Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:14:24 GMT

ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مترو تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۲۸۱۸۸

ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مترو تهران

به مناسبت برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با موضوع کتاب و کتابخوانی در ایستگاه‌های مترو تهران به ویژه ایستگاه مترو شهرآفتاب در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد بنی‌حسن معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: باغچه کتاب یکی از طرح‌هایی است که همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ایجاد شد؛ این طرح در قالب فضاسازی حجمی به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با این رویداد بزرگ فرهنگی در ایستگاه شهر آفتاب احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دراین فضاسازی حجمی از کتاب‌های منتخب در حوزه‌های مختلفی مانند ادبیات کهن، ادبیات و رمان خارجی، کودک و نوجوان، مقاومت، طنز و معارف دینی به عنوان نمادهای کتاب و کتاب خوانی استفاده شده است که این نمادها در ابعاد بزرگ به محض خروج از ایستگاه مترو شهر آفتاب در معرض دید مسافران متروی شهر آفتاب قرار گرفته است.

بنی حسن گفت: هدف از این کار ارج نهادن به یار مهربان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.

- دورهم خوانی کتاب در مترو تهران با حضور هنرمندان

وی همچنین از اجرای ویژه برنامه‌ی ویژه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین شهروندان در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر دادو گفت: دورهم خوانی کتاب در مترو تهران با حضور هنرمندان در ایستگاه مترو شادمان در حال برگزاری است تا مسافران شهر زیرزمینی لذت مطالعه کتاب و کتاب خوانی را در کنار چهره‌های مطرح و مردمی تجربه کنند.

- استقرار غرفه‌های فروش کتاب در ایستگاه‌های منتخب مترو

بنی‌حسن افزود: در ایام برپایی نمایشگاه کتاب و با توجه به افزایش حجم تردد مسافران علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، غرفه‌های فروش کتاب در ایستگاه‌های منتخب مترو نیز مستقر هستند.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با نمایشگاه کتاب در ایستگاه‌های مترو، فضاسازی محیطی انجام شده است، افزود: محتوای این فضا سازی‌ها ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان مسافران شهر زیرزمینی است.

وی ادامه داد: نصب سازه‌های حجمی در طرح‌های مختلف و به ویژه در ایستگاه مترو شهر آفتاب هماهنگی بصری لازم با موضوع نمایشگاه کتاب را در مترو تهران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

R34399/P34399/S2,25/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

کد خبر 6092757 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد