Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد دولت در حوزه اشتغال استان اصلا قابل دفاع نیست و ما به‌دنبال این هستیم که دولت با توجه به ورود انرژی گاز به زاهدان معضل اشتغال را حل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، پیمان فروزش در نشست خبری که به میزبانی دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد دولت یازدهم در 4 سال اخیر بسیار مثبت و شفاف بود، هر چند که تنگناهایی از دولت گذشته وجود داشت و این دولت با سختی و تلاش توانست تخریب‌هایی که از دولت قبل وجود داشت را ترمیم کرده و بستری را برای رشد و توسعه اقتصادی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت یازدهم موفق شد در ابعاد توسعه پایدار در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی کارهای بسیار خوبی انجام دهد، افزود: دولت در حوزه اقتصاد با توجه به اینکه متوسط رشد اقتصادی ایران در برنامه قبلی حدود 8 درصد بود، موفق شد رشد اقتصادی را از منفی 6 درصد به مثبت 6 درصد برساند؛ که این نشان می‌دهد تلاش‌های زیادی از سوی دولت صورت گرفته است.

تلاش می‌کنیم بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

وی بیان کرد: در حوزه سلامت دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب شد در اکثر شهرهای ایران سهمی که مردم برای درمان پرداخت می‌کنند بسیار کاهش یابد و مردم از این پدیده راضی هستند؛ اینها چشمه‌ای از فعالیت‌های دولت یازدهم است و ما هم برای عزت و سربلندی ایران فکر می‌کنیم ادامه دولت آقای روحانی به نفع کشور است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم بستری را برای مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات فراهم کنیم.

فروزش ادامه داد: شعار ما در این دوره انتخابات سیستان و بلوچستان مشارکت حداکثری به‌علاوه رکوردزنی در این مشارکت است و تلاش داریم رقم مشارکت مردم استان در انتخابات را از 74 درصدی که در دوره قبل به آقای روحانی رأی دادند با رکوردزنی افزایش دهیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان با اشاره به استعفای برخی از اعضای ستاد در شهرستان ایرانشهر، گفت: ما در سطح استان برای انتخاب اعضای ستاد در هر شهر کار را مشورتی پیش بردیم و گروهی از معتمدان، ریش‌سفیدان و افراد توانمند در هر شهر جمع شده و با رأی‌گیری یک نفر را به عنوان رئیس ستاد معرفی کردند.ما در این زمینه در هیچ شهری مشکلی نداشتیم و همه شهرها در حال حاضر رئیس ستاد دارند و هیچ کس استعفا نداده، فقط در شهرستان ایرانشهر اختلاف درون گروهی وجود داشت که سبب استعفای 3 نفر شد و البته در حال حاضر این مشکل حل شده است.

فروزش در ارتباط با سبد رأی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش ما در ستاد بر این است که با توجه به آگاهی‌های فردی که در استان وجود دارد، بستر را برای مشارکت حداکثری فراهم کنیم تا منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه محقق شود. در منطقه بلوچستان با توجه به بافت قومی و مذهبی آن انسجامی بی‌نظیر میان مردم وجود دارد که در هیچ نقطه دیگری از کشور دیده نمی‌شود و ما هم وظیفه داریم بستر را فراهم کنیم که مردم این منطقه از آقای روحانی اعلام حمایت کنند.

مطالبات بر زمین مانده مردم استان را پس از انتخابات پیگیری می‌کنیم

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به وعده‌های متعدد محقق نشده دولت آیا مردم استان باز هم از آقای روحانی حمایت می‌کنند، بیان کرد: ما تا 29 اردیبهشت‌ماه از مردم خواهش می‌کنیم با توجه به شاخصه‌هایی که در دولت وجود دارد از دولت آقای روحانی حمایت کنند؛ پس از 29 اردیبهشت ما مطالبات به حق مردم استان را به جد پیگیری می‌کنیم و از دولت هم انتظار داریم که با توجه به مشارکت بالای مردم استان پاسخگوی آنها باشد و بتواند فاصله استان ما را با میانگین کشوری در ابعاد مختلف مانند آموزش، سلامت و دیگر امکانات عمرانی کاهش دهد.

فروزش در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی شما از عملکرد دولت در استان مثبت است، گفت: با توجه به اینکه هر دولتی که کار را به دست می‌گیرد از مشکلات و محدودیت‌هایی برخوردار است، برآیند تمام این مسائل ما را به این می‌رساند که عملکرد دولت آقای روحانی در استان سیستان و بلوچستان مثبت است. منابعی که دولت در این دوره در استان هزینه کرده بنا به سخنان استاندار، نسبت به دوره‌های قبل رشد چشمگیری داشته است.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان در رابطه با فعالیت ستادهای انتخاباتی در سطح استاناظهار داشت: تلاش شده در هر شهرستان یک ستاد مرکزی راه‌اندازی شود و در کنار آن ستادهای خودجوش و ستادهای مربوط به احزاب نیز فعال شود. چون مردم استان خیلی پای کار انتخابات هستند برنامه داریم تعداد ستادهای مردمی در استان زیاد باشد. هزینه‌های ستادها هم به صورت خودجوش و مردمی تامین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ستادهای مختلف دانشجویان، جوانان، فرهنگیان بانوان و دیگر اقشار و احزاب نیز در استان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند. اعضای همه ستادها به صورت افتخاری برای آقای روحانی کار می‌کنند و هیچ پست و سمتی در پی این فعالیت برای کسی در نظر گرفته نمی‌شود و قول و قراری هم در این رابطه وجود نداشته است؛ همه به خاطر منافع ملی و پشتوانه حاکمیت جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشته‌ایم تا بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.

دولت در صورت اثبات کم‌کاری از مردم عذرخواهی می‌کند

فروزش با اشاره به برگزاری مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مناظرات به خوبی در حال پیشروی است اما گاهی در روند مناظرات مطالبی بیان می‌شود که در هیچ دادگاه و حکمه‌ای اثبات نشده؛ من به عنوان یک شهروند انتظار دارم تا موضوعی در دادگاهی اثبات نشده حرمت افراد حفظ شود و اگر نکته‌ای وجود دارد به صورت نقد کارشناسی بیان شود و البته آقایان روحانی و جهانگیری هم بارها اعلام کرده‌اند اگر در جایی کم‌کاری وجود داشته باشد حاضر به عذرخواهی از مردم هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در رابطه با برجام دولت آقای روحانی زحمات فراوانی کشیده و البته ممکن است در یک بازی برد-برد یک سری مسائلی در حوزه دیپلماسی پیش بیاید ولی در نهایت برآیند برجام مثبت است و این که بخواهندبرجان رو نادیده بگیرند یا ضعفی در برجام باشد اینگونه نیست اما دولت باید دقت‌های لازم را در زمینه پیگیری برجام داشته باشد.

انتشار لیست اموال نامزدها جزءموارد قانونی نیست

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا با انتشار لیست اموال و دارایی نامزدها موافق است، گفت: این قانون است در مجمع تشخیص تصویب شده تمام مسئولین نظام موظف هستند لیست اموال و دارایی‌های خود را به صورت محرمانه به قوه قضائیه ارسال کنند و در صورتی که تخلفی شکل بگیرد اعلام شود، اما اینکه بخواهند در حال حاضر این لیست را اعلام کنند جزو موارد قانونی نیست. با توجه به اینکه انتشار این لیست طبق قانون دست قوه قضائیه است حق ندارند این لیست را در مناظرات منتشر کنند.

فروزش در پاسخ به این سوال که واکنش شما در زمینه خبر منتشر شده مبنی بر حضور برخی از مدیران دولتی در ستاد استان چیست، بیان کرد: حضور مدیران دولتی در ساعت اداری در ستادها تخلف است اما در خارج از ساعت اداری می‌توانند به ستادها مراجعه و نظرات خود را بیان کنند.

جهانگیری به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند

وی در رابطه با رقیب اصلی حجت‌الاسلام روحانی، بیان کرد: در حال حاضر آقای روحانی در بین نامزدها از همه جلوتر است و پس از وی 2 نفری که ممکن است با وی رقابت کنند حجت‌الاسلام رئیسی و آقای قالیباف هستند اما در حال حاضر اختلاف بین این گروه‌ها خیلی زیاد است؛ همه نظرسنجی‌هایی که تا این لحظه به دست ما رسیده نشان می‌دهد آقای روحانی از رقبای خود جلوتر است.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا جهانگیری به نفع حجت‌الاسلام روحانی کناره‌گیری می‌کند، تاکید کرد: آقای جهانگیری از ابتدا با همین هدف وارد عرصه انتخابات شده و در واقع هدف وی کمک به بیان مظلومیت دولت است و من فکر می‌کنم در نهایت به نفع آقای روحانی کناره‌گیری‌می‌کند.

فروزش در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این که دولت وعده توسعه بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان را داشت اما متاسفانه محقق نشد و اکثر بازارچه‌های مرزی موجود هم تعطیل هستند، ارزیابی شما از عملکرد دولت در این زمینه چیست، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند به رفع معضل بیکاری در استان سیستان و بلوچستان کمک کند، بحث بازارچه‌های مرزی است چرا که مردم ما با خرده بازرگانی آشنا هستند و آن را می‌پسندند.

وی ادامه داد: ما هم به دنبال این هستیم که تعداد بازارچه‌های مرزی افزایش یابد و این بازارچه‌ها رونق پیدا کنند و فعال شوند؛ بدون شک باید بازارچه‌های مرزی استان از این حالت غیرفعالی خارج شود. یک سری مشکلات تبادلی میان ما و پاکستان در حوزه مرزی وجود دارد. ما روی مرزهای خود کنترل داریم و آماده هستیم بازارچه‌ها را باز کنیم اما چون برخی اوقات ناامنی‌هایی از خاک پاکستان به سمت ما رخ می‌دهد، یک مقدار در این مرز مشترک ناپایداری ایجاد می‌کند؛ با توجه به سفر اخیر وزیر امور خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان به پاکستان انتظار داریم این هماهنگی ایجاد شود تا کنترل پاکستان روی مرز بیشتر شود و اگر این اتفاق بیافتد تبادلات مرزی ما رشد می‌کند.

ایجاد منطقه آزاد سیستان پس از انتخابات از دولت پیگیری می‌شود

فروزش گفت: ایجاد منطقه آزاد سیستان یکی از مطالبات مردمی است که ما پس از 29 اردیبهشت از دولت پیگیری می‌کنیم و از دولت درخواست می‌کنیم که این درخواست را به جد پیگیری کند چرا که می‌خواهیم از لحاظ اقتصادی بین منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد سیستان ارتباط برقرار شود و اگر این امر محقق شود اقتصاد بی‌نظیری در منطقه رقم می‌خورد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به وعده‌های متعدد دولت و به ویژه خانم ابتکار در زمینه احیای تالاب هامون و حل معضل ریزگردها در منطقه و عدم تحقق این وعده‌ها، آیا این وعده‌ها یک اقدام سیاسی تلقی نمی‌شود و با توجه به روند مهاجرت مردم سیستان در پی خشکسالی و بحران ریزگرد دولت چه برنامه‌ای برای جلوگیری از این روند دارد؟ بیان کرد: تالاب هامون از نقاط استراتژیک استان ما است و زندگی مردم منطقه سیستان به آن بستگی دارد چرا که آب در سیستان اولویت اول است.

فروزش از طرف دیگر چون آب سیستان وابسته به کشور افغانستان است و آنها سدهای متعددی در مسیر این آب ایجاد کرده‌اند و به معاهده بین‌المللی جهت پرداخت حق‌آبه سیستان توجه نمی‌کنند، بارها مذاکراتی بین دولت ایران و دولت افغانستان انجام شده و بارها تذکراتی در این زمینه داده شده و انتظار ما بر این است که رئیس سازمان محیط زیست کشور منابع بین‌المللی برای احیای تالاب هامون تخصیص دهد و دولت هم رقمی را در ردیف‌های بودجه خود برای احیای این تالاب اختصاص دهد تا ما شاهد باشیم مردم ما از سیستان مهاجرت نکنند.

منابع آبی موجود در سیستان و بلوچستان به درستی مدیریت نمی‌شود

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دولت باید دیپلماسی خود را در زمینه پیگیری حق‌آبه منطقه سیستان فعال‌تر کند تا افغانستان این حق‌آبه بپردازد، افزود: البته در استان خشکسالی وجود دارد اما بارندگی‌های خوبی در استان رخ می‌دهد که ما در حال حاضر توان کنترل آن را نداریم و من فکر می‌کنم کمبود آب در سیستان و بلوچستان وجود ندارد بلکه ما نمی‌توانیم منابع آبی موجود را درست مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بررسی میانگین بارندگی‌های اخیر استان نشان می‌دهد آب خوبی در استان آمده اما بخش عمده آن از استان به سمت کشورهای همسایه خارج شده است. اگر دولت توانایی ایجاد سدهای بتنی سنگین جهت استحصال این آب‌ها ندارد، حداقل باید با استفاده از بندهای آب این منابع آبی را کنترل کند و اجازه ندهد این آب از استان خارج شود. اگر مدیریت صحیح آب در استان محقق شود شاهد شکوفایی خوبی در زمینه کشاورزی و دیگر حوزه‌های نیازمند آب خواهیم بود.

وعده‌های ابتکار در رابطه با مشکلات سیستان را باید از خودش پیگیری کنید

فروزش در رابطه با عدم تحقق وعده‌های ابتکار در حوزه احیای تالاب هامون و مقابله با ریزگردها، خاطرنشان کرد: این وعده‌ها را باید از شخص خانم ابتکار پیگیری کنید اما ما پیگیری می‌کنیم که وعده‌های ایشان محقق شود.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: خانم ابتکار وعده‌هایی داده و پیش از این نیز در دورانی که من نماینده مجلس بودم نیز چنین بود اما ما قول می‌دهیم بعد از 29 اردیبهشت این وعده‌ها را به طور جدی پیگیری کنیم و نتیجه مثبت و یا منفی را به اطلاع مردم استان برسانیم؛ چرا که حل مشکلات زیست محیطی و آب سیستان از خواسته‌های مهم مردم ما است.

وی افزود: در رابطه با این که خانم ابتکار چه مقدار به تعهداتش پایبند بوده نمی‌توانم اظهار نظر کنم چرا که همین خواسته را مردم خوزستان نیز در رابطه با کنترل ریزگردهای منطقه خود دارد که خانم ابتکار آنجا هم قول‌های برای حل مشکلات داده ولی دولت حتماً باید برای تثبیت شن‌های روان در سیستان و بلوچستان با روش‌هایی از جمله مالچ‌پاشی و درخت‌کاری اقدام کند.

ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار محقق نمی‌شود

فروزش در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که نظر شما در رابطه با وعده دولت مبنی بر ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار و تحقق تعداد زیادی شغل که قرار بود در پی اجرای پروژهای بزرگی مانند خودروسازی در چابهار محقق شود و اکنون محقق نشده، چیست؟ گفت: در مسئله خودروسازی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و این امر از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون ما در تحریم بودیم و خیلی از خودروسازهای به نام دنیا حاضر به ایجاد یک واحد در ایران نبودند؛ بعد از تحریم انتظار بر این است که خودروسازهای بین‌المللی در چابهار خط تولید یا مونتاژ ایجاد کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما فکر می‌کنیم اگر در چابهار خودروسازی اتفاق بیفتد صنعت خوب و دارای بازار کار مناسبی است اما به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم و مشکلات موجود در زمینه انتقال پول هنوز شرکت‌های بین‌المللی حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نیستند.

وی در رابطه با سفر حجت‌الاسلام روحانی به سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد شده آقای روحانی برای افتتاح پروژه فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به سیستان و بلوچستان سفر کند و پس از حضور در چابهار و افتتاح این طرح، در زابل یک دیدار مردمی و سخنرانی داشته باشد که این سفر احتمالاً ظرف چند روز آینده انجام می‌شود.

اقدامات انجام شده توسط دولت در استان تا حدودی مورد تائید است

فروزش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه 5 وعده عملی شده دولت در سیستان و بلوچستان را نام ببرید عنوان کرد: گازرسانی به زاهدان، فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، بخشی از طرح آبرسانی به مزارع منطقه سیستان و اقدامات دیگری هم وجود دارد که من عدد و رقم آنها را به یاد ندارم به طور مثال می‌توان به آبرسانی و برق‌رسانی به روستاها و احداث راه‌های روستایی اشاره کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینها اقداماتی است که در حوزه استان تا حدودی مورد تایید ما است، البته باید اشاره داشت با توجه به اینکه ما تاکنون در استان انرژی نداشتیم، اوج‌گیری ما در صنعت ضعیف بوده اما با توجه به رسیدن انرژی گاز امیدواریم در حوزه‌های مختلف شاهد تحول باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است یک مزرعه بادی در منطقه سیستان راه‌اندازی شود و خوشبختانه تاکنون مجوزهای آن صادر شده که به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود. یکی از زیرساخت‌های مهمی که برای پیشرفت استان مهم است گاز بود که خوشبختانه محقق شد.

فروزش تصریح کرد: دوبانده کردن

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان