Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: «رویا کاوه» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در مراکز کارآفرینی روحی افراد یادمی گیرند تا به کمک داشته های خود اقدام به تولید و کسب و کار جدید کنند و هر کارآفرین به عنوان یک نماینده برای آموزش در محافلی همچون مساجد، فرهنگسراها و پارک ها به افراد آموزش می دهد.
کاوه توضیح داد: علاوه بر آموزش های لازم در کارآفرینی روحی، فعالیت هایی اقتصادی نیز در مراکز انجام می شود و به افراد کمک می کنیم تا با توجه به کالاهای عمده مصرفی خانواده و با خلاقیت و نوآوری تولیداتی داشته باشند و این تولیدات را در محل سکونت خود به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره کرد: عمده کارآفرینانی که در کارگاه ها شرکت می کنند زنان خانه دار و سرپرست خانوار هستند که در کارگاه های مهارت آموزی شرکت می کنند و پس از آشنایی با توانایی های ذاتی خود وارد بازار کار می شوند و کسب و کار جدید ایجاد و به اقتصاد خانواده کمک می کنند.
به گفته مدیر کلینیک کارآفرینی روحی کاوه، صندوق کارآفرینی امید با درخواست کمک به کارآفرینان حاضر در کارگاه های کارآفرینی روحی موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا، «اصغر نورالله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز گذشته(یکشنبه) در مراسم افتتاح کلینیک کارآفرینی روحی کاوه گفته بود، کارآفرینی روحی، به دنبال کار درمانی بر روح افراد نیست و مراکز کارآفرینی روحی توانایی افراد را در زمینه ریسک پذیری و اعتماد به نفس با رویکرد کسب و کار تقویت می کنند.
به گفته وی، کارآفرینی تنها شامل مهارت های فنی و فردی نیست و در حال حاضر در سراسر دنیا مهارت های ذهنی را نیز شامل می شود که افراد به کمک این مهارت ها کسب و کار جدید را پایه گذاری می کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: انسان ها برای ارتقای سطح زندگی نیازمند شناسایی توانمندی های خود هستند تا با شناخت و استفاده از این توانمندی ها در راستای رفع نیازها و بهبود کسب و کار گام بردارند.
وی تاکید کرد: در کارآفرینی روحی به کمک تمرین ها و راهنمایی های لازم توانایی های بالقوه به بالفعل تبدیل می شود و به عبارتی با تمرین های لازم اعتماد به نفس و خلاقیت در ذهن افراد ایجاد می شود و با ورود به کسب و کار جدید می توانند موفقیت های زیادی به دست آورند.
نورالله زاده اظهار داشت: مطالعات کارآفرینان موفق دنیا حاکی از این است که این کارآفرینان موفق علاوه بر توانایی مهارتی، توانایی های روحی خود را در ایجاد کسب و کار جدید به کار گرفته و موفق شده اند.
وی یکی از بخش های مغفول مانده در حوزه توسعه کارآفرینی را کارآفرینی روحی عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان این که کارآفرینی روحی بسترساز و تربیت افراد است، ادامه داد: پس از فراگیری مهارت های ذهنی فرد وارد فضای کسب و کار می شود.
وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید از کلینیک ها و مراکزی که مهارت های ذهنی افراد را ارتقا دهند، استقبال می کند و حمایت های لازم را از این مراکز به عمل می آورد.
نوراله زاده افزود: مراکز و کلینیک های کارآفرینی روحی تنها به منظور درمان افراد نیست، بلکه کلینیک هایی مورد نظر ما است که مهارت های ذهنی افراد را در کنار مهارت های فنی و فردی افزایش دهد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره کمک های صندوق کارآفرینی امید به افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند، گفت: صندوق کارآفرینی در دریافت مجوز و تسهیلات لازم برای کسب و کار جدید به این افراد کمک می کنند.
این فعال کارآفرینی با بیان اینکه عوامل متعددی در ثبات کسب و کار جدید موثر هستند، افزود: کسب و کارهای جدید به دلیل بازار نامناسب، قیمت بالای تمام شده کالاهای تولیدی و یا افزایش اجاره بهای محل کسب و کار ثبات ندارد و در این راستا صندوق کارآفرینی امید به کمک تسهیلات مالی که به صورت ادراکی و استنباطی به بنگاه های کوچک اقتصادی تعلق می گیرد، می تواند به این بنگاه ها کمک کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار: مژگان توانا

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد