که طبق پیگیری ها و گفت وگوی خبرنگار ایسنا با حاضرین در محل معدن، با وجود ناراحتی زیاد کارگران از حادثه رخ داده ولی افراد حمله کننده به خودرو حامل رئیس جمهوری عمدتا کارگر نبوده و به نظر می‌رسد این افراد، نیروهایی با لباس مبدل از بیرون معدن بودند که به قصد تشویش فضای حضور روحانی در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر به آن محل آمده بودند. این در حالی است که طی یکی دو روز گذشته تبلیغات و فضاسازی مخربی از سوی تعدادی رسانه های محلی در مورد حضور روحانی در آزادشهر صورت گرفته بود.
در این میان برخی افراد و شبکه های اجتماعی همچنان در تلاش هستند به شایعات درگیری محافظان رئیس جمهوری با کارگران دامن بزنند، در حالی که ویدیوها نشان می‌دهد رئیس جمهوری در جمع کارگران معدن آزاد شهر به شکل مستقیم حضور یافته و در زمان حمله افراد ناشناس به خودروی حامل وی نیز هیچ برخورد تندی از سوی محافظان وی با این افراد صورت نگرفته است. روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تونل معدن زغال سنگ زمستان یورک آزادشهر گلستان بر اثر خطای ایمنی و انفجار گاز متان انباشته شده در محیط تونل معدن فرو ریخت که حدوده ۳۰ نفر از کارگران معدن در تونل های زیرزمینی محبوس شدند و بیش از ۲۰ معدنکار نیز جان خود را در این حادثه از دست دادند.
این معدن تحت تصدی گری دولتی نبود و متعلق به بخش خصوصی است که عمده سهام آن، حدود ۲۰ درصد به شرکت مهر اقتصاد ایرانیان - وابسته به بسیج - بوده و دیگر سهامداران خردتر نیز شامل تکادو - مربوط به شرکت سپاهان-، نگین طبس و کارمندان بازنشسته زغال‌سنگ و مردم عادی است.
پر واضح است که پیگیری هرچه سریعتر و شناسایی مقصران این حادثه ناگوار و اطلاع رسانی در مورد کارهای صورت گرفته کمترین توقعی است که از دولت می رود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز