Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برخی از صنایع هنوز به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد ندارند، گفت: در آینده جوانان با ایجاد فضای کسب و کار جدید ساختارهای دولتی را به چالش می‌کشند و مقاومت‌ها را در هم می‌شکنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم معرفی شرکت‌های برتر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بیشترین دارایی‌های ما در داشتن همدلی‌ها است، افزود: در حال حاضر 5 استارتاپ داریم که گردش مالی آنها حدود چندده هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر حلقه‌ای ایجاد شده که پژوهش‌های مرز دانش را اجرایی می‌کند، اظهار کرد: اگر این سیکل کامل شود، گام‌های موثری در اجرای پژوهش‌های مرز دانش برداشته می‌شود که این امر نیازمند وارد شدن پول بخش خصوصی به امر پژوهش است.

ستاری با تاکید بر اینکه مدل موفقی در این زمینه ایجاد شده که موجب شده عدد رشد ما ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: نمونه آن در حوزه فناوری نانو است که در چهار ماه اخیر یک رتبه بهبود پیدا کرده و رتبه جهانی ایران در این حوزه به 5 رسیده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوردلیل این موفقیت در حوزه نانو را عرضه 450 محصول تولیدشده به دست مردم دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و ما امیدواریم تا پایان سال 2017 رتبه ایران در حوزه نانو به چهارم جهانی برسد.

ستاری اضافه کرد: ما در حوزه‌های کسب و کار باید به این نکته برسیم که سرمایه‌های ما در مغز است نه در منابع زیرزمینی و این شاه‌کلید فعالیت ما در حوزه دانش‌بنیان خواهد بود.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه موضوع دانش‌بنیان در سال‌های گذشته یک موضوع جدید بوده است، یادآور شد: در حال حاضر جو بزرگ فرهنگی، اجتماعی و فکری در کشور ایجاد شده و جوانان با اعتماد به نفس بیشتر فضای کسب و کار خود را ترسیم می‌کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه ما در سال‌های گذشته به اهداف فیزیکی مانند ایجاد سه هزار شرکت دانش‌بنیان دست یافته‌ایم، ادامه داد: امروزه به جایی رسیدیم که رشد ما تصاعدی شده و مدل موفقی از ایجاد ارتباطات میان صنعت و دانشگاه عرضه شده است و امیدواریم که مانند همه کشورهای دنیا به جایی برسیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا حضور یابند.

ستاری همچنین تاکید کرد: تا چند سال آینده شرکت‌های بزرگ فولادسازی، خودروسازی و نفتی را پشت‌سر خواهیم گذاشت و اکوسیستم جدیدی از کسب و کارهای دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوردرخصوص میزان اعتماد بخش صنایع به شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه این امر به تدریج رخ می‌دهد، افزود: در برخی از صنایع اعتماد قابل قبولی به شرکت‌ها ایجاد شده، ولی در برخی دیگر از صنایع این امر اتفاق نیفتاده است.

وی در عین حال اضافه کرد: اعتماد بخش صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان یک امر دولتی نیست، بلکه نیاز به فعالیت اجتماعی دارد و در آینده شاهد این خواهیم بود که این شرکت‌ها خود را اثبات می‌کنند و می‌توانند با شکستن مقاومت‌ها، ساختارهای دولتی را به چالش بکشانند.

ستاری با بیان اینکه این همان اتفاقی است که در صنعت حمل‌ونقل عمومی رخ داده است، خاطرنشان کرد: در آینده جوانان ساختارهای سنتی را که دارای راندمان‌های پایینی هستند، می‌شکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم

بهنام خسروی معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.

وی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده است، گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
وی اظهار کرد: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید

ساخت ضدیخ جایگزین نمک جاده در چهارمحال و بختیاری

خسروی گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان