Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سوریه در چین بر این باور است که حدود ۵ هزار نفر از اویغورهای چینی از منطقه سین کیانگ در گروه‌های تروریستی مختلف در سراسر سوریه در حال جنگیدن هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر سوریه در چین ضمن اشاره به حضور 5 هزار نفر از اویغورهای منطقه سین کیانگ چین در گروه های تروریستی مختلف در خاک سوریه، تاکید کرد که پکن باید نسبت به این مساله به شدت نگران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین پیش از این نگرانی خود را نسبت به اویغورهایی که خاک این کشور را برای سفر به سوریه و عراق ترک کرده اند تا در کنار تروریست ها بجنگند، اعلام کرده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت قتل یک گروگان چینی در سال 2015 میلادی را بر عهده گرفته است. این مساله موجب تشدید نگرانی چین نسبت به اویغورها و حضور آنها در سوریه شده است.

طی سال های اخیر صدها نفر در درگیری بین اویغورها و قوم هان در استان سین کیانگ کشته شده اند.

عماد مصطفی سفیر سوریه در چین به رویترز گفت: در حالی که اویغورها در حال جنگ با داعش هستند، اکثر آنها تحت بنر اصلی خود و با هدف دستیابی به آرزوهای جدایی طلبانه مبارزه می کنند. ارزیابی ما این است که حدود 4 تا 5 هزار نفر از شبه نظامیان سین کیانگ در سوریه حضور دارند. چین و همین طور سایر کشورها باید به شدت نگران باشند.

چین تاکنون هیچ برآوردی از تعداد شبه نظامیان اویغور که در خاورمیانه در حال جنگ هستند، اعلام نکرده است ولی بارها هشدار داده است که این افراد تهدیدی جدی علیه چین به شمار می روند.

گروه های حقوق بشر بر این باورند که تعداد زیادی از ایغورها به خاطر سرکوب شدید چین به ترکیه فرار کرده اند. پکن این اتهامات را رد کرده است.

سفیر سوریه در پکن تصریح کرد: سوریه و چین برای مقابله با این تهدید همکاری می کنند. چینی ها ماهیت اصلی و واقعی دکترین گروه های تروریستی افراطی را درک می کنند. ما در حال تبادل اطلاعات و کمی بیشتر از اطلاعات با چینی ها برای مقابله با این تهدید هستیم.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در ماه مارس در مصاحبه با تلویزیون فونیکس از همکاری مهم بین سوریه و سرویس های اطلاعاتی چین برای مقابله با شبه نظامیان اویغور استقبال کرد.

سوریه به دنبال بازگرداندن سرمایه گذاری چینی ها است. حدود 30 تاجر سوری در جریان سفر دو روزه به پکن با 100 مدیر و تاجر بزرگ چینی دیدار و گفتگو کرده اند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است